Wind deflectors

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
Pee
Gast
Reactions:

Re: Wind deflectors

Bericht door Pee »

die crash bar is gemaakt door Leon een paar jaar geleden .
en de deflectors zitten aan de zijkant van het windscherm vast, daar zitten 2 loze gaten .
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Wind deflectors

Bericht door RockEDstar »

Buck's Lowerers
11071590_683599171763337_6587325099612851478_n.jpg
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wind deflectors

Bericht door knutselsmurf »

ED, dit zijn echt de mooiste. Jij hebt gekozen voor het diep zwarte, was je min of meer verplicht aan je diep zwarte 1900. Doorzichtig zou ook kunnen en RVS zou ook een optie kunnen zijn. Vorm is bepaald door een combinatie van draaien en valbeugel.
We gaan het wel zien, dank voor de mooie foto.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Wind deflectors

Bericht door RockEDstar »

Beware, Leon; Hr Brehmer had voor elke wens een aanpassing. In geval van gebruik van de deflectors op de 1900's met fabrieks-Yamaha-crashbars kregen de Lexan deflectors een andere vorm(zoals die van mij) met een soort uitsparing aan de buitenzijdes zodat het stuur tot zijn maximum bij parkeren en sturen naar links gedraaid kon worden en niet tegen de crashbars aan kwamen...en natuurlijk naar rechts. Voor vele niet-Yamaha crashbars had hij weer een andere oplossing. Het zelfde gold voor de andere Stars. Ik denk dat die daarom gestopt is met dit produkt, hahaha....het werd hem teveel...
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wind deflectors

Bericht door knutselsmurf »

De platen bij jouw lowers zijn niet van plexiglas denk ik, Ed. Ik dacht dat het een carbon finish had, maar zijn het ook carbon platen?
Het zelf in model zagen gaat hem niet worden, denk ik, is riskant en levert erg veel nabewerking op.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Wind deflectors

Bericht door RockEDstar »

Leon, na onze toertocht vanuit Bennecom met de VSCN kwam iemand(die voor me reed) naar met toe en zei dat hij erg veel last had van de zonweerkaatsing door mijn deflectors in zijn spiegels. Ik heb toen mijn glimmende doorzichtige Lexan-deflectors bekleed met folie met een carbonlook(6 euro per rol bij de Praxis) want als iemand er last van heeft dan zijn er natuurlijk meerdere. Het enige wat nu nog hinderlijk zou kunnen zijn is het verchroomde deel van de lowerers. Maar hierover nog een klachten gehad.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wind deflectors

Bericht door knutselsmurf »

Dat maakt weer een hoop duidelijk, Ed. Bedankt!! Bucks Lowers zijn dus standaard altijd van doorzichtig plexiglas.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Wind deflectors

Bericht door RockEDstar »

Genau
0
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Wind deflectors

Bericht door Kleine jan »

Ben druk thuis bezig en reageer even snel,
ik heb zwart kunstof gebruikt 4 mm dik deze is makkelijk te zagen met de decopeer zaag .
en glad te schuren met fijn schuur papier.
Wel had ik de mijne iets groter gemaakt als die van ED.
ook had ik windschermen gemaakt onder de faring.
dan zit je tijdens het rijden helemaal uit de wind.

later mijn 1900 in geruild voor een 1300 .
mvg jan
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Wind deflectors

Bericht door knutselsmurf »

Ben benieuwd naar de proefrit, Jan. Had een test gelezen van de Buck lowers en met name over het gedrag bij 140 KM/u met tegenwind. Dan begonnen de Bucks iets te bewegen. Er stond overigens niet bij hoe dik hij het materiaal had.

Ik moet zeggen dat de originele Yamaha Lowers wel iets wind wegnemen, maar lang niet alles. Ik denk dat ik daar nog een plaat plexiglas onder zet om het geheel iets te vergroten.
Plaats reactie