Verbruik XV1900

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Ik blijf het raar vinden. Ik moet hele rare dingen doen om dat verbruik te halen :bloos: :bloos: Wat zou ook heel nadelig kunnen zijn voor een gunstig verbruik? Iemand ideeën?

Een inkoppertje: de 5e versnelling gebruiken op de grote weg?
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Willem Polman »

In Nederland geen echt concrete metingen gedaan. Op snelweg cruisen tussen 120 en 140 km uur van Ede naar Bolzano, gemiddeld per 185 km een stop en bijna vol gooien. Zat dus nog wat in de tank, weet niet hoeveel. Geen passagier, wel bepakking in koffers en achterop. In de bergen lukt met volle tank ongeveer 200 tot 220 km, zonder passagier, zonder bepakking. Volgens mij op vlakke weg, rustig rijdend, niet teveel in dorpjes e.d. (verbruik is dan hoger door vele schakelen/remmen) volgens mij zeker 225 km te halen met volle tank. Geen passagier, geen bepakking.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Zojuist getankt voor de Ride-out 28/4: Sinds laatste tankbeurt de Gagel op 14/4, Ride-out 14/4 en terugweg naar Den Bosch op 14/4 en daarna wat toertjes door de polder: verbruik 12.09 liter op 236km: = 1 op 19,5 km. Ik kan er niks anders van maken.....ik kom eigenlijk nooit boven 3000 toeren en zit constant om en nabij de 2500 to 2700 toeren op de grote weg.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Keesie »

Ik kom tot nog toe (zo n 6 a 700 km gereden)gemiddeld flink boven 1:16 incl duopagagier
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Kees: Gisteren 209 km solo gereden en 10,93 liter getankt(zit dan nog 6 liter in de tank voor die helemaal leeg is): 1 op 19, Valt allemaal wel mee met de 1900, toch?
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Willem Polman »

eRJee schreef:Alles zeer sterk afhankelijk van je rechterhand.
De allereerste rit heb ik bijna 1:20 gehaald.
Rij ik nu veel snelweg haal ik gemiddeld 1:16-1:18, in de stad is 1:12 vrij normaal.

Ik ga nog een keer op de testbank voor een perfecte afstelling, weet zeker dat dat ook mee gaat helpen.
Welke testbank? Waar? Wat meten? Fuel pack? Power Commander? Standaard management?
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Geekie: internetsite van mooie stickers voor algemeen maar ook voor Stars

www.purpleiron.com/reflective
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Pssssst Kees; Dit zijn de prijzen(2011) van de onderdelen die je apart moet bestellen voor een complete Memphis Shades Batwing fairing uit de USA voor de 1900. Hier bovenop komen de verzendkosten(zijn vrij hoog via US Postals:185 dollar maar nog duurder is de UPS) plus de invoerrechten Schiphol.
Ik hou altijd aan: Het dollarteken van het totaalbedrag(complete scherm plus de US Postal-kosten= ongeveer 185 dollar) vervangen door het Euro-teken en je hebt de prijs die je kwijt bent in Nederland. Met de lage euro-prijs van nu zal het euro-bedrag wel wat hoger liggen. In Nederland komen er dus nog invoerkosten bovenop)
Voordeel van UPS is: snel in huis. US Postals doet er 2 a 3 keer zo lang over is mijn ervaring maar dat is meer door het oponthoud bij de Douane op Schiphol.

Note voor ongeveer hetzelfde totaalbedrag kun je ook een Memphis kopen in Duitsland bij BIKE69.

Ik heb toendertijd voor Kleine Jan en mezelf bij Phatperformance besteld(alleen bedragen hoger dan 300 dollar wordt verstuurd overzee). Er zijn meer US-bedrijven die naar de EU verschepen.

*Het opstaande ruitje van 69,95 dollar is in diverse kleuren en 4 hoogtes(5,7,9 en 12 inch) te krijgen: ik heb de 9 inch hoogte, Kleine Jan de 12-inch uitvoering. Ik weet van Roberto dat die de laagste(5 inch hoogte) uitvoering heeft.
*De fairing zelf is te verkrijgen in 2 uitvoeringen n.l. de hoogglanzende en de voorbewerkte(primer) voor spuiten naar eigen wensen.
*de RVS trim is verkrijgbaar in diverse uitvoeringen maar is niet noodzakelijk
*De Mountingkit (bevestiging) is verkrijgbaar in Zwart en Glimmende alu-uitvoering

De andere merken zijn misschien wat mooier en degelijker dan de Memphis maar ook 2 tot 4 keer zo duur. Mijn portemonnaie en ik zijn erg tevreden over de keus voor de Memphis Batwing.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door Keesie »

bedankt Ed ;) Gerda staat al klaar :bat: haha
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Verbruik XV1900

Bericht door RockEDstar »

Verstandig vrouwtje, Kees, hahaha.
0
Plaats reactie