Zithouding

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Willem Polman »

Roadburner is toch aan 1 zijde? wat is het verschil tussen een slip on en een gewone uitlaat?
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Willem Polman »

RockEDstar schreef:Willem, ik heb 1 foto gevonden waarop een 1900 staat met aan weerszijden een pijp maar ik vermoed dat het een gemanipuleerde foto is of een selfmade-oplossing of een uitlaat puur voor de show. Een mogelijke fabrikant kan ik niet achterhalen.

Wel heel mooi....
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Zithouding

Bericht door knutselsmurf »

Gaat het om een twee in een pijp, Ed? Ik had Polderboy hier een keer aan huis en die had ook een andere uitlaat op zijn 1900, slip on, vermogenswinst en een mooi geluid. Mogelijk kan je hem om wat info vragen.
Overigens, Ed, het was geenszins mijn bedoeling om me af te zetten tegen de 1900 motoren, en al zeker niet naar hun berijders. Die hand op je schouder op je avatar had zeker die van mij kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Willem Polman »

knutselsmurf schreef:Willem, mijn uitspraak is niet helemaal terecht geweest. Die is slechts gebaseerd op het feit, dat ik me niet kan voorstellen dat er een motor is waar ik beter op zit als mijn Roadstar. Ik ben zowat vergroeid met die motor. Maar ik heb nog niet op een Midnight gezeten.
Jij uiteindelijk wel en jij kunt dus met rechte rug en droge ogen een ervaring uitspreken.
En het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, ook de aangebrachte aanpassingen. Het wordt misschien wel een leuke topic, maar zeker geen zinvolle. Maar het maakt wel leuke reacties los. Ook wel een beetje gebaseerd op de onderlinge voorkeuren voor Wildstar en Midnightstar.
Een ding weet ik zeker, straks als ik op de Bluestar ga rijden zal de zithouding wel goed zijn, maar het comfort is duidelijk minder als wat ik gewend ben of als op een Midnight.

Helemaal onzinnig is het natuurlijk niet. Wel prikkelend voor sommigen. Ik merk dat de MS bezitters minder zitten met de steken die ze krijgen van de WS boys, dan (vaak) andersom, maar dat terzijde. Zinnig of onzinnig, ach, op dit forum staat naast ongelooflijk veel zinnigs natuurlijk ook heel veel onzin. En er komt op zo'n topic toch best veel reacties waar anderen weer wat mee kunnen toch?

En op jou houding is niets aan te merken hoor. Jij hebt de goede........wil zeker eens naar die bike The Bleu Star !!! van je komen kijken. Brug is me voor geweest denk ik.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Willem Polman »

knutselsmurf schreef:.
Overigens, Ed, het was geenszins mijn bedoeling om me af te zetten tegen de 1900 motoren, en al zeker niet naar hun berijders. Die hand op je schouder op je avatar had zeker die van mij kunnen zijn.

Wat mooi......... :huilen:
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door RockEDstar »

Leon, dat begrijp ik, maar ik wilde even duidelijk maken dat het voor mij eigenlijk geen verschil maakt welke Star beter is. Behalve voor mijn lengte dan geen 1100. Ik heb op alle andere Stars gereden en in bezit gehad en het comfortabelst was gewoon de Royal Star(mijn idee). Ennuh, ja, de Jekill voor de 1900 is een 2 in 1 demper en het geluid is via een knop op het stuur electronisch regelbaar tot 130 db.

Willem; ik probeerde het al duidelijk te maken door aan te geven dat een slip-on op de bestaande(dus die ook door Star op jouw 1900 zijn geleverd) bochten worden gemonteerd. Voordeel is dat je geen nieuwe bochten hoeft te kopen of te betalen. De Roadburner is een 2 in 1 uitlaat die geleverd wordt vanaf de cylinder tot en met eindstuk(dus met nieuwe bochten passend gemaakt, in dit geval, voor de 1900).
Kosten Roadburner in USA ongeveer 750 dollar. Volgens mij verkoopt Hellriser deze uitlaten ook alleen wat duurder dan bij andere bedrijven.

En je weet het, he? Je kunt kopen via die nederlandse mevrouw in de Joe naait um steeds. Geef aan bij welk bedrijf je wilt kopen, maakt het bedrag over plus bemiddelingskosten en kosten postverzending US-postals, op een Nederlandse Bankrekening van haar en zij zorgt dat de uitlaat bij je thuis wordt afgeleverd. Houd wel rekening met invoerrechten etc. die hier over heen komen.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Zithouding

Bericht door knutselsmurf »

Is dit mogelijk nog een optie?? Slip-on van Roadhouse, $400, met de keuze uit drie tips, caddilac, tapered en slash-cut.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Zithouding

Bericht door knutselsmurf »

Of deze van Vance and Hines. Volledige uitlaat met volledig hitteschild over de bochten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door RockEDstar »

Ik kan me de komende tijd niet zo druk maken over een uitlaat schiet me zo in gedachten. Zoiets, niet zo heftig, zal de komende maanden wel mijn vervoermiddel worden, hahaha.
Perfecte koude start, goede wegligging, comfortabel maar een trage acceleratie
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Zithouding

Bericht door knutselsmurf »

Projectje voor deze winter????
Plaats reactie