Eigenaardigheden

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Eigenaardigheden

Bericht door Thefons »

Nu heb ik mijn Midnightstar al een half jaar in huis en ik heb er al wel 4x voor zo'n 20 tot 30km mee gereden.

Wat mij opvalt:

1e) mijn knipperlichten gaan niet automatisch uit. Ik heb gelezen in de werkplaats manuals dat op de MN* net als op mijn vorige Roadstar er auto canceling knipperlichten op zouden zitten. Wat mis ik of is er iets fout?

2e) Bij mijn tankdop merkte ik bij mijn eerste tankbeurtje dat er flink wat roest op de dop en de tankrand zit. Ook het zwarte rubber zit onder het roest. Mijn motor staat altijd buiten en dat zou de oorzaak kunnen zijn. Maar hoe kan ik dit tegen gaan (vasseline of zo?) en hebben anderen dit ook in zulke mate?

3e) mijn koffers( origineel Yamaha) hebben na elke regenbui last van lekkage. Het water loopt het kuiltje van de drukslotjes in en dan langs de slotjes zo naar binnen. Yamaha heeft er wel rekening mee gehouden dat dit gebeurt. Want op het laagste punt van de koffers zitten gaatjes in het plastic geboord en in de (semi?) leren overtrek zit op die plaats een keurig kruisje ingesnedenwaar eventueel water uit zou kunnen lopen. Maar als de motor op de jiffi staat blijft het water op een randje erboven staan en loopt het niet weg. Herkent iemand dit en wat is tegen die lekkage te doen?

4e) zadels zijn niet waterdicht. Elke keer als ik ga rijden heb ik precies op de stiksels last van een natte broek. Mijn vorige motoren hadden Corbin zadels die daar geen of weinig last van hadden. Balen dus. Ik heb bij Balk in Zwanenburg een afspraak gemaakt voor het opnieuw overtrekken van de zadels waarbij de naden ook afwaterend gestikt zullen worden. Nu loopt het water het zadel in omdat iemand zo slim is geweest om de stiksels als regengoten te maken, water loopt er dus niet af en over, maar tegen en in. Is dit ook jullie ervaring met de standaard zadels?

5e). De claxon is erg zwak, las hier al in berichten van 2009 dat er al vlot andere claxons opgezet worden. Jammer dat Yamaha dit niet oppakt en er wat mee doet. Zal eens kijken voor die bekende "zware truck" claxon. Zal dan ook wel relais nodig hebben, maar zag dat die er vaak ook bij geleverd worden.

Enfin, hoor graag jullie wetenswaardigheden.

Vandaag weer een stukkie getourd langs amstel en ringvaart en geweldig genoten. Mijn nieuwe tomtom410 special edition had een mooie korte kronkel route in elkaar gezet en samen met mijn meissie op der 600cc Diversion heel rustig korte stukjes tussen diverse terrasjes in gereden. Wat een prachtig weer!!!

Volgende week maandag is de pret weer even over, mag weer operatie ondergaan zodat al het oud ijzer in mijn schouder verwijderd kan worden... De week erna heb ik alweer een afspraak gepland voor een dynojet tuning in uithoorn. Ik zal wel weer iets te enthousiast zijn maar wil tegelijkertijd ook zo graag weer gewoon kunnen rijden!!
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door SkyZip »

Automatisch afslaan van de knipperlichten doet volgens mij alleen het Amerikaanse model (Stratoliner/Roadliner) en niet het Europese model (Midnight Star).
Mijn 1900 staat ook altijd buiten, maar geen roest bij de dop?
Balk is een prutser, kan alleen antieke autos bekleden en komt zijn afspraken niet na.
Mijn claxons doen het prima, doen ze bij jou het nog wel alletwee?
Ik wist overigens niet dat jij zo dicht bij mij woonde?
(Hoofddorp, Toolenburg)
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door Thefons »

Dat knipperlicht met autocansel alleen op us modellen zou kunnen, mijn roadstar was ook import. Toch eens opzoeken of ik de knipperinrichting van amerikaanse makelij kan bestellen.
Ik ga alle roest voorzichtig van de tankdop verwijderen en kijken of WD40 hulp kan brengen
En de claxons wil ik zowiezo wel een ander geluid, naast dat ik het geluid erg zwak vind. Men zou wel een het idee kunnen krijgen dat er een scootie aankwam....
Balk een prutser? Oei, ik kreeg juist goede berichten over hem, wat is er gebeurd? Wellicht kan ik dan voorkomen dat dit ook bij mij gebeurd!

