Chroom/ondrhoud XV1900

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door knutselsmurf »

Ben lekker aan het sleutelen aan de 1900 van Hans. Hij had een aantal extra wensen, waaronder het vervangen van de chromen bussen tussen de passinglights en de richtingaanwijzers. Daar "waait" het chroom zowat vanaf. Nu zijn die bussen niet los te koop, helaas, alleen in een compleet set, € 237.


Dus Hans had een set meegebracht met het verzoek om de bussen te wisselen. Beugel en verchroomde montageplaat waren nog heel netjes. Voor het werk maakt dat weinig verschil. Het werk zit hem in het kabelharnas. Dat zit ter plekke in het rubber, uit een stuk naar boven en naar onderen. Alles zit met stekkers in de lampen verbonden en die kunnen nergens doorheen. Dus alle stekkers moeten er af voor de demontage en de kabels eventueel verlengd en voorzien van nieuwe stekkers bij de montage. Kabels terug door de rubbers en in de lampen voorzien van nieuwe stekkers.

Al met al een aantal uurtjes werk.
Maar toen ik zover was zag ik dat de bussen van aluminium waren, en dat is uiteindelijk goed te polijsten.

Dus bij wijze van proef de twee bussen van het chroom (mag de naam chroom eigenlijk niet hebben) ontdaan, geslepen en uiteindelijk gepolijst.

Eerst even met Hans gebeld om hem de keuze te laten en daarna alles weer netjes gemonteerd.
Voordeel van gepolijst aluminium is dat je het gewoon goed kunt onderhouden. Als je er nieuwe verchroomde bussen op zet, a €237 ben je na een jaar of twee weer aan de beurt als je het aanzicht van je XV1900 een beetje netjes wilt houden.

Ik weet zeker dat er zaterdag een gelukkige eigenaar zijn motor op komt halen waarbij de Exup kabels er weer op zitten, het luchtfilter is aangepast, de achterrem weer 100% is,

de lakschade op de Corbin is bijgewerkt en de steenslag op zijn voorspatbord weg is. En verder alle zaken die verder horen bij een grote beurt.
Dus als er belangstelling is voor de opknapbeurt van het slechte chroom hoor ik het wel.
En even voor Keesie, met een Ultimate zadel rijdt en zit het best lekker, zo,n 1900. En het sleutelt ook best lekker.
Best wel een prettige motorfiets!!
Gebruikersavatar
Geekie
Member
Reactions: 10
Berichten: 250
Lid geworden op: 05 mar 2009, 17:51
Contacteer:

Re: Chroom XV1900

Bericht door Geekie »

Leon, je had me al gebeld vandaag maar op de foto ziet het er helemaal goed uit en verder leuk om te lezen dat zo'n Midnight toch mee valt .
Tot zaterdag.
0
SREU#0384
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Chroom XV1900

Bericht door knutselsmurf »

Nog even een detailfoto.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door knutselsmurf »

En er zitten voor mij toch een hoop nieuwe zaken aan zo,n 1900.
Bij de Wildstar is het 1 bout, 1 benzineslang en 1 stekker en dan ligt je tank er naast. Dan kun je ook lekker bij je bougies.

Dat is nu wel anders, 4 bouten, twee slangen met afsluitkraan, 4 stekkers.
En dan ben je nog lang niet bij de twee rechter bougies.

Want voordat je dit ziet ben je een aantal schroeven, bouten en slangen verder. We blijven leren, de 1900 draait nog wel een aantal jaren mee.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door Kokkie »

Tip: vergeet de afsluitkraan niet open te draaien voor de montage...
Want...de motor start bij afgesloten kraan prima, maar je krijgt dan ongewild, maar een weliswaar zeer nauwkeurige test van de inhoud van je reservetankje...
(Bij de 1300 red je het net van Oss naar de Lucht-Oost!!)

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door Gerrold »

mooi werk Leon
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door knutselsmurf »

Mike, ze staan weer open, hoor. Ik maak tegenwoordig vooraf een turflijst, zodat ik met name dat soort heimelijke zaken niet vergeet. Want met een proefrit loop ik daar niet tegenaan, maar Hans wordt daar vast niet blij van richting Halfweg. Nu kun je er wel makkelijk bij als het zadel er af is. Daar wel, bij een aantal andere zaken iets minder makkelijk. Maar weer een hoop geleerd van dit model. Hans had het manuel er bij gedaan. En ik heb er wel een, maar nog digitaal. En ik heb geen laptop of tablet, en dan blijf ik heen en weer lopen.
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door Vandaahl »

Ziet er weer mooi uit!
0
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door Keesie »

Dank je Leon dat je het toch wel een best aardige motorfiets vind die 1900 :top: :24:
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
Geekie
Member
Reactions: 10
Berichten: 250
Lid geworden op: 05 mar 2009, 17:51
Contacteer:

Re: Chroom/ondrhoud XV1900

Bericht door Geekie »

Vandaag de Midnight weer opgehaald bij Leon in Biddinghuizen je merkt meteen dat hij goed onderhoud heeft gekregen en lekker gepoetst is.
Ook de aanpassing aan het luchtfilter voelt goed motor loopt veel soepeler .
Leon van harte bedankt lekker binnendoor in het zonnetje naar Halfweg terug gereden.
0
SREU#0384
Afbeelding
Plaats reactie