Recall 950 en 1300

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door Nightflight »

Vanmorgen een mailtje ontvangen van MCW - er schijnt deze week nog een schrijven uit te gaan naar de klanten waarin kort omschreven staat wat er gaat gebeuren. Zowel de eigenaar van de geleverde motoren via de importeur als ook de import fietsen zullen worden aangeschreven.
Ik heb begrepen dat we gewoon met de motor kunnen blijven rijden.....

Rob
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door HammR »

Inderdaad, zojuist keurig netjes een brief van Yamaha NL ontvangen met het verzoek contact op te nemen met de dealer voor een reparatie van de benzineleiding. :top:
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door RockEDstar »

René, had jij hierover geen mailtje gehad van Hans Herion? In Duitsland zijn ze altijd een stuk eerder met bekendmakingen, merk ik nu.
0
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door HammR »

nee, ben al een tijdje geen lid meer van dat forum, als je een tijd niet actief bent wordt je er automatisch uitgeschreven, vandaar
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door lex »

ik heb vandaag een brief gehad voor de recall.
Het betreft een check op de aansluitpunten van de benzineleiding met brandgevaar als gevolg.

Ja , ik val in de prijzen.
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door HammR »

De klant weet het eerder dan de dealer.. is mij duidelijk geworden na een bezoekje aan motoport vanochtend. ze weten wel dat er een recall is, maar officieel hebben zij nog niets ontvangen van Yamaha NL over hoe en wat er nu gebeuren moet.. beetje vreemde gang van zaken, waar ze zelf ook niet over te spreken waren. kortom, nog ff geduld!

wordt vervolgd
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door RockEDstar »

Ik ben ook van mening dat Yamaha-Nederland wat sneller zou moeten reageren in gevallen van een recall-aktie. Vóór het op de diverse fora bekend wordt zou de klant al op de hoogte moeten zijn. Dit voorkomt het rondzingen op internet. Snelle reaktie van fabrikant geeft de klant het gevoel dat eea adequaat opgelost gaat worden en dat wekt vertrouwen. Moeten ook eens, zoals Toyota laatst, jankend in de openbaarheid excuses aanbieden voor hun slechte opletten. Zulke Toyota-excuses geeft mij het vertrouwen dat in de toekomst zulke defecten niet meer zullen voorkomen en ''met zo de billen bloot'' heeft Toyota daardoor economisch weinig schade berokkend. Toch wel tactisch van Toyota.
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door Nightflight »

RockEDstar schreef:Ik ben ook van mening dat Yamaha-Nederland wat sneller zou moeten reageren in gevallen van een recall-aktie. Vóór het op de diverse fora bekend wordt zou de klant al op de hoogte moeten zijn. Dit voorkomt het rondzingen op internet.
Ik denk dat dat moeilijk zal zijn Ed, zodra er 1 iemand is die iets kwijt wil / te weten komt, dan zal dat tegenwoordig als via een kettingreactie bij de andere mensen bekend worden...
Een brief zoals we die van Yamaha NL hebben ontvangen, zal altijd meer tijd in beslag nemen dan een tweet of een media- bericht....
Bovendien, wie weet heeft Yamaha juist wél een bericht uitgegeven (op de website of andere media), juist om pro-actief te zijn... Ik vind dat er best goed is gehandeld door Yamaha NL en ook best snel. Het is niet dat WIJ iets in werking hebben gezet, de recall actie waren ze al van plan bij Yamaha voordat wij navraag deden....

Ik maak me er trouwens niet al te veel zorgen over, in de brief staat " dat er uit continue plaatsvindend marktonderzoek is gebleken dat er zich een probleem voor kan doen met de benzineleiding. op de aansluitpunten kan benzine lekkage ontstaan, met brandgevaar tot gevolg."
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door Nightflight »

Vanmorgen eindelijk eens gebeld met MCW en een afspraak gemaakt om hem volgende week zaterdagochtend te brengen. Ik mag er op wachten (2 uurtjes max), maar mag ook een bike van hun meenemen.... :top:
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Recall 950 en 1300

Bericht door MOD »

Altijd al geweest Ed, dankzij de Duitse recall kreeg ik hier Yamaha Nederland ook pas aan de gang met de grote versnellingsbak recall voor de XV-1600 :20: Toen kreeg ik als excuus van Yamaha Nederland dat ze niet voldoende revisie setjes op voorraad hadden omdat Duitsland al deze had ingekocht :kweenie: Yamaha Nederland heeft dus nog niets van de vorige ervaring geleerd of wel......
RockEDstar schreef:René, had jij hierover geen mailtje gehad van Hans Herion? In Duitsland zijn ze altijd een stuk eerder met bekendmakingen, merk ik nu.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Plaats reactie