Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door RockEDstar »

Leon, hou je er rekening mee dat mijn rekje niet rechtstreeks op het achterspatbord is gemonteerd maar op de 4 bevestigings-punten ongeveer een cm op afstand van het spatbord wordt gehouden dmv van 4 spacers(elk aan een zijde schuin afgevlakt voor een vlekkeloze montage op de ronding van het spatbord).

Ik heb vergeten de dikte van het materiaal aan je door te geven; meet ik morgen nog even voor je op
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door knutselsmurf »

Had ik al op gerekend, de gaten in het rek zijn ook schuin geboord.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door RockEDstar »

9 mm dik
0
Gebruikersavatar
de Viking
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door de Viking »

Voor een Wildstar is hier nog een zadelreling te koop:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door knutselsmurf »

De zadelring sowieso niet, maar die zijn voor de 650 nog wel te koop.
Bagagerek weet ik niet, maar ik ga in eerste instantie een aantal onderdelen maken voor de 1900. Het zou toeval zijn als de gaten van de 650 hetzelfde zitten als bij een 1900
Afstand tussen de voorste twee en de achterste twee is 25 cm, waarbij de twee gaten aan de zadelkant 115 mm uit elkaar zitten en aan de achterlichtzijde 72 mm uit elkaar. Dus meten is weten!!
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door RockEDstar »

Leon, bedoel je deze 1900 van een zwitser met nickname der Kale uit 5622 Waltenschwil/ Schweiz?
Ik heb geen email adres maar zal een kijken of ik die te pakken kan krijgen. Is een lid van de Starriders Schweiz( van Reingard Aeberli) en deelnemer op het duitse Midnightstarforum. Ik heb een vraag uitstaan op het duitse forum.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door knutselsmurf »

Volgens mij is dit hem toch?
http://www.hessenstars.de/#Member%20/%20Bikes
Rechtsboven in de hoek.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door RockEDstar »

Heb bericht gehad van het MS-Forum: Klopt Leon. De 1900 is nu van iemand(zeer waarschijnlijk van Gelonida) van Chapter Hessen van de duitse Starriders.
0
Gebruikersavatar
Pee
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door Pee »

leon als je wijs bent dan maak je die zadelrail van massief rvs staf...en niet van buismateriaal
ik heb er zelf ook al eens een gemaakt voor mijn eerste motor.... een dragstar 1100
en het was best te doen van massief rvs staf....... ik geloof dat ik het van rond 10 gemaakt heb toen
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door knutselsmurf »

Ik heb vandaag, bij dat fantastische weer een tekening gemaakt van het rek. Een lay-out, redelijk geïnspireerd door de drie chromen biezen die de 1900 sieren. 6/7mm dik, gepolijst RVS
En bij toeval kwam er ook nog een mooie V in de punt. Star of Yamaha-logo kan de nodige problemen geven bij het walsen.
Afbeelding
Zonder Logo.
Er is mogelijk wel wat ruimte om de gaten elders te boren voor eventuele andere motormodellen. Prijzen wordt aan gewerkt.
Ook de rail is in concept uitgedokterd. Ik wacht nog op wat afmetingen van het origineel ter controle.
Afbeelding
Kan in gepolijst of geborsteld RVS. De originele heeft twee schuin geplaatste steunen, zijn er in de uitvoering nog ideeën of wensen, weliswaar uitvoerbare.
Plaats reactie