diktekant koelribben cilinders

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door Willem Polman »

RockEDstar schreef:
Stoeltje er bij, CD-speler aan met Gregoriaans gezang, eventueel meezingen en lekker rustig bezig zijn, af en toe een gil naar de woonkamer dat je zin in koffie hebt en lekker genieten.

Op dat Gregoriaans was ik nooit gekomen. Geweldig idee.
Dat meezingen lijkt me minder goed idee, maar wie weet krijg ik daardoor wel weer nieuwe contacten in de buurt.

Dat idee van Leon is ook wel okee, maar zijn voorbeeld toont wel veel grotere en ogenschijnlijk "makkelijker" te bewerken vlakken.
Met een machine aan de gang is aan mij niet besteed, want ik polijst dan alles in een straal van 1 meter om me heen, ook mee.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door RockEDstar »

Hahahaha
0
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door SkyZip »

Keesie schreef:staalwol met zeep geprobeert,ging ook niet...maar hoe ging het dan Ed met het roerhoutje met schuurpapier?
Dat moet ook niet met zeep, dan schuurt de staalwol bijna niet, gewoon staalwol 0,0 van de bouwmarkt, dat werkt perfect.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door Thefons »

Vraagje, als de doffe plekken weg zijn na de schuurbeurt, kan/moet je ze daarna nog na behandelen (beschermen? ) Als je ze met chroom polish (PEEK?) zou na behandelen, zouden ze dan langer goed blijven of worden die ribben daar te heet voor?
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door knutselsmurf »

Niks moet, Fons, maar als je mooier vind gewoon doen. Al is het maar op therapeutische basis om lekker met je motor bezig te zijn. Kan me niet voorstellen dat de warmte er enige invloed op gaat uitoefenen.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door Thefons »

Okay thnx. Laat nu een afdekzeil monteren over mijn motor heen ( staat nu gewoon in weer en wind) door een van onze kids. Kan daarna droog onder dat zeil met mp3 speler ernaast ook kijken of 70-er jaren muziek ook werkt.... En dan lekker klussen....
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door Willem Polman »

RockEDstar schreef:je hoeft alleen de buitenzijde van de koelrib te bewerken; De zijkant van de cylinder is niet zo'n probleem; wel de voorkant want daar kom je moeilijker bij, maar met zo'n verfroerstokje met fijn waterschuurpapier er op gelijmd is het wel te doen. Je moet wel wat moeite doen. Methode van Leon geeft een prachtig resultaat maar als je geen vaste hand hebt.....

NB Ik demonteer niks.

Stoeltje er bij, CD-speler aan met Gregoriaans gezang, eventueel meezingen en lekker rustig bezig zijn, af en toe een gil naar de woonkamer dat je zin in koffie hebt en lekker genieten.

Dat laatste gedeelte spreekt me wel aan. Ik denk dat ik het omdraai. Mijn vrouw is gek op kleine freubelklusjes en erg technisch. Dat heeft ze van mij natuurlijk, dat laatste :24: . Zij wil het vast van me overnemen, terwijl ik Gregoriaans zing en wat thee bij haar breng. Al met al lijkt het me niet heel makkelijk. Op diverse US forums klaagt men ook over die doffe koelribben.
0
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door Keesie »

Tot nu toe werkt het allemaal niet..En ik zou niet teveel poetsmiddel gebruiken want als het tussen de ribben komt en je het niet goed weg haalt brand het in de zwarte lak en krijg je witte vlekken....
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door knutselsmurf »

Jet werkt moeilijk met het blok in het frame, je kunt lang niet overal bij.
Toch het blok er maar even uit pakken, je hebt de hele winter, toch???

Afbeelding
En mee eens, het is wel mooi!!
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: diktekant koelribben cilinders

Bericht door Keesie »

We zijn niet allemaal sleutelaars Leon...sommige dingen moet je accepteren,uiteindelijk is de motor voor het rijden :star: en zo erg is het ook allemaal niet ;)
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Plaats reactie