Yamaha motorverzekering.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Yamaha motorverzekering.

Bericht door RockEDstar »

Ivm verandering Verzekeringsmaatschappij bij de NS kan ik overstappen naar een andere maatschappij welke nu voor de komende jaren de Personeelsverzekeringen gaat uitvoeren.
Om eea te vergelijken met andere maatschappijen kom ik via Internet en de VSCN-site bij Yamaha motorverzekeringen en heb daar een offerte laten maken voor mijn machtigmooie, diepglanzende, zwarte Midnightstar.

Geen dure verzekering: Op basis van mijn gegevens blijkt deze maatschappij netto net zo duur te zijn als de de maatschappij die mij 30 procent collectiviteitskorting geeft.

Aanschafprijs 2008 (fully load-uitvoering midnight 1900) 17.999+1000 eur acc.-All Risk Plus(3 jaar nieuwprijs, 10 jaar of meer geen schades en na 3 jaar nieuwwaarde een uitkering van 110 procent dagwaarde en opzittende verzekering voor 2 personen)maandbedrag 44,28 eurootjes. Voor zo'n dure motor geen dure verzekering lijkt me.

Ook de WA bedragen liggen lager.

http://www.yamaha-motor.nl/verzekeringen/
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Yamaha motorverzekering.

Bericht door Willem Polman »

Goeie tip ed. Ik ga het vergelijken met mijn verzekering. Centr. Beh. Achmea (voorheen Interpolis), combi met auto en andere bedrijfsverzekeringen.
0
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: Yamaha motorverzekering.

Bericht door Gerrold »

roy kreeg gisteren de factuur van de verzekering

€ 995.- per jaar

dat komt zeker door de leeftijd?
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dries
Member
Reactions: 85
Berichten: 2126
Lid geworden op: 19 nov 2008, 19:25
Contacteer:

Re: Yamaha motorverzekering.

Bericht door Dries »

Gerrold schreef:roy kreeg gisteren de factuur van de verzekering

€ 995.- per jaar

dat komt zeker door de leeftijd?
Zeker weten!! Waarom laat je de premie niet per maand betalen? Kan meestal zonder toeslag!
0
mvg
Gerard

:24:

SREU#0113

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Yamaha motorverzekering.

Bericht door Nightflight »

Ik weet niet of dat echt met je leeftijd te maken heeft.
Het aantal schade-vrije jaren is echter wel van invloed... ik had van de leasemaatschappij een schrijven nodig, dat ze me niet wilden geven. Toen heeft mijn baas een brief geschreven waarin stond dat ik x schadevrije jaren had en dat was bij de ENRA voldoende... verder is ook het aantal km per jaar van invloed en of je "een winterstop" hebt...

Ik heb zelf een WA Casco Plus - verzekering bij de ENRA voor ongeveer Euro 28 per maand, zonder winterstop en > 12.000KM per jaar en een x bedrag voor de accessoires/kleding..bouwjaar 2008 / nieuwwaarde 13000.

Ik zou wel eens willen weten hoe (All-Risk / WA Casco (+)) de WSFH-leden hun motor hebben verzekerd...
Volgens mij had Brewster een All-Risk en Wimmie en RockEd ook en zo te zien Roy ook.... Adviseren jullie om All-Risk te verzekeren of niet?
Gebruikersavatar
Dries
Member
Reactions: 85
Berichten: 2126
Lid geworden op: 19 nov 2008, 19:25
Contacteer:

Re: Yamaha motorverzekering.

Bericht door Dries »

Nightflight schreef:Ik weet niet of dat echt met je leeftijd te maken heeft.
Het aantal schade-vrije jaren is echter wel van invloed... ik had van de leasemaatschappij een schrijven nodig, dat ze me niet wilden geven. Toen heeft mijn baas een brief geschreven waarin stond dat ik x schadevrije jaren had en dat was bij de ENRA voldoende... verder is ook het aantal km per jaar van invloed en of je "een winterstop" hebt...

Ik heb zelf een WA Casco Plus - verzekering bij de ENRA voor ongeveer Euro 28 per maand, zonder winterstop en > 12.000KM per jaar en een x bedrag voor de accessoires/kleding..bouwjaar 2008 / nieuwwaarde 13000.

Ik zou wel eens willen weten hoe (All-Risk / WA Casco (+)) de WSFH-leden hun motor hebben verzekerd...
Volgens mij had Brewster een All-Risk en Wimmie en RockEd ook en zo te zien Roy ook.... Adviseren jullie om All-Risk te verzekeren of niet?
Rob,

De premie voor een motorverzekering wordt vastgesteld door de leeftijd van de bestuurder in combinatie met type motor, aantal schadevrije jaren wat door de bestuurder is opgebouwd, hoeveel kilometer je per jaar rijdt, of je de zgn "winterstopverzekering" hebt en hoe je de motor wil verzekeren (WA+Casco, WA Beperkt Casco of alleen WA). Ook bestaat het zgn "6-wielenplan". Je verzekert dan je motor bij die maatschappij waar je je auto hebt verzekerd en je krijgt dan vaak dezelfde KORTING (LET OP: is niet hetzelfde als het aantal opgebouwde schadevrije jaren!!)op je motorverzekering. Mijn motor is WA+Casco (All Risk) verzekerd en betaal ongeveer hetzelfde als jij, nieuwwaarde € 14.999! En voor de premie die jij betaalt, zou ik de motor altijd WA+Casco verzekeren!
(En voor vragen kan je me altijd telefoneren)
0
mvg
Gerard

:24:

SREU#0113

Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Yamaha motorverzekering.

Bericht door RockEDstar »

Mijn vuurrode Terios heeft vorig jaar schade gehad. Ik viel terug van 16 naar 9 schadevrije jaren, wel met behoud van 75 procent no-claim. Terugval kost wel geld. Mijn motor bleef gewoon op 11 jaar en mijn Transit op 17 jaar schadevrij staan. Ik ben nu nog verzekerd bij CB(bijna 20 jaar) maar mijn vorige werkgever heeft het contract met CB opgezegd en ik wil meegaan naar de nieuwe Maatschappij Allianz. Ook kijk ik bij andere maatschappijen zoals de Anwb. Wat blijkt nu; bij de Anwb ben ik een stuk goedkoper uit voor die drie voertuigen dan bij CB met de collectiviteitskorting(30%). Bij andere maatschappijen zijn het steeds de extra motor en de extra camper die me de das omdoen. Maar goed dat men ook eens elders kijkt via Consumers United of via Independer om te kunnen zien wat je elders moet betalen. Ook met verzekeringen kun je goed shoppen.
0
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Yamaha motorverzekering.

Bericht door Royal Joop »

Ed,

Motoren met een grote cilinder inhoud kun je beter verzekeren bij de ANWB (Unigarant). Althans dat is mijn ervaring. Kijk zelf even op hun site en bereken je premie. Was veeeeeel goedkoper dan CB of FBTO ondanks dat ik daar korting kreeg en meerdere voertuigen al verzekerd waren.

S6
Joop
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Plaats reactie