Verbruik XV1900

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Is een Stratoliner.

Willem,
Zijn dat Mijlen of km's? :bloos: :bloos: Ik weet het: een vreselijk stomme vraag..... :think:
Als het mijlen zijn dan een perfect verbruik, haha(Daytrip 154 miles X 1.6 km=246 km); maar als het km's zijn dan erg hoog verbruik en is er iets niet goed afgesteld.

Mijn Standaard 1900, Europese uitvoering, met V&H propipe chrome en géén fuelpak, rustig rijden(solo), fairing en lower winddeflectors(beetje stroomlijn),banden op goede spanning, koffers,... gebruik tussen 18 en 20 km/liter op de grote weg(tijdens ride-outs).
Ik tank altijd bij zo'n 250 km, benzinelampje brandt dan nog niet. Tanken gemiddeld 13 liter op de 250 km.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Kokkie »

RockEDstar schreef:Zijn dat Mijlen of km's?
Das een goeie opmerking Ed....ik wed dat het dat is....hahaha.. :top: :4: :4:

Kokkie
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Ja, toch? Bij troubleshooting moet je met alles rekening houden. Maar dit zou wel erg toevallig zijn...haha

Een technisch vraagje en misschien weet jij dat?
Moet bij vervangen Miles-snelheidsplaat in het console door een KM-aanduidingsplaat, ook de digitale LCD Miles Daytrip-teller electronisch ingesteld worden op kilometers?
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Kokkie »

Volgens mij moet dat niet hoor Ed.
De Miles snelheidsplaat kan gewoon vervangen worden door een plaat met Km's.
Soms kan je wel instellen dat de digitale aanduiding wisselt van Miles naar Km's, maar weet niet of dat ook bij onze motoren kan..vind ik ook niks over in de user manual, dus misschien dat de dealer dit kan oplossen..
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Och, het was maar een gedachte, Mike. Stel dat Willem wel de snelheidskilometers(is slechts een omwisseling van de plaat en verder wijzigt niets) af kan lezen doch op het LCD display het aantal gereden Miles ziet, hahaha. Maar als ik nu alles teruglees; Ik stop maar met mijn geneuzel want daar schiet Willem niks mee op en ik krijg er hoofdpijn van.

Johan zal de oorzaak wel vinden. Misschien is de 1900 wel helemaal ontregeld als ik het hoge verbruik zie.
0
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door BOLD »

Kijk....ik vind dat wel een heeeeeuule goeie van Ed! t Is jammer dat t geen 1 april meer is, anders had ie helemaal goed geweest! :26: :24:
Maar je kan op de Stratoliner kiezen voor Miles of Km..(knopje links op t stuur). Staat bij mij op KM.....maar dan ga ik er ook vanuit dat de dagteller dan automatisch ook meegaat. Dat zal ik voor de zekerheid nog ff checken.
Vind t verrassingselement wel echt super! ........en ik lach me ziek als t zo is! :24: :4: :4: :4:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Ik ben het met je eens dat 1 op 11,5 wel erg dorstig klinkt voor een motor met benzine-injectie, Willem. Ik las wel eens op het duitse forum een verbruik van 1 op 14 a 15 maar dat was te wijten aan de veel hogere snelheden dan wij hier in Nederland normaal rijden.
0
Gebruikersavatar
dvanassen
Gast
Reactions:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door dvanassen »

yogi schreef:Vorig jaar naar Faakersee gereden. En het verbruik werd beter per tankbeurt. In het begin reed ik 1 op 12 en ik eindigde bij 1 op 18. Ik begreep er echt niets van maar het schijnt dat dat te maken heeft met je afstanden en de snelheid. Voor de echte kenners, heeft de Lambdasonde hier iets mee van doen?? Als hij lang stil heeft gestaan dat hij weer een soort van reset moet doen?

Klopt wel dat ie dan zuiniger werd. Hier is het allemaal vlak land, daar ging je waarschijnlijk alleen maar naar beneden :4: Alle gekheid op een stokkie. Vind het maar vreemd. Misschien heeft het met de droge lucht te maken.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Nog eens op het Forum van onze duitse motorvrienden rondgeneusd over het gemiddeld verbruik van de 1900. Onlangs nog een uitvraag geweest over het benzine-verbruik. Er was een 1900-rijder die zelfs 1 op 9,5 haalde op de Autobahn. Snelheid 160 a 170 km/uur. Tot 130 km ongeveer 7 tot 8 liter op de 100km. Tussen 90 en 110 cruisen 5,4 tot 6,0 l per 100km. Het hogere verbruik is voor de rijders met duo-passagier. Het laagste verbruik hebben de solo-rijders. Het laatste komt een beetje overeen met de doorsnee nederlandse snelheden. Kom je boven de 110 dan stijgt het verbruik aanmerkelijk. Wil je altijd hard rijden dan kun je beter een R1 of een STAR VMax kopen.
Dus zoals Ron al aangaf: Verbruik is hoofdzakelijk afhankelijk van een rustige rechterhand en cruisend schakelen(rustig toerental in de diverse versnellingen) en/of je alleen of met z'n tweeën rijdt.
Gelukkig maar, .....heb ik nooit haast op mijn 1900. Haast heb ik als motorrijder(47 jaar praktijk) afgeleerd: Haast is gevaarlijk en heeft regelmatig een verdrietige afloop..........en is, waar het hier om gaat, duur in benzine(moet ik helemaal zelf betalen), etc.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door BOLD »

Yeaaaaaaaaahhhhhhh!!!!!!
Gister op de terugweg bij Gerrold en Toos vandaan -waar het overigens echt retegezellig was en waarvoor dank :top: ! - heb ik 1 : 12 gehaald ! :4:
Echt een forse verbetering tov de 1 : 11 :26:

Zal ermee moeten leven haha. Johan had m nog even uitgelezen, maar de afstelling was dik voor mekaar. Denk als ik heel goed mn best doe, dat er 1: 14 in zit maar dan is het ook echt gedaan. Zal voor de zekerheid de bandenspanning vandaag ook nog even meten.
Plaats reactie