Ja, we zijn gisteren bijna door je voortuin gereden met het toerritje!
Ik heb een aantal jaren bemoeienis gehad met de SETI website en forum.( www.seti.nl ) Daar heeft toen een van de medeleden een leuke gadget geproduceert: een soort google maps van NL met per provincie het aantal leden, en inzoomend op een provincie zie je dan per stad het aantal leden, en inzoomen op die getallen kreeg je alle rode pinpoints van die leden daar. Erg leuk om dan te zien wie waar zit ( en Belgie kan natuurlijk ook meegenomen worden)
Wellicht is dit iets wat hier op het menber only deel gebouwd kan worden?
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door Kokkie »

Misschien dat je dit werkend kan krijgen....

Turnsignal cancel unit

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door Thefons »

De xv1900 staat er niet bij, jammer. Dan probeer ik toch maar liever een originele te scoren :sorry:
Bedankt voor het zoeken.
Las ergens dat die autocancel ook door de ecu wordt aangestuud, dus ook even checken of de us ecu anders is als de eu ecu en daarom mogelijk geen autocancel heeft.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door Thefons »

image.jpeg
Nieuwe zadel overtrek met de langsnaden verwijderd en de achternaad is nu afwaterend genaaid
Zo is nu ook de buddy opnieuw overtrokken met de zelfde afwaterende naden
image.jpeg
Met dank aan fa. Balk in Zwanenburg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door Thefons »

Ohwja, de tuning van mijn motor:
Deze xv1900 heeft nu een inlaat met een K&N filter, een verhoogd luchtfilterdeksel en een vergrote inlaatopening. Als demper zit er nu een D&D slipon op, met gebruikmaking van de originele EXUP en een dummy O2 sensor. De originele sensor wordt niet gebruikt. De powercommander V heeft de mapping speciaal voor de D&D slipon. De tuning leverde als eind resultaat 90pk en 170Nm, en een max snelheid van 190km/u. Over het hele toerengebied was de instelling er rijk en dit is nu teruggesteld( waarbij de bovengenoemde vermogens zijn gemeten op de achterband). Het verbruik was 1:13,9 en ben dus nu erg benieuwd naar de nieuwe waarden
De tuning was goed verlopen. Wat ik nog wil verbeteren is de aansluitringen van de luchtfilterkast vervangen door ringen met de(grotere) Amerikaanse afmetingen, en dan opnieuw even tunen... Wordt vervolg....
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door Thefons »

De tankdop heb ik geheel roestvrij gekregen en met WD40 behandeld. Ziet er weer netjes uit

Nu nog opzoek naar mooie claxons en een Amerikaans knipperlichtautomaat...
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door SkyZip »

Bij IvansReflash mappen ze de originele ECU dus zonder powercommander, dit in combinatie met het K&N luchtfilter en volledig weglaten van de luchthapper leverde op de testbank 172 Nm, 118 pk en een verbruik van 1:15,5 gemiddeld. (En standaard uitlaat)
Gebruikersavatar
perry
Gast
Reactions:

Re: Eigenaardigheden

Bericht door perry »

Thefons schreef:De tankdop heb ik geheel roestvrij gekregen en met WD40 behandeld. Ziet er weer netjes uit

Nu nog opzoek naar mooie claxons en een Amerikaans knipperlichtautomaat...
WD40 is niet waterbestendig en spoeld gewoon weg waarna de roest verder kan gaan.
Is het de dop zelf die roest?.
Voor wat betreft de tankrand,deze behandelen met hammarite of stop rust.
Daar weet ik zeker van dat het voor jaren bescherming bied tegen roest.
Plaats reactie