Gisteren gezien hoe nieuwe valbeugel erop zit bij mijn xv1900, maar dan van Higwayhawk. Bij scherpe draai, bijv. stop en en rechtsafslaan, komt remleiding tegen beugel en draait wat mee/ertegen. Kan dat kwaad?
Kan er vanmiddag laat pas op rijden, dus kan het niet beoordelen nu. Had lichte aanrijding met wat schade. Ga morgenvroeg naar Italie.
Als je bike op stuurslot zet, komt de slang tussen veerpoot en beugel.
Kan dit kwaad...anders gaat het eraf.
valbeugel en remleidingen
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
- RockEDstar
- Gast
- Reactions: 0
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
- Contacteer:
Re: valbeugel en remleidingen
Mijn indruk van Highway Hawk is dat zij glimmers alleen voor de Look maken(en dat doen ze best goed) en het nut van wat men alom aan een valbeugel toedenkt, niet belangrijk vinden. Lullig voor je dat men dat niet uitgezocht heeft voor met de produktie te starten, want voor mij is duidelijk dat ze dat achterwege hebben gelaten. Bij de, (laat ik het maar zo noemen) A-merken, Kuryakyn, Lindby, etc zul je dit soort tekortkomingen niet tegenkomen, maar ja die zijn een keer zo duur. Bij Yamaha vindt men het nut van hun valbeugel belangrijker dan de look, vandaar de afwijkende vorm. Niet mooi, maar volgens mij wel erg stevig en doeltreffend.
Vraag: staan/ of zijn de montagepunten aan de bovenzijde(dus laat maar zeggen de bevestiging aan het motorframe ''onder de tank'') erg ver van het frame verwijderd en als deze korter zouden zijn(dus valbeugel dichter naar het frame) zou dan de remkabel wel vrij liggen als de 1900 op het stuurslot wordt gezet?
Mijn mening: haal er em vanaf vóór de vakantie, want je zult maar zonder remdruk komen te zitten(kapotgaan van kabel) en je zit in de afdaling op de bijv. de Stelvio. Da's diep, jonguhhh. Neem geen risico's met de remmen, Wim. Zoek na je vakantie naar een oplossing. We willen je graag weer gezond terugzien. Prettige vakantie
Vraag: staan/ of zijn de montagepunten aan de bovenzijde(dus laat maar zeggen de bevestiging aan het motorframe ''onder de tank'') erg ver van het frame verwijderd en als deze korter zouden zijn(dus valbeugel dichter naar het frame) zou dan de remkabel wel vrij liggen als de 1900 op het stuurslot wordt gezet?
Mijn mening: haal er em vanaf vóór de vakantie, want je zult maar zonder remdruk komen te zitten(kapotgaan van kabel) en je zit in de afdaling op de bijv. de Stelvio. Da's diep, jonguhhh. Neem geen risico's met de remmen, Wim. Zoek na je vakantie naar een oplossing. We willen je graag weer gezond terugzien. Prettige vakantie
0
Re: valbeugel en remleidingen
RockEDstar schreef:Mijn indruk van Highway Hawk is dat zij glimmers alleen voor de Look maken(en dat doen ze best goed) en het nut van wat men alom aan een valbeugel toedenkt, niet belangrijk vinden. Lullig voor je dat men dat niet uitgezocht heeft voor met de produktie te starten, want voor mij is duidelijk dat ze dat achterwege hebben gelaten. Bij de, (laat ik het maar zo noemen) A-merken, Kuryakyn, Lindby, etc zul je dit soort tekortkomingen niet tegenkomen, maar ja die zijn een keer zo duur. Bij Yamaha vindt men het nut van hun valbeugel belangrijker dan de look, vandaar de afwijkende vorm. Niet mooi, maar volgens mij wel erg stevig en doeltreffend.
Vraag: staan/ of zijn de montagepunten aan de bovenzijde(dus laat maar zeggen de bevestiging aan het motorframe ''onder de tank'') erg ver van het frame verwijderd en als deze korter zouden zijn(dus valbeugel dichter naar het frame) zou dan de remkabel wel vrij liggen als de 1900 op het stuurslot wordt gezet?
