De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door MOD »

Yamaha Benelux hult zich nog in stilzwijgen over de versnellingsbak problemen maar ik ontving wel het volgende Persbericht:
ga ze nog maar eens vragen of de aftersales afdeling met vakantie is :20:
Afbeelding
PERSBERICHT YAMAHA MOTOR NEDERLAND
De nieuwe Yamaha XV1900A CFD – Het nieuwe ‘Power Cruisen’!
Houdt u van een Power Cruiser met een klassieke “Bagger” styling, volgestopt met moderne technologie, stijlelementen én een verpletterend motorkoppel? Dan is de nieuwe Yamaha XV1900A CFD (Casual Full Dress) uw keuze. Deze indrukwekkende Power Cruiser biedt naast de opvallende neoklassieke vormgeving, ook volop motorkoppel, verrassend veel wendbaarheid en een comfortabele zitpositie.

Maar de XV1900A CFD biedt u nog veel meer. De nieuwe kuip heeft niet alleen een tijdloos design, maar biedt u als rijder tevens een doeltreffende bescherming. Dit in combinatie met de ruime - in de kleur Midnight Black gespoten - harde zijkoffers geeft de XV1900A CFD een indrukwekkende ‘Bagger Style’ look.

Verpletterend motorkoppel

Volgens de Art of Engineering-filosofie van Yamaha horen visuele pracht en topprestaties hand in hand te gaan. Het 1.854cc viertakt, V-twin, luchtgekoelde OHV-motorblok is ontwikkeld voor een in deze klasse ongekende hoeveelheid motorkoppel en vermogen. Een onvergetelijke ervaring, aangeduid als ‘Power Cruising’.

Aluminium chassis

De XV1900A CFD en de XV1900A Midnight Star zijn de enige cruisers in hun klasse waarbij van een aluminium chassis gebruik is gemaakt. Hierdoor hebben deze imposante cruisers verbluffend soepele rijeigenschappen en sturen deze onverwacht lichtvoetig.

De XV1900A CFD, standaard voorzien van een uniek gekoppeld UBS-remsysteem (Unified Brake System), is leverbaar voor de prijs van € 20.999,-.

Bent u al in het bezit van een XV1900A Midnight Star en wilt u uw Yamaha de indrukwekkende ‘Bagger Style’ look geven? Dan is het Casual Full Dress pakket ook als accessoire set bij de Yamaha-dealer te verkrijgen. De adviesverkoopprijs van het complete pakket is € 3.075,- (prijs incl. BTW, excl. montage).
Yamaha lanceerde in Milaan de XV1900A Midnight Star CFD. Een hele mondvol voor de eerste ‘Bagger’ van het merk.

De Yamaha XV1900A CFD is eigenlijk een Midnight Star maar dan aangekleed. CFD staat bij deze voor Casual Full Dress. Yamaha ging voor de creatie van de CFD van de standaard Midnight Star uit. Dat betekent dat de CFD nog steeds wordt aangedreven door de dikke luchtgekoelde V-twin van 1900cc die we van de eerdere modellen kennen.

Toch liet Yamaha de mechaniek van de XV1900A niet onaangeroerd. De CFD-versie van de XV 1900A werd namelijk voorzien van een ‘assist and slipper’-koppeling. Deze anti-hopkoppeling moet de bediening van de koppeling makkelijk maken en voor meer stabiliteit bij het afremmen zorgen.

Aangekleed

Uiterlijk verschilt de XV1900A CFD duidelijk van de gewone XV1900’s. Dat uit zich in de eerste plaats in de brede stroomlijn. Die moet volgens Yamaha niet alleen voor effectieve windbescherming zorgen maar ook tijdloze stijl aan de Midnight Star toevoegen. Het lage windschermpje draagt bij tot de ‘Bagger look’ van de CFD. Twee zijkoffers die makkelijk van de XV1900A gehaald kunnen worden en ook geopend maken het geheel af.

Afbeelding
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door Grote Wim »

Een aardig prijs kaartje hangt er aan de Midnicht :star:
Ben benieuwd
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
dvanassen
Gast
Reactions:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door dvanassen »

Maar wel heel mooi..
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door Yogi »

Is vanaf 2010 op de markt in USA, stratoliner deluxe. Heel mooi ding.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Sheriff Lone Wolf
Gast
Reactions: 4
Berichten: 834
Lid geworden op: 29 sep 2011, 18:02
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door Sheriff Lone Wolf »

Dat wordt mijn volgende :24:

Greetz Sheriff
0
Ons Pap is zo fier bij zo'n toffe club te behoren....
"No Bullshit"
Gebruikersavatar
Ton van Leeuwen
Gast
Reactions: 144
Berichten: 1883
Lid geworden op: 06 apr 2008, 14:11
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door Ton van Leeuwen »

Heerlijk om deze trends te volgen vanaf mijn geweldige Wildstar..............!!!!
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door RockEDstar »

Was in 2008 toch een stuk goedkoper. Ik dacht, met full options; valbeugel, scherm, koffers, sissy-bar voor 17.999. Voor die prijs nu, heb je ook een hele mooie, vrij recente, 2e handse Audi TT :bloos: :bloos: :bloos:

Mijn bagger, hahaha
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door Royal Joop »

Lekker op tijd die BNL-ers.
Een flink aantal van ons hebben zelf deze "uitvoering" al gemaakt. Die omzet hebben ze al misgelopen en ik denk dat dit restanten uit de USA zijn, die hebben inmiddels een model zonder de liner strepen op de tank sterker nog een fraaiere tank.

Maar in ieder geval blij dat ze wat gaan bewegen want uiteindelijk zijn we behoorlijk afhankelijk van die STAR fabrikanten.
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door Willem Polman »

Royal Joop schreef:Lekker op tijd die BNL-ers.
Een flink aantal van ons hebben zelf deze "uitvoering" al gemaakt. Die omzet hebben ze al misgelopen en ik denk dat dit restanten uit de USA zijn, die hebben inmiddels een model zonder de liner strepen op de tank sterker nog een fraaiere tank.

Maar in ieder geval blij dat ze wat gaan bewegen want uiteindelijk zijn we behoorlijk afhankelijk van die STAR fabrikanten.


Viel mij ook op, die strepen. Volgens mij toch ook restanten uit de motteballen.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: De nieuwe Yamaha XV1900A CFD

Bericht door Yogi »

2012_Star_Stratoliner_Deluxe.png
Dit was inderdaad al de 2012 met gladde tank.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Plaats reactie