Horten en stoten en afslaan
Horten en stoten en afslaan
Afgelopen week was het zover, motor afhalen bij de motorzaak midnight 1900 uit 2007
Motor nog een beurt gehad nieuwe bougies, olie en filter, remvloeistof versnellingsbak olie en complete check.
Ik had op deze motor eerder ruim een halfuur proefgereden.
Met het ophalen starten en rijden na een half uur even gestopt alles prima daarna weer de weg op.
60 en 80 km wegen na ongeveer 40 minuten kompleet gas terug voor de rotonde slaat de motor af, motor al uitrijdend weer gestart. En verder, ik dacht dat het meer aan mij lag.
Na ruim een uur op snelheid geen last. Na een kleine tussenstop slaat de motor regelmatig af en klappen met het gas terugnemen. Laatste 40 minuten naar huis een drama, door de stad heen moet ik toeren blijven draaien anders slaat ie af en grote klappen zoals we vroeger backfire noemen. Laatste stuk bijna thuis motor houd in zweet op mijn kop en net op de oprit motor slaat weer af.
De motorzaak ingelicht en werkplaats chef neemt maandag contact op.
Ik ga nu niet meer rijden op deze motor tot ie goed is.
Nu heb ik er vertrouwen in dat de motorzaak dit oplost maar het is geen specifieke yamaha zaak.
Van mijn oudemotor (Wildstar 1600) wist ik van de hoed en de rand.
Deze motor is denk ik wel wat geavanceerder.
Kunnen jullie mij een advies en technisch advies geven wat dit kan zijn en waar ik op moet letten.
Misschien ben ik wat voorbarig maar liever voorbereid dan dat het oplapen blijft.
Nog even: Ik ben in de motorzaak zeer goed geholpen en professioneel behandeld en na mijn telefonische melding gaan zij actie ondernemen, maar ik ben graag voorbereid.
Motor nog een beurt gehad nieuwe bougies, olie en filter, remvloeistof versnellingsbak olie en complete check.
Ik had op deze motor eerder ruim een halfuur proefgereden.
Met het ophalen starten en rijden na een half uur even gestopt alles prima daarna weer de weg op.
60 en 80 km wegen na ongeveer 40 minuten kompleet gas terug voor de rotonde slaat de motor af, motor al uitrijdend weer gestart. En verder, ik dacht dat het meer aan mij lag.
Na ruim een uur op snelheid geen last. Na een kleine tussenstop slaat de motor regelmatig af en klappen met het gas terugnemen. Laatste 40 minuten naar huis een drama, door de stad heen moet ik toeren blijven draaien anders slaat ie af en grote klappen zoals we vroeger backfire noemen. Laatste stuk bijna thuis motor houd in zweet op mijn kop en net op de oprit motor slaat weer af.
De motorzaak ingelicht en werkplaats chef neemt maandag contact op.
Ik ga nu niet meer rijden op deze motor tot ie goed is.
Nu heb ik er vertrouwen in dat de motorzaak dit oplost maar het is geen specifieke yamaha zaak.
Van mijn oudemotor (Wildstar 1600) wist ik van de hoed en de rand.
Deze motor is denk ik wel wat geavanceerder.
Kunnen jullie mij een advies en technisch advies geven wat dit kan zijn en waar ik op moet letten.
Misschien ben ik wat voorbarig maar liever voorbereid dan dat het oplapen blijft.
Nog even: Ik ben in de motorzaak zeer goed geholpen en professioneel behandeld en na mijn telefonische melding gaan zij actie ondernemen, maar ik ben graag voorbereid.
0
Re: Horten en stoten en afslaan
Lees net het uitgebreide verhaal van Willem Polman.
En klinkt als een overeenkomst.
En klinkt als een overeenkomst.
0
Re: Horten en stoten en afslaan
Wellicht is het luchtfilterhuis los geschoten van je throttle body.
0
SREU#0184
Re: Horten en stoten en afslaan
Ik had afgelopen najaar een probleem wat dat wel op lijkt!
Bij gas loslaten bokken en stotteren, en ook afslaan!
Bij mij bleek de gasklepsensor het probleem te veroorzaken!
Bij gas loslaten bokken en stotteren, en ook afslaan!
Bij mij bleek de gasklepsensor het probleem te veroorzaken!
0
Ben a.k.a Huskey
SREU#0549
SREU#0549
Re: Horten en stoten en afslaan
Bedankt voor de informatie.
Momenteel staat de motor bij de motorzaak waar ik hem gekocht heb.
Ze hebben erop gereden en zeggen dat hij het goed doet.
