Originele uitlaten aanpassen xv1900

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door Kleine jan »

Wilde eingelijk andere uitlaten monteren net als Ed onder zijn machine heeft zitten . Maar vind het nog een hoop centen en de originele uitlaten komen dan weer op zolder ,Dus heb ik besloten vandaag mijn originele uitlaten aan te passen .
Heb er een tijdje over zitten te denken .Hoe ik dit het beste kon doen en het makkelijkste.
Heel eenvoudig een gat boren door de voledige lengte van de uitlaat .
Had eerst een gat van 10 mm ,dat scheelde niet echt veel nu heb ik 25 mm door de hele uitlaat gebord en das echt gaaf ,net als de xv1600 aangepaste uitlaten een mooi diep geluid niet te hard maar toch duidelijk aanwezig.
Klinkt makelijk en zo ging het ook.
Heb het idee dat de motor beter optrekt en meer power heeft.
De DB's heb ik nog niet gemeten dit zal ik binnenkort eens laten doen .

Tevens ben ik nog opzoek naar een goede uitlaat demper van xv1900 ,heeft iemand deze nog op zolder liggen en zou u deze willen verkopen .
laat het me weten ,heb ook nog een beschadigde demper liggen van de xv1900 als je een demper voor de keurig of buitenland wilt behouden .

Ook is het mogelijk de demper te laten aanpassen door middel van een gat er door heen te boren .
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door eRJee »

Haal je de uitlaat dan uit elkaar door de lasnaden door te slijpen of gebruik je een hele lange boor?
Kun je een foto plaatsen waar je het gat geboord hebt?
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door Yogi »

Mooi werk Jan, goed dat je weer een beetje aan het knutselen bent. Zijn toch wel topics die we missen hier. :top:
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door Kleine jan »

eRJee schreef:Haal je de uitlaat dan uit elkaar door de lasnaden door te slijpen of gebruik je een hele lange boor?
Kun je een foto plaatsen waar je het gat geboord hebt?
Lange boor gebruiken ,of van 2 kanten boren .
Eerst met 12 mm heb ik geboord en daarna met 25 mm .
Dit gat zit door de hele uitlaat heen .

Heb geen foto aan de uitlaat is niks veranderd aan de buitenkant .
Binnenkant zit een gat door van 25 mm door de uit laat heen ,dit is niet op een foto te zien ! :4:

Niet hoeven slijpen ,lassen ,verven enzv ,demonteren en gat boren en monteren en klaar.
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door Kleine jan »

yogi schreef:Mooi werk Jan, goed dat je weer een beetje aan het knutselen bent. Zijn toch wel topics die we missen hier. :top:
Zo links en rechts zijn er fans die mij weten te vinden .als ik hulp kan bieden. :top:

Vanmiddag even een stukje rijden een ijsje pakken in ommen en even naar gebben motoren gereden waar de politie stond te controleren :bloos: bij de pomp iedere motor rijder aan de kant controlle :bloos: , papieren en rijbewijs oke toen hebben ze even met 3 man naar mijn uitlaat staan kijken , ik melde origineel yamaha en kon gelijk door rijden . :24: :24: :24:
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door MOD »

:top: Las er aan de buitenkant niet te zien is dat de uitlaat niet gemodificeerd is zal de politie ook niet gauw wat doen. Het enige wat ze dan kunnen doen is de DB´s meten en dat moeten ze doen via officiële meetapparatuur waarvan er maar 3 in Nederland zijn. Worden meestal alleen gebruikt tijdens de TT.

Goed dat je weer aan het motor knutselen ben geslagen, we hebben je wel gemist. :this:
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door eRJee »

Waar vind ik een boor van 40-50 cm met een diameter van 25mm?
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door Kokkie »

Volgens mij bij Klein Jan..

:4: :4:
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door Nightflight »

eRJee schreef:Waar vind ik een boor van 40-50 cm met een diameter van 25mm?
Of bij de betere ijzerwarenhandel.... Je hebt toch op mijn YouTube video gezien hoe het er uit ziet....??
Zoals ik je al in een pb-tje aangaf ben ik van mening dat je je uitlaat misschien beter niet kunt uitboren.. Als de wetgeving in de toekomst gaat veranderen dan ben je mooi de sjaak met je uitgeboorde uitlaat... Ik heb er achteraf ook spijt van dat ik het gedaan heb; de verbetering van het geluid viel achteraf tegen en heb toen toch een V&H gekocht... Nu heb ik geen originele uitlaat meer die ik er op kan zetten mocht er in de toekomst een motor APK kopen of zo....

Maar goed... je bent in ieder geval 2 x gewaarschuwd... :bloos:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Originele uitlaten aanpassen xv1900

Bericht door RockEDstar »

Je hebt gelijk Rob. Ze weten van gekkigheid niet meer hoe motorrijders dwars te zitten en ze zullen wel weer iets weten te vinden. Daarin zijn die jongens wel creatief. Dat zijn toch allemaal HA's, vinden ze. Ik heb me laten vertellen dat een standaard 1900 uitlaat(helemaal) zo'n 1200 a 1300 eurootjes gaat kosten. Beter een slip-on of een ander totaalsysteem aan te schaffen, lijkt me.
0
Plaats reactie