Extra schakelaar op het 28mm stuur

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Extra schakelaar op het 28mm stuur

Bericht door Thefons »

Ik heb een setje mist/bermverlichting gekocht, zat een schakelaar bij, maar die is blijkbaar voor Chinese motoren gemaakt, kan makkelijk om een 15 mm stuur, :shock:
Dus ik zoeken naar een on/off schakelaar passend op de 1900, maar nagenoeg alle schakelaars die ik tegenkom zijn voor 1" stuurtjes :boos: .

Iemand nog een goed id? :think:
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Extra schakelaar op het 28mm stuur

Bericht door SkyZip »

Bij een bromfietshandelaar kun je een schakelaar kopen die met een losse klem om het stuur heen gaat, de klem is te kort voor 28mm, maar door de sleuven past een tie rap en daar die aan de onderkant zit zie je er niks van. Ik heb er 2 jaar mee gereden en werkte perfect op mijn dragstar.
Het is een universele lichtschakelaar voor Duitse brommers en deze kan 120 watt schakelen, dus geen relais nodig, als je ze voor passinglights gaat gebruiken, kun je de claxon drukknop gebruiken als seinlicht.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Extra schakelaar op het 28mm stuur

Bericht door Thefons »

Ah das een goeie tip!

Heb ondertussen ook deze gevonden, goed tot 1-1/4".
kuryakyn schakelaar.
Nu nog een dealer in nl vinden, spul uit VS is redelijk geprijsd, maar ik vind belasting, invoebelasting én handling kosten een beetje teveel van het goede

En anders kan ik die bromfiets tip opvolgen...!
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Extra schakelaar op het 28mm stuur

Bericht door SkyZip »

Thefons schreef:Ah das een goeie tip!

Heb ondertussen ook deze gevonden, goed tot 1-1/4".
kuryakyn schakelaar.
Nu nog een dealer in nl vinden, spul uit VS is redelijk geprijsd, maar ik vind belasting, invoebelasting én handling kosten een beetje teveel van het goede

En anders kan ik die bromfiets tip opvolgen...!
http://www.chopperonderdelen.nl/index.p ... yakyn+2202
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Extra schakelaar op het 28mm stuur

Bericht door Thefons »

Bedankt! Die heeft echter maar tot sturen van 1" diameter. Heb via Jordy's chopper shop het volgende aangeboden gekregen: "Ik kan de 541916 voor u bestellen en deze kost €71,32 Inc btw."
die heeft tot diameter 1-1/4" en das dus 28mm. Die zit in Santpoort, kan ik net met de scootmobiel langs gaan.
Overigens heeft die hetzelfde catalogus nummer 2202 als in de link die jij stuurde, met als verschil de grotere diameter :nea:
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Extra schakelaar op het 28mm stuur

Bericht door knutselsmurf »

Afbeelding
En werken met een losse klem, vlees genoeg om een schakelaar op vast te maken.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Extra schakelaar op het 28mm stuur

Bericht door Thefons »

Thnx Leon, die oplossingen krijg ik standaard niet te zien omdat ik altijd de extra zoek optie "-aliexpress" er achter zet. Ik heb daar namelijk al een paar dingen gekocht die niet voldeden. En ook erg lange wachttijden én ook invoerbelasting.... Niet mijn eerste keus
Plaats reactie