verbeteren zithouding

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

verbeteren zithouding

Bericht door Vandaahl »

Ik zit prima op de Midnightstar 1300, maar voor langere ritten zit ik teveel doorgezakt. Mijn tussenwervelschijven zijn op twee plaatsen versleten, lees bijna verdwenen. Het is dus belangrijk dat ik voor mezelf een zo goed mogelijke zithouding creëer. Op de Vmax had ik een recht stuur gemonteerd zodat ik naar voren moest leunen. Dit werkte uitstekend.

Nu kreeg ik van Leon de tip om ook eens aan een lage Apehanger te denken. Omdat je het stuur wat meer naar voren of achteren kan kantelen. Daar had ik zelf nog niet aangedacht. Vmax met apehanger heb ik nog niet gezien. :4: Wie heeft ervaring met een apehanger? Met of zonder rugklachten. En tot welke hoogte kan ik de standaard kabels nog gebruiken.

Alvast bedankt!
Groet, Maurice
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Nightflight »

Ik..... Zie mijn video's
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Vandaahl »

Nightflight schreef:Ik..... Zie mijn video's
Bedankt voor je filmpjes! Ziet er goed uit! Wat een bak licht! Heb jij de apehanger ook i.v.m. rugklachten gemonteerd? Ik zie nl. dat je ook een steuntje achter je zadel hebt.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door knutselsmurf »

Ik zou ook graag de filmpjes zien, Rob.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door knutselsmurf »

Ik had gezien dat ze in een andere topic stonden. Geeft een goed beeld van de houding en geluid.
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door SkyZip »

Ook ik heb een versleten rugwervel, waardoor ik op grotere afstanden begin door te hangen in mijn rug, het enige wat hier goed bij helpt is een driver backrest en als extra hulpje voor het rechtop zitten is het verhogen van het stuur.
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Vandaahl »

SkyZip schreef:Ook ik heb een versleten rugwervel, waardoor ik op grotere afstanden begin door te hangen in mijn rug, het enige wat hier goed bij helpt is een driver backrest en als extra hulpje voor het rechtop zitten is het verhogen van het stuur.
Dus zou een apehanger met backrest zoals Rob in zijn filmpje heeft, goed kunnen werken. Dank voor je reactie!
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Reef »

Ziet er inderdaad comfortabel uit. Dat is dus een lage apehanger? Ben ook wel benieuwd of je dat met orginele bekabeling kan doen, denk het niet zo te zien....
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Knaks »

Reef schreef:Ziet er inderdaad comfortabel uit inderdaad. Dat is dus een lage apehanger? Ben ook wel benieuwd of je dat met orginele bekabeling kan doen, denk het niet zo te zien....
Dat is geen probleem, kabels heb je in standaard maat met verlenging per inch tot +10 (of misschien nog wel meer).
Plaats reactie