Zithouding

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Zithouding

Bericht door Willem Polman »

Op verzoek van Leon een niuw onderwerp: niet om een discussie te starten, maar ik stelde ergens anders dat met name voor de grotere rijders de zithouding op een Midnightstar beter zou zijn dan die op een Wildstar. Ik baseerde me op wat ik steeds hoorde op Ride outs en wat ik op het forum las. Dat waren ervaringen van anderen dan ik. Uit eigen ervaring kan ik het delen, maar ik ben klein en het is natuurlijk maar wat je beter vindt. De eerste 3 ritten die ik deed heb ik nog wel twijfels gehad. Stuur breder, hoger, verder weg, maar gaande weg zat ik gewoon veel beter op termijn. Zakte niet door (dat had ik op de WS nog weleens, zeker op lange ritten), zadel zit beter, wendbaarder, etc.

Ik heb het idee dat Leon de mening niet deelde.......maar hoe zijn de ervaringen van anderen die overstapten? Of van hen die wilden overstappen, maar het niet deden, omdat de MS misschien tegenviel.
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Rebel57 »

Uhmm wat wil je nou zeggen???
Ik denk dat geen enkele WS of MS hetzelfde is
En wat zitten betreft, kan ik zeggen dat mn WS lekker zit en de MS ook
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Zithouding

Bericht door Krekel »

Ik denk dat je dat moeilijk kan zeggen. De zithouding wordt bepaald door een aantal factoren, lengte, lichaamsbouw, zadel, stuur, risers, afstand footsteps etc. etc.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door RockEDstar »

Heee Willem. Zithouding is het belangrijkst op de MS, of op iedere andere motor, vooral op grote afstanden. Ik heb nu 4 verschillende Stars gehad dus ik kan wel wat vergelijken. Ik heb altijd standaard gereden. Geen speciale zadels, geen rugsteuntjes, geen afwijkende sturen en geen z.g. pullbackrisers.

Het ligt aan je zithouding op de motorfiets of je het lang vol kunt houden. Je moet ''aktief'' op de motor zitten. Heb ik niet van mezelf maar van mijn fysio en ik houd me eraan. Het helpt echt. Je romp iets naar voren(ongeveer hoek van 80 graden), niet hangen aan je stuur. Niet achterover hangen aan het stuur tijdens het rijden want dan vraag je om rugproblemen op langere afstanden. Een rugleuninkje is dan ook niet bedoeld om tegenaan te hangen, maar om klappen op te vangen bij oneffenheden in de weg en je onderrug te ondersteunen en moet dus goed afgesteld staan. Een breed, hoog, enz. stuur staat naar mijn mening vaak alleen maar cool maar verbetert het comfort niet als je concessies moet doen aan die rij/zithouding.

Ik heb met geen van mijn Stars ''comfortproblemen'', rug en zitvlak, gehad doch moet zeggen dat mijn RS het comfortabelst zat en reed. De WS en MS zijn gelijk(de MS is wat wendbaarder) en de 1100 zat voor mij het minst maar dat had met mijn lengte te maken. Die motor was gewoon te klein voor mijn lengte.

De enige comfortverbetering die werkelijk helpt is een aftermarketzadel(Corbin, Mustang oid) maar helpt ook niet erg als je op je motor achterover moet hangen want dan is zo'n duur zadel weg gegooid geld.

Dus voor mij nog in de toekomst een Corbin of Mustang als ik genoeg gespaard heb en,....... heeft niets met zitcomfort te maken, een andere uitlaat(Roadburner Velocity pro 2 in 1 of een Jekill voor de 1900).

Ik heb bij Jekill een vraag uitstaan over hun uitlaat voor de 1900 maar daar wordt (nog) niet op gereageerd. Willen blijkbaar niets verdienen.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Willem Polman »

rebel57 schreef:Uhmm wat wil je nou zeggen???
Ik denk dat geen enkele WS of MS hetzelfde is
En wat zitten betreft, kan ik zeggen dat mn WS lekker zit en de MS ook

