Aandrijfriem vervangen

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Aandrijfriem vervangen

Bericht door RockEDstar »

Vroeger was de motorfiets het betaalbare woon/werk verkeer vervoermiddel voor de arme man, de arbeider. Tijden veranderen...

Aandrijfriem van mijn 1900 moest vervangen worden omdat een steentje de mijne had beschadigd. Na constateren nog 2 jaar doorgereden maar gerust was ik er niet op. Dus vervangen.

Mijn constatering: Een motorfiets is tegenwoordig een luxe-vervoermiddel.

Een aandrijfriem voor de 1900 kost 510 euro, arbeidskosten 225 euro. 510 euro!!!!! voor een aandrijfriem!!!!. Zal wel gouddraad in verwerkt zijn. Had ik de onderzijde van de beltbescherming preventief moeten verwijderen? Want die zorgt er, naar mijn mening, voor dat een opspattend steentje door die beltbescherming in de looprichting van de aandrijfriem blijft meedraaien omdat een steentje gewoonweg niet weg kan en uiteindelijk tussen riem en aandrijfwiel terecht komt.

Enfin, mijn 1900 is inmiddels 9 jaar oud en heeft nooit reparaties nodig gehad dus ik mag niet klagen......gewoon een betrouwbare motor
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door Reef »

Ik vond de belt voor een wildstar al erg duur ;)

Blij dat ik zoiets zelf kan monteren inmiddels, scheelt weer geld!
0
Gebruikersavatar
Savage
Member
Reactions: 48
Berichten: 657
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:52

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door Savage »

Ed das toch ff >>>> 1123.89 NFL . oftewel een RIB uit je LIJF :(

Savage.

Helaas .. doe het nog steeds dat omrekenen.
0
SREU#0181 support 81
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door knutselsmurf »

Het blijft een prijzige geschiedenis, monteurs en onderdelen. Jammer dat ik of jij niet dichterbij zitten, Ed, had je toch weer geld gescheeld.
Ze zijn er natuurlijk wel even mee bezig, wiel er uit, achterbrug eruit, terugbouwen en afstellen.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door RockEDstar »

Er staat gewoon een vaste duur van het werkplaatstarief voor de vervanging van de belt op de 1900, Leon; 3 uren en 15 minuten....mits geen andere bijkomende defecten aan het licht komen. Dat heb je bij auto's ook. Maar de prijs van de belt...ik reken ook altijd terug naar de gulden,Ton. Kijk bij de auto's; daar zijn onderdelen ook topprijzen; daar verdienen de automerken ook heeeeel veel geld. Maar ja wat moet je doen? Motor niet meer gebruiken? Ik heb net de defecte belt opgehaald en bekeken hoe groot de schade aan die belt is door een steentje. Grootte van het gat was naar mijn mening nog het zelfde als 2 jaar geleden dus ik had mogelijk nog wel een jaartje, of meer, kunnen rijden.......Ach en over het geld kom ik wel weer heen, maar het is veel geld.
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door Stosh »

Weelde is niet zo ver Ed!
Nieuwe belt keuze uit Falcon, Gates of Panther incl. montage 330 euro.
Jij hebt er helaas nu niets meer aan maar wellicht hebben andere leden iets aan deze wetenschap.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
diesel
Gast
Reactions:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door diesel »

klopt,en is een goei montuurke die Stan.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door knutselsmurf »

Ja, Ed, daar wou ik dus ook naar toe, de clubmonteurs. Maar ja, je kunt er nu weer voorlopig tegen. En elk jaar dat je rijdt is een deler op het bedrag. En zonder stenen gaat zo,n belt wel weer 70/80000 km mee.
Mijn belt is nog steeds de eerste, 130.000 km en niks aan te zien.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door Rebel57 »

Arbeid 3 uur en 15 min is best veel om een belt te vervangen, hij zal ook koffietijd rekenen :)
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Aandrijfriem vervangen

Bericht door knutselsmurf »

Die gedachte kwam bij mij ook naar boven, Johan. Maar ja, gelopen race!!
Plaats reactie