Midnight Star Achterband..

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Midnight Star Achterband..

Bericht door HammR »

De M* 1300 is standaard voorzien van Bridgestone banden, achterop zit een 170/70 B16 M/C 75H Exedra G722 band.
Aangezien mijn achterband aan vervanging toe is heb ik afgelopen dinsdag een nieuwe besteld bij Motoport Hengelo.

Vandaag kreeg ik te horen dat de bestelde band in backorder is.. dit schijnt een hele aparte maat te zijn die eigenlijk maar mondjesmaat wordt gemaakt. verwachtte levertijd: geen idee.. kan 2 weken zijn, maar evengoed 8 tot 10 weken :huilen:

Kennelijk hebben alleen Bridgestone en Dunlop een dergelijke maat in produktie.. morgen hoor ik meer over de levertijd.

heb ik weer :P

wordt vervolgd..
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Midnight Star Achterband..

Bericht door Rebel57 »

HammR schreef:De M* 1300 is standaard voorzien van Bridgestone banden, achterop zit een 170/70 B16 M/C 75H Exedra G722 band.
Aangezien mijn achterband aan vervanging toe is heb ik afgelopen dinsdag een nieuwe besteld bij Motoport Hengelo.

Vandaag kreeg ik te horen dat de bestelde band in backorder is.. dit schijnt een hele aparte maat te zijn die eigenlijk maar mondjesmaat wordt gemaakt. verwachtte levertijd: geen idee.. kan 2 weken zijn, maar evengoed 8 tot 10 weken :huilen:

Kennelijk hebben alleen Bridgestone en Dunlop een dergelijke maat in produktie.. morgen hoor ik meer over de levertijd.

heb ik weer :P

wordt vervolgd..


Ja het kan zijn dat deze band (niet zo zeer de maat) niet zomaar op een willikeurige motorfiets zit.
170/70 B16 M/C 75H Exedra G722 band.

170 => staat voor de breedte in mm
70 => zegt iets over de hoogte vd band in procenten vd van de breedte, dus in jouw geval 70% van 170 mm (119mm)
B => zegt iets over de opbouw vd band ( B= BIAS BELT Band)
16 => Velg diameter in Inch
MC => motorband
75 => is de Loadindex ( in dit geval tot 387 Kg )
H => is de snelheids klassen ( in dit geval tot 210 Km)

Dit zijn de belangrijkste coderingen, de rest is meestal een fabrikant aanduiding voor modelband of productie datum
(Dot code)

Deze band in combinatie met deze loadindex maakt hem bijzonder.

Binnenkort komt er meer op de WSFH site over dit onderwerp
groetjes Rebel57
Neem maar gelijk even van de gelegenheid gebruik om iets over de codering te zeggen (uit te leggen)
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: Midnight Star Achterband..

Bericht door HammR »

Volgens de berichten komt deze band idd alleen voor op de volgende motorfietsen:

Kawasaki VN1600A/Classic Tourer, Yamaha XVS 1300 A Midnight Star

:kweenie:
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Midnight Star Achterband..

Bericht door gerben termignoni »

Dat is effe balen, rijdt je zondag wel mee ?

Zelf heb ik een dergelijk probleempje met mijn voorband nl 130/70 ZR17, deze zit ook alleen maar op de VN 1600 Meanstreak.
Bij Roadrunner in Velp hebben ze ivm 3 weken levertijd effe rondgebeld naar diverse bandenboeren en volia Gerben had binnen een paar dagen een fris voorbandje (mischien dat Motorport dat ook even kan proberen??)

Gerben
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: Midnight Star Achterband..

Bericht door HammR »

Voorlopig alternatief is op dit moment de 180/60 band van bridgestone. met een beetje mazzel wordt ie morgen gemonteerd.

Ik had me nog niet opgegeven voor zondag, omdat ik eerst dit wilde afwachten
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: Midnight Star Achterband..

Bericht door HammR »

Lekker eigenwijs als ik ben, toch gekozen voor de 170/70 band..
Gistermiddag stad en land afgebeld :17: en overal hetzelfde antwoord: hebben we niet.
Ook motoport heeft rondgebeld en vanmorgen zowaar het goede nieuws: gevonden!! :26:
Super service :24:
In de loop van de komende week gaat ie erop.. kunnen we weer lekker :star:
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Plaats reactie