Uitdager vs titelverdediger in Big Twin

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Uitdager vs titelverdediger in Big Twin

Bericht door Willem Polman »

Prachtig verhaal/test over de Midnightstar vs HD Street Glide.
Volgens mij niet helemaal objectief (deden wel hun best), maar XV1900 komt er heel goed uit.
Minpunten t.o.v. HD: geen ABS, stuurgedrag stugger en/of zwaarder, comfort.
ABS hebben ze gelijk aan anno 2013, maar ABS van HD is niet best. Stuurgedrag en zwaarder aanvoelen. Tja...is wel echt zwaarder inderdaad, maar ik gooi en smijt er makkelijker mee dan de Street Glide die ik pas bij een open huis van HD reed. Hangt misschien van postuur af en lef? Street Glide vanaf 2012 is wel sterk beter dan die ervoor. Comfort, ook zoiets. Ik rijd van Bennekom naar Arabba in de Dolomieten in 1 dag, met wat tussenstops en niet moe. Hele dag toeren korte stukjes en traag, ook nooit moe. Mijn maat op zijn oudere Street Glide (2004) is ook nooit moe. Welke is comfortabeler? Gereden op HD Road King van Bennekom naar Otterlo: gaar van het getril, vooral bij afremmen, bochten e.d. Sturen doet ie echt mooi, maar mijn Strato mooier. Maar ik ben ook niet objectief.

Al met al is het een opsteker, omdat in Big Twin niet snel lovende woorden te zien zijn over anders dan HD gezinden. Ook de Wildstar kwam er voorheen goed vanaf. Ik heb diverse potentiele HD kopers al zien twijfelen bij het zien van de bagger uitvoering van de XV1900. Dit artikel is goede reclame.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Uitdager vs titelverdediger in Big Twin

Bericht door RockEDstar »

mooi, Willem
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dvanassen
Gast
Reactions:

Re: Uitdager vs titelverdediger in Big Twin

Bericht door dvanassen »

Idd, een mooi verhaal, heb het gelezen. De minpunten zou ik dan voor lief nemen de prijs is dan ook heel anders. Misschien dat Yamaha toch ook wat muziek erop zou moeten zetten, dan is de 1900 helemaal af.
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Uitdager vs titelverdediger in Big Twin

Bericht door Yogi »

Is inderdaad een mooi stukje. Maar ik heb gisteren op een streetglide 2012 gereden maar die beleving is fantastisch. |Ook een geweldige motor.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Uitdager vs titelverdediger in Big Twin

Bericht door Royal Joop »

Iemand een scan in PDF, zodat ik het vanaf mijn vakantie adres kan lezen?
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Uitdager vs titelverdediger in Big Twin

Bericht door Yogi »

dvanassen schreef:Idd, een mooi verhaal, heb het gelezen. De minpunten zou ik dan voor lief nemen de prijs is dan ook heel anders. Misschien dat Yamaha toch ook wat muziek erop zou moeten zetten, dan is de 1900 helemaal af.

Volgens mij klopt dat niet maar wisten ze niet hoe het werkte want in de US Deluxe fairing zit wel degelijk een audiosysteem. je kunt je Ipod er aan pluggen en muzieka!!! Met een bediening op het stuur. Misschien komt die niet op de Europese versie, vreemd.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Plaats reactie