Bij mij gebeurde het na ongeveer 40 minuten rijden en werd toen steeds erger.
De motor heeft waarschijnlijk lang stilgestaan in de showroom.
Ik hoop dat ze vinden wat het was, lijkt me sterk dat het alleen bij mij was en het nu verdwenen is.
Morgen hoor ik meer van de monteur die hem onderhanden heeft.
Momenteel staat de motor bij de motorzaak waar ik hem gekocht heb.
Ze hebben erop gereden en zeggen dat hij het goed doet.
Bij mij gebeurde het na ongeveer 40 minuten rijden en werd toen steeds erger.
De motor heeft waarschijnlijk lang stilgestaan in de showroom.
Ik hoop dat ze vinden wat het was, lijkt me sterk dat het alleen bij mij was en het nu verdwenen is.
Morgen hoor ik meer van de monteur die hem onderhanden heeft.
0
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 163
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Horten en stoten en afslaan
Wellicht heeft het iets te maken met onvoldoende brandstof toevoer. Misschien door het lange stilstaan vervuiling opgetreden (injectoren) of brandstofpomp?
0
Re: Horten en stoten en afslaan
Na 3 maanden tobben staat de motor nog steeds bij de verkoper. Nieuwe bobines vacuum slangen, tellerhuis gereviseerd, bougies vernieuwd, filters vernieuwd en diverse onderzoeken etc...
Na de nieuwe bobines neemt de monteur de motor mee naar huis.
Motor loopt beter maar naar een halfuur en goede warmte verzadiging backfire en de motor slaat af midden op een brug.
Herstarten lukt niet pas na ruim 10 minuten lukt dat weer maar de motor blijft slecht lopen.
Niet dat ik hier blij van word maar er was wel een tikje ongeloof als ik met mijn verhaal van afslaan aankwam.
Nu onderzoekt de monteur of het de krukas sensor is en heeft een elektrische aftakking gemaakt om de weerstand te meten als de motor heet is.
Hij zegt meten zonder aftakking is niet mogelijk omdat het te heet is om rechtstreeks te benaderen.
Ik heb op wat USA forums dit opgezocht en een foute of verkeerd geplaatste sensor kan deze storing voortbrengen.
Dus volgende week hoor ik wat zijn meet bevindingen zijn.
In de meantime heeft deze club mijn een compleet uitgeruste Suzuki intruder verstrekt. Niks mis mee maar niet het geweld waar ik mee wil rijden.
Na de nieuwe bobines neemt de monteur de motor mee naar huis.
Motor loopt beter maar naar een halfuur en goede warmte verzadiging backfire en de motor slaat af midden op een brug.
Herstarten lukt niet pas na ruim 10 minuten lukt dat weer maar de motor blijft slecht lopen.
Niet dat ik hier blij van word maar er was wel een tikje ongeloof als ik met mijn verhaal van afslaan aankwam.
Nu onderzoekt de monteur of het de krukas sensor is en heeft een elektrische aftakking gemaakt om de weerstand te meten als de motor heet is.
Hij zegt meten zonder aftakking is niet mogelijk omdat het te heet is om rechtstreeks te benaderen.
Ik heb op wat USA forums dit opgezocht en een foute of verkeerd geplaatste sensor kan deze storing voortbrengen.
Dus volgende week hoor ik wat zijn meet bevindingen zijn.
In de meantime heeft deze club mijn een compleet uitgeruste Suzuki intruder verstrekt. Niks mis mee maar niet het geweld waar ik mee wil rijden.
0
Re: Horten en stoten en afslaan
Laat de monteur het stekkertje van de koppelingsschakelaar eens los trekken en ga dan een een dag rijden.
Dit is geen grap en ik spreek uit ervaring.
Dit is geen grap en ik spreek uit ervaring.
1
SREU#0184
Re: Horten en stoten en afslaan
Laat ze de motor lekker zelf houden, geld terug en andere zoeken.
Duurt te lang zo...
Kokkie
Duurt te lang zo...
Kokkie
0
- Duvelke
- Bestuur
- Reactions: 106
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 21 sep 2021, 18:52
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Horten en stoten en afslaan
Dit heeft bij mij in ieder geval wel gewerkt, ik had precies het zelfde!!
een van de betere tips!!
als ik de uitleg van Stosh me nog goed kan herinneren, zou het gaan om een "kortsluiting" van de beveiligingscensor van de zijstandaard, waardoor de motor wil afslaan. Ik heb er helemaal geen last meer van gehad sinds het stekkertje los is gehaald.
0