Schakelmoment

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steentjuh
Gast
Reactions:

Schakelmoment

Bericht door Steentjuh »

Hallo allemaal,

Ik heb zaterdag mijn nieuwe midnight star opgehaald , ik ben hem nog aan het inrijden dus moet rustig aan doen.

Wat ik eigenlijk wilde vragen ; Wanneer schakelen jullie bij normaal rijgedrag ? Ik kreeg als advies mee om tijdens de eerste 1000km onder de 2500 rpm te blijven , maar als ik rond de 2000 rpm schakel valt hij best ver terug en wil hij nog wel is bokken.

Ik kom van een hoogtoerige 4 pitter af , en die reed ik warm met toerentallen die op deze toerenteller niet eens voorkomen :34: , vandaar dat ik er nu aan twijfel.

Alvast bedankt !

Groeten Stijn
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: Schakelmoment

Bericht door Gerrold »

gas op de lollie
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Schakelmoment

Bericht door knutselsmurf »

Hier vind je wel een zinvol antwoord. De meeste van ons hebben nooit de motor nieuw gekocht. En er zijn verschillende meningen over de moderne motoren.
http://www.luiemotorfiets.nl/techniek/inrijden/
Duidelijker kunnen we het niet maken!! En het weer nodigt uit om regelmatig te rijden. Ik ga er gemakshalve van uit dat je er lang onbezorgd plezier van wilt hebben en niet elk jaar wat anders koopt.
Gebruikersavatar
Steentjuh
Gast
Reactions:

Re: Schakelmoment

Bericht door Steentjuh »

@ knutselsmurf , Ik moest er minimaal 10 jaar mee doen zei mijn vrouw , anders sloeg ze me kapot met m'n eigen uitlaat :bat: . Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen als ik sommige km standen hier zie !

Ik rij hem nu warm tot ik m'n hand niet meer op de koelvinnen kan leggen , dan trek ik hem door tot ongeveer 2500 a 3000 rpm en schakel door. Dit nu steeds iets sneller dus meer belastend. Heb er nu 260km mee gereden.

Ik hoop maar dat ik het goed doe en er geen olie verbruiker van maak.
Gebruikersavatar
Ton van Leeuwen
Gast
Reactions: 144
Berichten: 1883
Lid geworden op: 06 apr 2008, 14:11
Contacteer:

Re: Schakelmoment

Bericht door Ton van Leeuwen »

:star: Tis natuurlijk geen Wildstar maar in ieder geval heel veel plezier en veilige kilometers gewenst.......
en idd helemaal eens met het zinvolle antwoord hierboven......... rij hem met zorg in dan heb je er het langst plezier van.......
0
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Schakelmoment

Bericht door Keesie »

dit soort motoren bokken al gauw bij te lage toerentallen.lijkt mij niet goed dus ik zou dat voorkomen als ik jou was.ik kan een rotonde bijna niet nemen in twee zonder met de koppeling te spelen of terug naar eerste versnelling...dit had ik overigens ook bij de wildstar.wellicht gaan er mensen reageren die dit niet hebben maar die kunnen misschien beter rijden dan ik :24:
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Schakelmoment

Bericht door knutselsmurf »

Nee, Kees, daar hebben alle laag toeren motoren last van. Wij kunnen bij lage snelheid nu eenmaal niet zo laag, dus gaan we rechter op rijden.
Haarspelden met aanhanger neem ik in zijn 1e versnelling, dan heb ik toch nog wat toeren over. Anders iets bijremmen met de achterrem en iets meer gas.
Ligt zeker niet aan jou, en anders aan ons.
Plaats reactie