vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door Willem Polman »

Ik zie weer meldingen en oplossingen m.b.t. het vacuumprobleem bij de WS tank. Ik had er destijds bij die van mij nooit last van. Met idiote regen (Zwarte Woud), heftige zon (Italie) en wisselendende stemmingen (van het weer) geen problemen gehad dus in bijna 5 jaar. Nu met de MS inmiddels ook alweer 3 jaar op pad en niets gemerkt. Komt dit wel voor bij de XV1900 (alle uitvoeringen)? Dan misschien wel de moeite waard om te melden.
0
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door eRJee »

Dat is het voordeel van Tupperware... Is flexibel :27:

Maar prima vraag Willem, ben ook wel benieuwd naar het antwoord.
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door RockEDstar »

Zullen we toch zelf moeten zoeken, dat antwoord. Moet uitgezocht worden want ik heb op het amerikaanse forum nooit hierover iets gelezen. Denken jullie dat ik verder niks te doen heb, hè? Willem stelt de rondvraag dus de vragensteller moet op pad daarvoor, haha. Daarom waren er bij mijn laatste werkgever bijna geen, of helemaal geen, rondvragen aan het eind van een vergadering.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door Willem Polman »

Ik denk dat er geen of nauwelijks problemen zijn, anders hadden we dat allang vernomen/ergens zien staan.

Maar wat de vraag en het opzoeken betreft, Ed, jij bent ook lekker zeg. Een rondvraag stel je aan het eind, ik deed dat in het begin. En ik stel de vraag wie het weet of weet te vinden....Ed!
Tjonge, straks kan elke vraagsteller het zelf gaan opzoeken.

Ron heeft wel gelijk, maar dat is ook een slimmerik. Inderdaad zal het wel door de Tupper kwaliteit komen, dat een MS zo weinig problemen kent. Er is ook erg weinig traffic op de MS Tecniek en MS Algemeen.
0
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door Kleine jan »

Volgens mij geen probleem de vacuum slangen van een Europa model is anders dan een amerikaans model dat weet ik wel.
gr
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door RockEDstar »

Willem, nog uitgebreid gezocht maar ik heb op het amerikaanse forum en op het duitse Midnightstar-forum(zijn toch erg kritisch) niks kunnen vinden over het vacuumtrekken van de tank van de 1900. Ik blijf rondkijken. Misschien, als voorzorg, bij onderhoud een extra controle (laten) doen, net zoals op de borgmoer aandrijfriem.

Ook nog even gezocht naar het poppen/knallen in de uitlaat bij gasloslaten. Treedt niet alleen op bij aftersales-uitlaten maar ook bij de sterk gedempte standaard-uitlaat. In het laatste geval hoor je dat bijna niet maar het gebeurt wel. Volgens een woordvoerder van Yamaha Duitsland is dit niet geheel te voorkomen(Forum Midnightstars Deutschland). In mijn onwetendheid wilde ik bij de koop van mijn V&H propipe ook een V&H Fuelpak aanschaffen, maar Chefmonteur Huybers/Schijndel vond dat helemaal niet nodig omdat dit het poppen niet zou wegnemen en ik me een hoop geld kon besparen door niet aan te schaffen. Je kunt het knallen grotendeels verhinderen door niet bruusk het gas los te laten vanuit een hoger toerental in een hoge versnelling. En mijn benzineverbruik is ook niet toegenomen zònder de Fuelpak en mèt Vance&Hines Propipe Chrome
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door Kokkie »

Willem Polman schreef:....Komt dit wel voor bij de XV1900 (alle uitvoeringen)? Dan misschien wel de moeite waard om te melden.
Op de 1300 komt het wel voor. Vorig jaar nog bij de trike van Rian....
Knullig systeem onder de tank, die een slangetje afklemde...

Zo te zien dus nog niet op een Midnight....maar voor alles is iets te maken...kom langs op de knutseldag en ik regel het voor je....misschien met hulp van kleine jan....die heeft veel verstand van de bike en is erg handig.. ;)

Kokkie
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door RockEDstar »

Ik ga er niet vanuit dat die knullige wijze bij de 1900 weg is gelaten, Mike. Of het is vervuiling in het systeem of verkeerde (terug)plaatsing(afknellen) van de tank. Maar een feit is dat er enorm veel kracht door het vacuum wordt uitgeoefend op de wanden van de tank als de ontluchting verstopt zit. Maar ik blijf zoeken naar voorbeelden dat het met de 1900 fout is gegaan
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door knutselsmurf »

Maar als het nog nooit gebeurd is, waar zoeken jullie dan naar?? Lijkt me niet echt een prettig gevoel in je hoofd. Als het zo is, denken aan een oplossing, maar niet bij voorbaat een probleem bedenken maar je hoofd leeg en rijden!!!
Ik ga ook niet zoeken naar een voorbeeld waarbij de Wildstar plotseling in zijn achteruit springt.
Het vacuum trekken van de tank is een oud probleem bij de klassiekers, Wildstar en Dragstar.
Daar is al best over nagedacht, dus gebeurd het bij een Midnight gewoon niet!!
Rustig gaan slapen en lekker gaan rijden!!
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: vacuum geen probleem bij XV1900 tank?

Bericht door RockEDstar »

Jullie, jullie? Dat is dat menneke uit Bennekom, hoor, hahaha. Die begint erover, hahaha
0
Plaats reactie