Wilde eingelijk andere uitlaten monteren net als Ed onder zijn machine heeft zitten . Maar vind het nog een hoop centen en de originele uitlaten komen dan weer op zolder ,Dus heb ik besloten vandaag mijn originele uitlaten aan te passen .
Heb er een tijdje over zitten te denken .Hoe ik dit het beste kon doen en het makkelijkste.
Heel eenvoudig een gat boren door de voledige lengte van de uitlaat .
Had eerst een gat van 10 mm ,dat scheelde niet echt veel nu heb ik 25 mm door de hele uitlaat gebord en das echt gaaf ,net als de xv1600 aangepaste uitlaten een mooi diep geluid niet te hard maar toch duidelijk aanwezig.
Klinkt makelijk en zo ging het ook.
Heb het idee dat de motor beter optrekt en meer power heeft.
De DB's heb ik nog niet gemeten dit zal ik binnenkort eens laten doen .
Tevens ben ik nog opzoek naar een goede uitlaat demper van xv1900 ,heeft iemand deze nog op zolder liggen en zou u deze willen verkopen .
laat het me weten ,heb ook nog een beschadigde demper liggen van de xv1900 als je een demper voor de keurig of buitenland wilt behouden .
Ook is het mogelijk de demper te laten aanpassen door middel van een gat er door heen te boren .
Originele uitlaten aanpassen xv1900
- Kleine jan
- R.I.P.
- Reactions: 0
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
- Contacteer:
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Haal je de uitlaat dan uit elkaar door de lasnaden door te slijpen of gebruik je een hele lange boor?
Kun je een foto plaatsen waar je het gat geboord hebt?
Kun je een foto plaatsen waar je het gat geboord hebt?
0
SREU#0121
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Mooi werk Jan, goed dat je weer een beetje aan het knutselen bent. Zijn toch wel topics die we missen hier.
0
- Kleine jan
- R.I.P.
- Reactions: 0
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
- Contacteer:
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Lange boor gebruiken ,of van 2 kanten boren .eRJee schreef:Haal je de uitlaat dan uit elkaar door de lasnaden door te slijpen of gebruik je een hele lange boor?
Kun je een foto plaatsen waar je het gat geboord hebt?
Eerst met 12 mm heb ik geboord en daarna met 25 mm .
Dit gat zit door de hele uitlaat heen .
Heb geen foto aan de uitlaat is niks veranderd aan de buitenkant .
Binnenkant zit een gat door van 25 mm door de uit laat heen ,dit is niet op een foto te zien !
Niet hoeven slijpen ,lassen ,verven enzv ,demonteren en gat boren en monteren en klaar.
0
Kleine Jan & Petra
- Kleine jan
- R.I.P.
- Reactions: 0
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
- Contacteer:
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Zo links en rechts zijn er fans die mij weten te vinden .als ik hulp kan bieden.yogi schreef:Mooi werk Jan, goed dat je weer een beetje aan het knutselen bent. Zijn toch wel topics die we missen hier.
Vanmiddag even een stukje rijden een ijsje pakken in ommen en even naar gebben motoren gereden waar de politie stond te controleren bij de pomp iedere motor rijder aan de kant controlle , papieren en rijbewijs oke toen hebben ze even met 3 man naar mijn uitlaat staan kijken , ik melde origineel yamaha en kon gelijk door rijden .
0
Kleine Jan & Petra
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Las er aan de buitenkant niet te zien is dat de uitlaat niet gemodificeerd is zal de politie ook niet gauw wat doen. Het enige wat ze dan kunnen doen is de DB´s meten en dat moeten ze doen via officiële meetapparatuur waarvan er maar 3 in Nederland zijn. Worden meestal alleen gebruikt tijdens de TT.
Goed dat je weer aan het motor knutselen ben geslagen, we hebben je wel gemist.
Goed dat je weer aan het motor knutselen ben geslagen, we hebben je wel gemist.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Waar vind ik een boor van 40-50 cm met een diameter van 25mm?
0
SREU#0121
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Of bij de betere ijzerwarenhandel.... Je hebt toch op mijn YouTube video gezien hoe het er uit ziet....??eRJee schreef:Waar vind ik een boor van 40-50 cm met een diameter van 25mm?
Zoals ik je al in een pb-tje aangaf ben ik van mening dat je je uitlaat misschien beter niet kunt uitboren.. Als de wetgeving in de toekomst gaat veranderen dan ben je mooi de sjaak met je uitgeboorde uitlaat... Ik heb er achteraf ook spijt van dat ik het gedaan heb; de verbetering van het geluid viel achteraf tegen en heb toen toch een V&H gekocht... Nu heb ik geen originele uitlaat meer die ik er op kan zetten mocht er in de toekomst een motor APK kopen of zo....
Maar goed... je bent in ieder geval 2 x gewaarschuwd...
- RockEDstar
- Gast
- Reactions: 0
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
- Contacteer:
Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900
Je hebt gelijk Rob. Ze weten van gekkigheid niet meer hoe motorrijders dwars te zitten en ze zullen wel weer iets weten te vinden. Daarin zijn die jongens wel creatief. Dat zijn toch allemaal HA's, vinden ze. Ik heb me laten vertellen dat een standaard 1900 uitlaat(helemaal) zo'n 1200 a 1300 eurootjes gaat kosten. Beter een slip-on of een ander totaalsysteem aan te schaffen, lijkt me.
0