Mijn mening: haal er em vanaf vóór de vakantie, want je zult maar zonder remdruk komen te zitten(kapotgaan van kabel) en je zit in de afdaling op de bijv. de Stelvio. Da's diep, jonguhhh. Neem geen risico's met de remmen, Wim. Zoek na je vakantie naar een oplossing. We willen je graag weer gezond terugzien. Prettige vakantie
Mijn idee ook... geen risico.
0
SREU#0121
Re: valbeugel en remleidingen
Ik zou er graag even naar willen kijken, Willem, maar ik heb maar 1 probleem, en dat is tijd
Het advies van Ed snijdt wel hout, maar jou probleem is natuurlijk tweeledig. De beugel is uiteindelijk om je motor te beschermen en met name in de haarspeldbochten heb ik de beugel al een functioneel gebruikt.
Maar kan je zelf niet beoordelen of de leiding echt klem komt te zitten, of kun je de beoordeling aan de reparateur voor leggen?
Er tegenaan tikken is nog niet klem zitten, belangrijk is dat er geen spanning op de banjo,s, dus de aansluitingen op klauw en verdeler komt te staan.
Hij mag natuurlijk niet gaan beschadigen.
Het advies van Ed snijdt wel hout, maar jou probleem is natuurlijk tweeledig. De beugel is uiteindelijk om je motor te beschermen en met name in de haarspeldbochten heb ik de beugel al een functioneel gebruikt.
Maar kan je zelf niet beoordelen of de leiding echt klem komt te zitten, of kun je de beoordeling aan de reparateur voor leggen?
Er tegenaan tikken is nog niet klem zitten, belangrijk is dat er geen spanning op de banjo,s, dus de aansluitingen op klauw en verdeler komt te staan.
Hij mag natuurlijk niet gaan beschadigen.
Re: valbeugel en remleidingen
fijne vakantie, WillemWillem Polman schreef: Ga morgenvroeg naar Italie.
0
true love never dies
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: valbeugel en remleidingen
Bedankt mannen,
Hoopte datJKleine Jan er wat op wist. Die heeft dezelfde beugel erop.
Ik heb het er maar weer af gehaald.Ik Ga nu pitten en dan vroeg weg morgen..............
Hoopte datJKleine Jan er wat op wist. Die heeft dezelfde beugel erop.
Ik heb het er maar weer af gehaald.Ik Ga nu pitten en dan vroeg weg morgen..............
0
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: valbeugel en remleidingen
Ben inmiddels al vanaf half juni terug uit Italie. De valbeugel er net voor die rit afgehaald en niet meer opgezet daarna. Twee redenen: als ik het zelf doe, ben ik bang dat het fout gaat. De bevestiging onderaan het frame, komt tussen frame en floorboards. Daarvoor moet dus linker floorboard eraf en daaraan zit het schakelmechanisme van de versnelling vast. Kom ik niet meer aan.
Tweede reden is dat het probleem er dan nog is m.b.t. de remleidingen. Ik heb op het topic geen reactie meer gezien. Of het is verder niet interessant, of er is niets over te zeggen. Ik weet dat Kleine Jan dezelfde valbeugel kocht vorig jaar, er volgens mij ook op gezet heeft en gereden heeft. Kleine jan reageerde echter ook niet. Is er iemand die er wat zinnigs op kan zeggen? De vorige reacties waren wel zinnig, maar ik kom er niet verder mee. Zelf kan ik me niet voorstellen dat Higwayhawk er niet over nagedacht heeft................misschien deed ik zelf wat fout?
Tweede reden is dat het probleem er dan nog is m.b.t. de remleidingen. Ik heb op het topic geen reactie meer gezien. Of het is verder niet interessant, of er is niets over te zeggen. Ik weet dat Kleine Jan dezelfde valbeugel kocht vorig jaar, er volgens mij ook op gezet heeft en gereden heeft. Kleine jan reageerde echter ook niet. Is er iemand die er wat zinnigs op kan zeggen? De vorige reacties waren wel zinnig, maar ik kom er niet verder mee. Zelf kan ik me niet voorstellen dat Higwayhawk er niet over nagedacht heeft................misschien deed ik zelf wat fout?
0
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer: