Slip-on uitlaat

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door Vandaahl »

Reef schreef:
Vandaahl schreef:Ik heb vanmiddag de Cobra slip-on uitlaat besteld. Ben benieuwd naar het geluid! :star:
Vanwaar de keus slip-on en geen volledige open uitlaat als ik vragen mag?
De originele dikke uitlaat vind ik erg mooi. Deze slip-on komt daar qua looks, redelijk dichtbij in de buurt. De prijs is ook aantrekkelijker dan een compleet systeem. Ook mijn motorbudget is niet oneindig. Op Marktplaats staan ook twee complete Cobra sets. Maar de vraagprijs vind ik te hoog in relatie met de nieuwprijs.
0
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door Vandaahl »

Gistermiddag kwam de Cobra Slip-on uitlaat binnen. Meteen er maar even opgezet. Nou ja, even... Eerst de handleiding maar eens lezen. Nou had ik al ergens op het internet gelezen dat die niet heel helder was. Wat omslachtig allemaal. Dus na 20 min. handleiding aan de kant. Gewoon goed kijken en binnen 10 min. zat de uitlaat er op.

Ik had geen tijd meer om te rijden. Dus alleen maar even gestart. Man wat een bak herrie! Motor uit, eten, snel omkleden en op naar Iron Maiden in het Gelredome! Wat een supergaaf concert! :24:

Dus zojuist maar even een proefritje gemaakt. De uitlaat is veel te luid! Daar moeten zeker een paar DB-Killers in. Ook is de afstelling zo niet helemaal goed. Ik had bij de originele uitlaten al dat bij het terugschakelen naar met name de tweede versnelling de uitlaat wat knalt. Maar dat is nu extreem. Carbid schieten is er niets bij! Ik had verwacht dat er aan de afstelling niet iets hoefde te gebeuren omdat het een injectiemotor is en de sensor niet in de demper zit, maar net daarvoor.

Iemand nog tips? Het kan natuurlijk een beetje valse lucht zijn...
0
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door Thefons »

De ecu die yamaha gebruik schijnt redelijk intelligent te zijn. Maar ik heb op mijn midnightstar toch een powercommander v gemonteerd voor het gebruik van mijn D&D slipon en daar de juiste mapping in geladen. Nu moet ie nog echt getuned worden. Ook hier nog steeds erg veel klappen.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door RockEDstar »

Ik heb de Fens en Hainus propaip toe in wan met extra demping dmv een V&H silencer, maar zonder een -commander- oid. Mijn ecu vangt het redelijk tot goed op. Knallen hoor je alleen vanwege de slipon-herriepijp na het gas dichtdraaien bij koude motor. Knallen(het poppen) doet de 1900 ook met de standaarduitlaat maar die dempt zo goed dat het bijna niet opvalt. Mijn benzine-verbruik is 1 op 19/20 solo(tot 120 km/uur) en 1 op 17/18 met passagier. Ik ben wel een rustige rijder maar houd niet van gefriemel aan het motorisch gedeelte. Dat laat ik aan de vakman over. Ik heb door het uitsparen van een commander 350 euro plus extra werkzaamheden bij een tuner uitgespaard en mijn 1900 loopt als een tierelier en dat al sinds 2008.

Ik vind nog een notitie van mij over een vraag op het US-forum voor Stratoliners en Roadliners): Probleem: 1900 begint plotseling slecht te lopen(vermoeden door slechte accu). Het schijnt dat de 1900 heel slecht kan tegen een slechte(te oude) accu(low battery) en dat een low battery invloed heeft op de werking van het injectie-systeem en van de bougies....
0
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door Vandaahl »

Alvast bedankt voor jullie informatie! Valse lucht is het denk ik niet. Zo ver ik kan zien, zit de uitlaat wel dicht. Bij de originele uitlaat hoorde je de knallen bijna niet. Nu wel! Ik ga in ieder geval kijken of ik er een paar DB-killers bij kan krijgen.
0
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door Vandaahl »

Vandaag een DB-killer bestelt. Levertijd is ongeveer 3 weken.
0
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door Thefons »

Na het tunen afgelopen maandag waardoor hij nu ook een stuk zuiniger is afgesteld (was over het hele toerenbereik te rijk afgesteld) heb ik nog steeds de klappen bij een koude motor! Volgens Jeroen ( de tuner) is daar weinig of niks aan te doen.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Slip-on uitlaat

Bericht door Rebel57 »

Als je MS niet goed loopt nadat je wat verandert hebt aan bv uitlaat of filter, dan moet je ook de AIR Fuel ratio veranderen. Dit gaat niet automatisch. Hiervoor moet de mapping worden aangepast.
Hiervoor zijn aftermarket gadgets voor (bv van Dyna) Als je dat overweegt, neem er dan een met een usb-poort. Het veranderen vd AFR is niet moeilijk. zorg wel eerst voor een backup van de instellingen van de Mapping. Dan kun je nog eenvoudig terug naar de originele setting. (ps software is gratis op het WWW te vinden)
Ook zijn er kant en klare mappingfiles bij de leverancier te downloaden welke een goede basis geven

Voordat je gaat veranderen, lees eerst wat over mapping en de AIR Fuel ratio !!!

ps overmatig knallen, hoef niet net als een overmatige dorstige motor :)

gr Johan
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Plaats reactie