Verbruik XV1900

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
The Nightrider
Gast
Reactions: 7
Berichten: 170
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:21
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door The Nightrider »

Bold hoe staat het met je verbruik ? Al een oorzaak gevonden.

Ik heb weer eens gemeten, naar toertocht 21 augustus Brabant via rijksweg, toertocht en deels binnendoor terug naar Dordrecht. 280 km gereden ( solo) 14 liter verbruikt, 1:20.

Fred
0
SREU#0283
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Mooie score, Fred. Ik heb het vanochtend nog beter gedaan. 10,44 liter op de 226 kilometer(Den Bosch -Emmen). Constant 100 gereden en af en toe passeren(120km), wind in de rug en warm weer. Is 1 op 21,6 km. Nog even dan heb ik geen benzine meer nodig, hahaha
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
The Nightrider
Gast
Reactions: 7
Berichten: 170
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:21
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door The Nightrider »

Haal jij de tape maar van de benzine wijzer af. Zit toch weinig beweging in.

Fred
0
SREU#0283
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Hahaha. Ik moet nog wel even zeggen: Mijn 1900 is, op de uitlaat na(Vance and Hines Propipe Chrome met een quiet baffle), mijn Memphis Fairing en mijn Buck's winddeflectors na, geheel standaard.
0
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door BOLD »

Zeg gasten, dr mot wel een beetje t gas op die 1900 he ! :26:
Maar ik rij nu gemiddeld 1 op 17 zelfs met z'n twee redden we dat, dan wel wat rustiger rijden. Hou wel van een beetje pittige rijstijl moet ik zeggen, dus solo gaan de pkaatjes vrolijk tekeer. Het uiteindelijke probleem van het hoge verbruik was de bandenspanning....veel te laag.
Wel heb ik nog steeds die wiebel in m'n stuur sinds ik die nieuwe Michelin Commender 2 er onder heb liggen. Ik denk dat het aan de combi met de voorband ligt, de profielen matchen denk ik niet. Ik lees op motorforum dat de wiebel vaker voorkomt..... met vele oorzaken. Maar goed, komend najaar maar ff een nieuw voorbandje eronder......greetz :stoer:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Willem, jammer dat die wiebel niet weg is. Je voelt je zo onzeker in de bocht. Ik had verleden jaar hetzelfde probleem,nadat er een Bridgestone op mijn voorwiel(op het achterwiel zat ook een Bridgestone maar al wat langer) was gemonteerd. Het probleem bij mij trad op als ik linksom de bocht in ging. Rechtdoor: geen probleem. Rechtsom: geen probleem. Nu rijd ik nog steeds met die Bridgestone achterband en voorop een nieuwe Dunlop. Probleem is over; ik zeg niet dat mijn Dunlop-voorband de oplossing was, maar een combinatie van bandenmerken hoeft niet altijd een oorzaak te zijn. Werkt de voorvering/vork naar behoren en hoor je geen bij-geluiden bij het diep in de vering gaan bij het remmen en bij het stuur draaien, van links naar rechts en -terug?(Was het eerste waar ze bij mijn 1900 naar keken). Zo'n voorpartij van deze zware fiets krijgt wat op zijn donder in zijn motorleven. Ik hoop dat je het probleem vindt.


sjjjjt, ik heb zo'n idee dat ik dat al eerder verteld heb, hahahaha
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Willem Polman »

RockEDstar schreef:Willem, jammer dat die wiebel niet weg is. Je voelt je zo onzeker in de bocht. Ik had verleden jaar hetzelfde probleem,nadat er een Bridgestone op mijn voorwiel(op het achterwiel zat ook een Bridgestone maar al wat langer) was gemonteerd. Het probleem bij mij trad op als ik linksom de bocht in ging. Rechtdoor: geen probleem. Rechtsom: geen probleem. Nu rijd ik nog steeds met die Bridgestone achterband en voorop een nieuwe Dunlop. Probleem is over; ik zeg niet dat mijn Dunlop-voorband de oplossing was, maar een combinatie van bandenmerken hoeft niet altijd een oorzaak te zijn. Werkt de voorvering/vork naar behoren en hoor je geen bij-geluiden bij het diep in de vering gaan bij het remmen en bij het stuur draaien, van links naar rechts en -terug?(Was het eerste waar ze bij mijn 1900 naar keken). Zo'n voorpartij van deze zware fiets krijgt wat op zijn donder in zijn motorleven. Ik hoop dat je het probleem vindt.


sjjjjt, ik heb zo'n idee dat ik dat al eerder verteld heb, hahahaha

Klopt...maar herhaling is de kracht van de reclame (en informatie).
Klopt...maar herhaling is de kracht van de reclame (en informatie).

Ik heb sinds mijn Bridgestones (achter 1 stuks per 2 jaar), een iets hoger verbruik. Band lijkt wat zachter materiaal (bij gelijke luchtdruk) dan de Dunlop die erop lag bij aankoop. De 2e zit er net op, maar is een nieuw model met verbeterde samenstelling (iets harder en slijtvaster ). Kan best wat uitmaken op termijn. Ik heb voor ook Bridgestone, van wiebelen geen last.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Yogi »

Ik heb het verbruik even goed bijgehouden. 1400 km gereden met voornamelijk snelweg kilometers. En we rden 120, 130. Ik kwam uit op 1 op 17. Niet slecht voor mijn midnight.

Ik heb er Metzeler banden op liggen en stuurt snaar strak.

Ik hoop dat je gauw kunt vinden wat de wiebel teweeg brengt Willem. Misschien eens naar je banden dealer informeren of hij er iets aan kan doen? Het is tenslotte gekomen na het opleggen van nieuwe banden.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door BOLD »

Het mysterie is opgelost :26:
Vandaag een nieuwe voorband om laten leggen ( Avon Cobra) en de wiebel is verdwenen. Uiteindelijk was het toch de combinatie van banden die gewoon niet met elkaar over het wegdek konden. Voor had ik dus nog de Bridgestone, achter een nieuwe Michelin Commander...
Wat een verademing , weer gewoon strak over de weg....... :star:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Willem, weet jij nog hoeveel km die Bridgestone-voorband het heeft volgehouden? De mijne ongeveer 3500 km.
0
Plaats reactie