Voorste pulley controleren.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Voorste pulley controleren.

Bericht door Royal Joop »

Ik heb die een paar jaar geleden ook gecontroleerd en het is niet veel werk of ingewikkeld. Wel even een list bedenken hoe je de tegenkracht organiseert bij het vastzetten van de moer (met het juiste -best wel hoge- aandraaimoment).
Btw ik heb vooraf wel een nieuw moer en borgring gekocht!
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Voorste pulley controleren.

Bericht door SkyZip »

De truck met het touw werkt goed. 1 bougie verwijderen, een dik stuk touw in het gat stoppen (wel een stukje eruit laten hangen. Het touw wordt niet samengeperst door de zuiger en wordt dan tegengehouden waardoor de pulley "gelocked" is.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Voorste pulley controleren.

Bericht door knutselsmurf »

Waarom al die moeite voor 85 Nm. Als je de motor gewoon op de wielen zet en eventueel met zijn voorwiel ergens tegenaan klikt de momentsleutel net zo makkelijk.
Bij Herbert laatst geen moeilijke toestanden gehad. 160Nm op je starterclutch drukt je emmers wel door de compressie. Koper tussen je koppelingstandwiel( dank aan Johan en Stan) of een stuk speciaal gereedschap is dan wel een "must".
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Voorste pulley controleren.

Bericht door SkyZip »

knutselsmurf schreef:Waarom al die moeite voor 85 Nm. Als je de motor gewoon op de wielen zet en eventueel met zijn voorwiel ergens tegenaan klikt de momentsleutel net zo makkelijk.
Bij Herbert laatst geen moeilijke toestanden gehad. 160Nm op je starterclutch drukt je emmers wel door de compressie. Koper tussen je koppelingstandwiel( dank aan Johan en Stan) of een stuk speciaal gereedschap is dan wel een "must".
Bij het losdraaien van de moer draaide bij mij alles mee, stuk touw in de cylinder werkte goed, dus bij het opnieuw vastzetten heb ik dit erin laten zitten. En pas toen ik klaar was dit er weer uitgetrokken en de bougie er weer in.
85 Nm ? In mijn werkplaatshandboek staat 140 Nm.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Voorste pulley controleren.

Bericht door knutselsmurf »

Weer wat geleerd, Joop. Ik zie in het 1900 manuel inderdaad de 140Nm staan, terwijl dit bij de 1600 met 85Nm af kan. En ja, met 140 Nm moet je iets meer tegen houden.
En waar had je de touwoplossing vandaan??
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Voorste pulley controleren.

Bericht door SkyZip »

knutselsmurf schreef:Weer wat geleerd, Joop. Ik zie in het 1900 manuel inderdaad de 140Nm staan, terwijl dit bij de 1600 met 85Nm af kan. En ja, met 140 Nm moet je iets meer tegen houden.
En waar had je de touwoplossing vandaan??
Amerikaanse xv1900 site waar veel zelfsleutel vragen beantwoord worden.

http://forums.delphiforums.com/n/main.a ... 2086412909
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: Voorste pulley controleren.

Bericht door lex »

Ik gebruik overal duck tape voor :

Afbeelding
Plaats reactie