ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door Willem Polman »

Wie van jullie heeft ervaring met onderstaande, met betrekking tot accessoires voor de XV1900:

Ik denk erover iets te bestellen via de website From US 2 EU.
De eigenaresse is Nederlandse en je kunt haar van websites die niet aan EU leveren bestellen en laten leveren in NL.
Ze heet Ellen en die naam komt me heel bekend voor vanuit het verleden.
Ik meen dat enkelen van jullie jaren terug via haar bestelden (en misschien nu nog wel), want ze doet het al sinds 205 of zo meen ik.

Verder vraag ik me af wat jullie ervaring is met zoeken naar accessoires voor de XV1900 binnen Nederland/Benelux/Europa.
Ik Google me rot en kom meestal op aftermarket materiaal als Higwayhawk of Kuryakin, etc. Met name spul van Kuryakin en Baron is vaak mooi en volgens mij goed spul, maar Yamaha origineel zie ik bijna niet meer. Bijvoorbeeld zoeken op passing lights Yamaha XV1900 geeft bijna niets weer, of zeer afwijkende andere modellen van andere leveranciers, soms niet een passend.
Het is bijna onmogelijk origineel Yamaha spul te vinden voor de XV1900 zonder artikelnummer. Ik kom er via de Yamaha sites iet niet aan die artikelnummers meer. Drie jaar geleden nog wel.
Wel voor onderdelen, dus voor reparatie, maar alles wat accessoire is, dus niet standaard, is een klus om te vinden.
Ivm verzekeringswerk na mijn schade ben ik op zoek naar de prijzen van nieuwe, origineel Yamaha passing lights, kofferset, engine guard. Overigens hoort die engine guard niet bij die schade, want die had ik er niet op, maar wil ik toch de prijs weten weten.

Hebben jullie tips/adviezen? Misschien onze Belgische leden of Nederlandse in Belgie wonende leden andere ervaringen?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door knutselsmurf »

Heb daar zelf goede ervaringen mee, al lang geleden. Ellen heeft voor mij een set uitlaten, de kroonplaten en de Arlenn Ness controls in de US aangeschaft en naar een Amerikaanse luchtmacht basis gestuurd. En die Amerikaanse luchtmacht heeft dat vervolgens, zonder tussenkomst van de douane naar Nederland gevlogen. Maar om even terug te komen op de activiteiten van Ellen, dat gaat goed. En als zij het verpakt heb je ook nog kans dat er iets minder heffingen op zitten.
Ik denk dat mijn spullen met deze transportmaatschappij zijn vervoerd :24: :24: !!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geekie
Member
Reactions: 10
Berichten: 248
Lid geworden op: 05 mar 2009, 17:51
Contacteer:

Re: ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door Geekie »

Het enigste waar je nog wat kan vinden is Ebay usa en dan de mazzel hebben dat ze willen versturen naar Nederland want daar zijn Amerikanen niet happig op.
Je kan ook zoeken naar Yamaha Star dealers die kunnen als er nog iets is wel wat voor je betekenen.
0
SREU#0384
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geekie
Member
Reactions: 10
Berichten: 248
Lid geworden op: 05 mar 2009, 17:51
Contacteer:

Re: ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door Geekie »

Ik heb nog even in een accessoires boek gekeken voor de prijzen uit 2012

Big Bar Engine Guard. 215,00
Hard Leather side bags 1175,00
Passing Lamps. 118,00
Passing Lamps Mounts 182,00

Dit alles in Dollars natuurlijk
0
SREU#0384
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door knutselsmurf »

Ik heb de vraag ook gepost op de Roadstar Clinic. Die zijn lokaal bekend en weten vast als er al accessorises zijn te vinden waar die dan te vinden zijn. Sommigen willen ook wel rechtstreeks sturen. Dus ik houd het in de gaten. telefoneren :24:
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door Willem Polman »

Geekie schreef: 03 mei 2019, 20:05 Ik heb nog even in een accessoires boek gekeken voor de prijzen uit 2012

Big Bar Engine Guard. 215,00
Hard Leather side bags 1175,00
Passing Lamps. 118,00
Passing Lamps Mounts 182,00

Dit alles in Dollars natuurlijk
The big bar engine guard zag ik op een Canadese site voor 395 canadese dollar en op US sites tussen 149 en 238 us dollars. De hard leather cases niet gevonden, de passing lights ook niet.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door Willem Polman »

knutselsmurf schreef: 03 mei 2019, 20:47 Ik heb de vraag ook gepost op de Roadstar Clinic. Die zijn lokaal bekend en weten vast als er al accessorises zijn te vinden waar die dan te vinden zijn. Sommigen willen ook wel rechtstreeks sturen. Dus ik houd het in de gaten. telefoneren :24:
Als ze maar wel kijken naar Roadliner en Stratoliner accesoires :P

Thanks
0
Gebruikersavatar
Michio
Gast
Reactions:

Re: ervaring bestellen uit USA ervaring zoeken OEM Yamaha accesoires

Bericht door Michio »

Ik heb bijna alles uit de USA geimporteerd, prijzen zijn prima maar verzendkosten zijn een groot obstakel en helaas is Trumpistan niet aangesloten op het internationale betalingsverkeer....creditcard, paypall, Western Union, alles behalve eenvoudig.
Het meeste komt van E-bay. Behalve verzendkosten moet je rekening houden met btw en inklaringskosten.....vaak komt dat achteraf nog eens in de brievenbus.
Er zijn wel mooie shops met specifieke xv1900 onderdelen en accesoires maar die zijn niet OEM.
Plaats reactie