Onderhoud Stratoliner.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Onderhoud Stratoliner.

Bericht door knutselsmurf »

Voor vertrek heb ik nog twee 1900 voor onderhoud hier. Allererst die van Willem. Na wat gepuzzel met de kapotte beugel voor de passinglights en het omzetten naar alleen knipperlichten tot de conclusie gekomen dat er nog wat onderdelen missen. Maar daar wordt aan gewerkt. De nieuwe navigatie zit er op en is aangesloten.
Dus over gegaan naar het normale onderhoud. Tank er af, luchtfilter omwisselen naar K&N, luchtfilterkast uitbouwen en dus een aantal slangen verwijderen. Bougies vervangen na eerst de opening te hebben gecontroleerd. Daarna kwamen de remmen voor aan de beurt.Nieuwe blokken en de klauwen even in bad gedaan.

Afbeelding
Die hadden al even buiten gespeeld.

Afbeelding
Dus eerst even in bad...

Afbeelding
...en een setje nieuwe stoppers er in.

En ik wil niet discrimineren, maar ik zie de blanke klauw toch liever als de zwarte. :4: :4:

Wordt vervolgd, Willem!!
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door Willem Polman »

Whooooh.....als nieuw :34:
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door knutselsmurf »

Ik hoop dat je kunt slagen voor je Knipperlicht steunen, zodat die er snel op kunnen.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door Willem Polman »

Ben druk doende. Zie ook WhatsApp.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door knutselsmurf »

De knipperlicht steunen komen morgen, 1 mei binnen, dank zij Stan en Gerrold. Op de dag van de arbeid, dus klopt het weer.
Had overigens vandaag ook nog wel arbeid. Dit was een voorbeeld van verkeerd en/of te laat onderhoud. Allereerst een probleem bij de remklauw achterwiel. Daar is volgens mij verkeerde Loctite gebruikt. De glijpennen zaten zo ontzettend vast vast dat bij een van de glijpennen er twee windingen aluminium draad van de klauw aan de stalen pen bleef zitten. Dat zien we liever niet. Het aluminium verwijderd en op de juiste wijze gemonteerd, dus met de juiste Loctite en het juiste moment.
Vervolgens geprobeerd om het oliefilter te verwijderen, normaal een eenvoudige handeling. Maar nu niet. Met het normale gereedschap in ieder geval niet. Ook niet met een stalen pen er dwars doorheen!!. Dus de hele aansluiting en leidingen oliefilter van het blok verwijderd en het geheel in de bankschroef gezet. Gelukkig had ik een goede, grote bankschroef, mat dank aan Adwin!!

Afbeelding
Dus alles er maar af gehaald.

Afbeelding
Wel origineel Yamaha, hoop niet dat het de "af fabriek" was. Olie was wel erg zwart.

Afbeelding
Dus alle rommel en aanslag verwijderd.

Afbeelding
En hier ook.

Afbeelding
En weer met het juiste moment vastgezet, bracket met 10 Nm en de leidingen met 7 Nm.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door Willem Polman »

Dat is grotendeels verkeerd of niet uitgevoerd onderhoud. Niet door mijzelf. De achterremblokjes zijn 2 jaar geleden vervangen door een dealer in Velp. Evenals de grote beurt, inclusief kleppenstellen. Bij diezelfde dealer was ik 3x vanwege de motorstoring. Dat verhaal is hier bekend en kostte me veel geld. Bij die grote beurt is het luchtfilter vervangen, bougies nieuw, accu nieuw, olie ververst en oliefilter vervangen. Dat was de afspraak althans. Bij mijn weten zou ook remvloeistof etc vervangen worden. Als ik jou verhaal lees en alles bekijk, zou ik denken dat ik geflest ben. Vorig jaar heb ik er niets aan gedaan, heb ook niet veel gereden. Alleen naar Sauerland en terug plus veel korte ritten. Denk 3000 km bij elkaar. Wel nieuwe achterband bij een motorgarage in Ede. Ik baal er goed van deze tegenvallers.
Klasse hoe jij dit oppakt Leon.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door knutselsmurf »

Jammer, Willem, maar we gaan maar vooruit kijken. Is misschien beter.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door Willem Polman »

Klopt :24:
:star:
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door knutselsmurf »

En zo ziet "wachten op onderdelen" er uit. Tijdens deze pauze bij de V-Max progressieve vering geplaatst in de voorpoten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Onderhoud Stratoliner.

Bericht door knutselsmurf »

En dan kwamen vanmiddag de onderdelen binnen, de steunen voor de knipperlichten van Stan en de K&N filters uit Duitsland.
En dan ziet het er even later zo uit.
Afbeelding
Morgen even omwisselen, dan gaat de Stratoliner van Toon onder het mes!! :24:
Plaats reactie