Ik wil niks zeggen chef.....ik gaf ergens anders alleen weer dat ik van anderen hoorde dat hun zithouding verbeterde op de MS t.o.v. de WS en dat waren de wat groteren onder ons. Dat merkte ik op n.a.v. het rugprobleem van Black biker. Ik dacht hem een steuntje in de rug te geven, maar Leon gaf aan dat er op die zithouding wel af te dingen was. Althans, dat las ik tussen de regels door. En hij gaf daar dus aan dat hij er in een ander topic wel op terug zou komen. daty startte ik dus. het is geen kritiek op de WS. Ik heb er fabeltastisch mee gereden, door half Europa, ook dagen van 8 uur aaneen...dus ik klaag niet hoor. vette en moioie bak, nog steeds. Ik sluit me aan bij jaap: het is heel erg smal en persoon gebonden. En ik sluit me aan bij Ed: ik zat op de WS ook als een plank, omdat ik daarop jaaaaaren getraind ben. Op zit en loophouding dus.

En Ed, nog een berichtje sturen...kost dat? Ik wil ook wel weten waarom er geen fabrikant is die de uitlaat aan 2 zijden kan maken, zoals vroeger bij de Dooley.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Yogi »

Willem Polman schreef:[

En Ed, nog een berichtje sturen...kost dat? Ik wil ook wel weten waarom er geen fabrikant is die de uitlaat aan 2 zijden kan maken, zoals vroeger bij de Dooley.

Ik laat deze winter mijn dual exhaust maken bij een handige Harrie. Ik zet er de motor een week neer en hij maakt een dubbele uitlaat voor me voor 2/3 van de dooleyprijs en dan heb ik ook nog geen verzendkosten, douane gezeur en btw, dus tel uit je winst. Zal voor de MS wel lastiger zijn. Ik weet niet wat er allemaal in die uitlaten zit. Dat is weer een nadeel van de MS
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door RockEDstar »

Willem, ik heb 1 foto gevonden waarop een 1900 staat met aan weerszijden een pijp maar ik vermoed dat het een gemanipuleerde foto is of een selfmade-oplossing of een uitlaat puur voor de show. Een mogelijke fabrikant kan ik niet achterhalen.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door Willem Polman »

yogi schreef: Dat is weer een nadeel van de MS

Ik vrees dat elke motor dat probleem gaat krijgen.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Zithouding

Bericht door knutselsmurf »

Willem, mijn uitspraak is niet helemaal terecht geweest. Die is slechts gebaseerd op het feit, dat ik me niet kan voorstellen dat er een motor is waar ik beter op zit als mijn Roadstar. Ik ben zowat vergroeid met die motor. Maar ik heb nog niet op een Midnight gezeten.
Jij uiteindelijk wel en jij kunt dus met rechte rug en droge ogen een ervaring uitspreken.
En het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, ook de aangebrachte aanpassingen. Het wordt misschien wel een leuke topic, maar zeker geen zinvolle. Maar het maakt wel leuke reacties los. Ook wel een beetje gebaseerd op de onderlinge voorkeuren voor Wildstar en Midnightstar.
Een ding weet ik zeker, straks als ik op de Bluestar ga rijden zal de zithouding wel goed zijn, maar het comfort is duidelijk minder als wat ik gewend ben of als op een Midnight.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Zithouding

Bericht door RockEDstar »

Gelukkig, Leon, ik begon er helemaal niets van te begrijpen, hahaha. Maar even terug te komen op het uitlaat-item, Willem. Ik vermoed dat Fa. Jekill het vreselijk druk heeft en geen tijd heeft mij enkele vragen over de uitlaat voor de 1900 te beantwoorden.
Een antwoord heb ik al binnen via het duitse Midnightforum. De uitlaat voor de 1900 is een slip-on(prijs 1299 eurootjes, maar het geluid schijnt, volgens Detlef en vrienden, prachtig te zijn) dus wordt aangesloten op de standaard Krümmer(sorry; bochten). Het 2e antwoord op de vraag of het eenvoudig is deze slip-on zelf te monteren en aan te sluiten of door een specialist moet gebeuren, laat op zich wachten.
Ik heb die vraag al op de 18e via mail gesteld maar men weet er , denk ik, geen antwoord op. Jammer. Ik wacht nog even en dan ga ik voor de optie Roadburner. Is bijna de helft goedkoper. Alleen is deze niet electronisch te regelen. Blijven er wel centjes over voor andere leuke dingen.

Nb. volgens onze duitse vrienden maakt ook Gietl- Bikes regelbare uitlaten. Ook Da Vinci kan eea op uitlaatgebied maken.
0
Plaats reactie