Geen 1900-Liners meer in 2015?

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door knutselsmurf »

Ik had de lijst ook gezien, Hans, maar ik wilde Wim niet meteen ontmoedigen. Maar mooi is ie wel!!
Ik heb de lijst even opgeteld. Er zitten ook custom wielen in, totaal inclusief spuitwerk $12553 aan extra's. Maar dan heb je wel wat11
Gebruikersavatar
Geekie
Member
Reactions: 10
Berichten: 250
Lid geworden op: 05 mar 2009, 17:51
Contacteer:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door Geekie »

Mooi is hij zeker ik begin wel met een Fairing en dan maar eens een goeie spuiter vinden voor de kleur
0
SREU#0384
Afbeelding
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door wimg »

knutselsmurf schreef:Ik had de lijst ook gezien, Hans, maar ik wilde Wim niet meteen ontmoedigen. Maar mooi is ie wel!!
Ik heb de lijst even opgeteld. Er zitten ook custom wielen in, totaal inclusief spuitwerk $12553 aan extra's. Maar dan heb je wel wat11
Heel mooi inderdaad, en als ik kijk naar wat ik zelf al gedaan heb de laatste tijd, in de paar maanden dat ik de fiets heb, dan schrik ik wel even, en dat is niks vergeleken bij de mooie fiets die je liet zien :).

Groet, Wim
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door wimg »

RockEDstar schreef:Wim, de keuze van het model, de Midnight1900, hangt ook af van je eigen lengte. Ik ben 1.85 en ik vind de 1300 en de 950 te klein voor mij; heb het gevoel dat ik op een kinderfiets rijd. Het ziet er niet uit als een lang persoon op een (te)kleine motorfiets rijdt. Ennuh ik heb ook een garage waarin ik mijn slagschip niet kan draaien. Ik heb daar het volgende op gevonden: Ik rijd em er vooruit in en haal em er achteruit weer uit, haha. Ik weet het...het is behelpen; maar ik verkeer hierdoor in een bevoorrechte positie want velen hebben niet eens de luxe van een garage. Als je een mooie gladde vloer in de garage hebt dan zijn er mooie, zeer betaalbare, hulpmiddelen in de handel waar je je 1900 op kunt rijden en em met de hand en wat lichaamskracht in elke positie of hoek van je garage kunt duwen/manouvreren en.....keren.
Helaas is het bij mij niet mogelijk de fiets er (met de hand) voor of achteruit uit te krijgen, zonder hulp van de motor zelf (vooruit), of anders met 4 sterke mensen. De afrit mijn garagage in is ongeveer 30 graden :).

Ik heb gisteren net wat hulpmiddelen bekeken, en ik ga zeker wat aanschaffen. Dan nog, de 1900 past er maar net in in de breedte, ik heb hoogstens 8 cm extra als ik de ladder ergens anders prober kwijt te komen :).

Ik vind de XV1900 een erg mooie motor, maar ik ben nog maar net weer begonnen na 30 jaar "afwezigheid", dus ik ga eerst maar eens een paar jaartjes genieten van de 1300 :). Ik heb het voordeel dat ik maar een klein mannetje ben, en ik heb zelfs een ander stuur geplaatst om echt lekker comfortabel te kunnen cruisen :). Plus, ik weet nu al dat ik aan de XV1900 wel behoorlijk veel zou gaan toevoegen, iets wat mijn portemonnee (nog) niet zal aankunnen ;).

Groetjes, Wim
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door wimg »

knutselsmurf schreef:Volgens mij keert er niemand in zijn garage, enkele ( ruime) uitzonderingen daargelaten. Vooruit, er naast lopend er in. op de lift en naar de zijkant.
Er uit, lift omhoog, blokken er onderuit, iets naar het midden en zakken. Daarna er op gaan zitten en achteruit er uit. De meest garages zijn zo'n 3 mtr breed. Als je daar dus wilt omkeren kom je s'ochtends te laat op de Ride-Out. Met nu 3 motoren, een 4é op komst en een aanhanger in een ruimte van 2.90x5.80 is keren geen optie. Maar is ook niet nodig en blijft onhandig.
:)

Mijn garage heeft een nogal steile afrit (30 graden), en de breedte is wat krap bemeten; een XV1900 zou er maar net in de breedte inpassen. Ik heb al zitten kijken, maar de enige optie die zou werken is om hem er achteruit in te laten freewheelen. Daar begin ik voorlopig nog maar niet aan :).

Ik keer mijn motor nu meteen als ik thuiskom, dus te laat komen ergens valt wel mee ;). Ik ben wel van plan zo'n geval aan te schaffen waar de motor op kan en waarmee je hem gelijk me kunt omdraaien, geen lift maar een plaat.

Welke andere motoren heb je nog, trouwens? Ik zat zelf te denken aan een XV650 voor erbij, maar dat wordt sowieso pas midden/eind volgend jaar op zijn vroegst.

Groetjes, Wim
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door Kleine jan »

vorige week een gesprek gehad bij gebben motoren.
De xv1900 blijft gewoon leverbaar in 2015/2016
ook de andere modellen zijn leverbaar wel zijn er nieuwe modellen bij gekomen .
http://www.yamaha-motor.eu/nl/producten ... index.aspx
Zelf vind ik de xv950 wel een mooie machine en mooi om te zien.
helaas heb ik mijn lichaams lengte niet mee om er goed op te zitten.

Deze yamaha motoren zijn te zien bij gebben motoren .
In begin 2015 staan de demo,s weer klaar om te testen.

XV1900A Midnight Star
XV1900A Casual Full Dress

XVS1300A Casual Full Dress
XVS1300A Midnight Star
XVS1300 Custum

XVS950A Midnight Star
XV950R
XV950

Leuke koopjes in de koopjes hoek.
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door RockEDstar »

Blijft wel leverbaar doch wordt niet meer gemaakt, Jan. Er is nog genoeg voorraad om in ieder geval aan de vraag in 2015 en 2016 te blijven voldoen. Door zijn prijs zijn de aantallen in de verkoop niet erg hoog zijn zodat men de komende 2 jaar wel vooruit kan. Is ook in de USA een dure aanschaf ondanks dat ie zo,n 8 à 10.000 dollar goedkoper is dan een Harley. In de USA komt de Strat en de Roadliner niet meer voor in de 2015 produktlijn / folders van Yamaha USA heb ik begrepen.

Maarruh, ik zou zo alsnog een nieuwe 1900 Liner durven aanschaffen met deze wetenschap maar ik ben niet tegen een nieuwe forse Bolt met een 1900 motor in 2016 haha......Bolt 950 en de Midnight 950 zijn gewoon te klein als je langer bent dan 1.75. De 1300 kan net. Je bent als nederlander(we zijn nu eenmaal een lang volk) aangewezen op een 1600 of 1900 of een Royal Star.

Wat is er nou mooier dan een 1900 Liner?

Btw, hoe gaat het met je ontwerp van de lower winddeflectors?
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door Kleine jan »

Ed melde :Btw, hoe gaat het met je ontwerp van de lower winddeflectors?

Ben er even mee gestopt heb een mal gemaakt voor de xv1900 van een 4 mm plaat materiaal en zwart kunstof plaat materiaal besteld .
Volgend jaar veder.
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
wimg
Gast
Reactions:

Re: Geen 1900-Liners meer in 2015?

Bericht door wimg »

:26:

Ok, ik geef gewoon jullie hier de schuld ;). Ik heb nu een XV1900A Midnight Star, van 2006, Black Cherry (ook wel maroon/red genaamd, maar Black Cherry klinkt zoveel beter :)).

Een paar maanden geleden een proefrit mogen maken op (ook een 2006) model, door het heuvelland hier, meer dan een uur, en ik was gelijk helemaal verkocht :). Lekker schakellui rijden, geen koppeling nodig voor de kleinere rotondes, en wat ik echt heel prettig vind, is met 50-60 door de dorpjes tuffen in zijn 5, en dan gewoon weer doortrekken.

Dus helemaal alles opgemeten, en keren in de garage zou net moeten kunnen. Mijn XVS1300A verkocht, maar tegen die tijd was die van de proefrit al weg. Gelukkig heb ik een andere gevonden dus, en inderdaad, ik kan hem in de garage keren - net :). Ik heb ondertussen ook een lift/keerijzer, maar die moet ik nog aanpassen aan de XV, en dan eens uitproberen.

Hij kwam standaard met een kofferset, windshield, sissybar en nog een paar kleinere dingetjes, inclusief slotjes voor windshield en koffers, dus feitelijk uitgerust als een (later) FL model. Er zitten ondertussen ook valbeugels voor op, en beugels voor de tassen achter, passeerlichten, progressieve voorvorkveren, en Baron risers (ik ben maar een klein mannetje :)).

Ik heb nog wel wat wensen :). maar dat komt vast nog wel eens een keer.

Donderdag, 1e dag, zo'n 90 km gereden (opgehaald en doorgereden voor werk), tweede dag zo'n 320 km, en gisteren ook nog eens een 50 km, kort ritje door het heuvelland hier. Vandaag helaas allerlei verplichtingen, maar morgen weer rijden :).

Geweldig, wat een machine :).

Groetjes, Wim
Plaats reactie