Meer Power

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fonz
Gast
Reactions:

Meer Power

Bericht door Fonz »

Yo allemaal

Ff kort voorstellen, ik ben Fonz, 27 jarige wildstar rijder uit België, heb hier al enkele interessante dingen gelezen, dus vandaar maar ff geregistreerd, ben geen wsfh-er aangezien ik al in een andere club zit.

ik heb hier het volgende gelezen:
Hoogcompressiezuigers, dynatek 3000 en een warriorkoppelingveer in combinatie met dikkere startkabels kosten ongeveer 600 euri aan onderdelen en maken je bike 20 pk en 20 NM sterker..
Zijn er nog andere mogelijkheden of aanraders? Momenteel heb ik enkel een Hypercharger, maar zou graag nog wat meer power hebben. Maar het zou wel aan een normale prijs moeten zijn, zoiets als hierboven dus.

Thx & Grtz
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Meer Power

Bericht door gerben termignoni »

Bovenstaande in combinatie met een goede uitlaat (bv een propipe) of een uitgeboorde orginele uitlaat.
Lijkt mij, voor het geld, een hele goed "power for the money" pakket.

Wil je echt serieus vermogen uit je wilde halen dan is een set hoogcompressiezuigers EN een dynatek 3000 echt noodzakelijk.

Gerben

Reken voor montage van de zuigers ongeveer 4-5 arbeidsuren.
Gebruikersavatar
Fonz
Gast
Reactions:

Re: Meer Power

Bericht door Fonz »

Bedankt voor de reactie.
De bovenstaande dingen zou ik er zeker op willen hebben, om te beginnen.

hoogcompressiezuigers 10,5:1 waar halen jullie die? Heb er wel al enkele op internet gezien, maar zit blijkbaar overal wat verschil in en ik ken van het technisch gedeelte geen snars.
Momenteel zitten er longshots op klinkt goed en ziet er ook nog eens goed uit, is dit goed genoeg voor de geplande aanpassingen?
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Meer Power

Bericht door gerben termignoni »

Fonz,

Er zijn volgens mij al meerdere belgische vrienden wsfh-fan .....

Ik ga er vanuit dat je een wildstar hebt van 1602 cc (1670 cc is vanaf 2004 en niet in europa gelevert)
Voor de maximale compressie zou je de zuigers van Baron kunnen bestellen.
Via Hellriser zijn ook de zuigers van Patrick Racing of van Yamaha zelf te bestellen, deze hebben een iets lagere compressieverhouding dan de zuigers van Baron.

Wil je alleen hoog compressie dan is Baron een optie, wil je in de toekomst nog meer vermogen overweeg dan de zuigers van Patrick Racing omdat deze firma ook snelle nokkenassen levert die met deze zuigers te combineren zijn.

Baron en Yamaha hebben voor de 1602 cc wildstar geen nokkenassen meer in hun programma.

Naast de zuigers is ook de dynatek 3000 belangrijk, dit om:

Je toerental begrenzer van 4000 rpm te verhogen naar 5000 rpm
onstekingtijdstip aanpassen ivm hoge compressie.

Ook een sterkere koppelingveer is belangrijk, die van de warrior voldoet bij alleen hoogcompressie prima
Ga je ook voor snelle nokkenassen bestel dan de Yamaha stage 4 koppelingveer of de Barnett koppelingveer.

Is je wilde van voor 2001 bestel dan ook het versterkte aandrijftandwiel voor je oliepomp (die van de warrior kan ook)
De tanwielen van voor 2001 tandwielen kunnen afbreken boven de 4000 rpm. (wil je niet meemaken :bloos: )

Ga je voor koppel (trekkracht bij lage toerentallen) in plaats van pk's overweeg dan een bigbore kit, deze levert nauwelijks meer pk's dan de hoogcompressiezuigers, echter een koppel van 170 NM is heel goed haalbaar met standaard nokkenassen.

Bij bigbore dienen wel je cilinders opgeboort en van bussen of nikasil te worden voorzien en je hebt een zwaardere startmotor nodig (van een warrior) dat kost je al gauw 600 euro extra :boos1:
En niet vergeten om de koppakingen voor de bigbore te bestellen....

Als je zuigers via hellriser besteld vraag dan ook gegevens over de pistonringgap (zuigerveer speling)
Bij Baron staan ze keurig vermeld in de bijlage, bij Patrick Racing moet je er om vragen. :boos1:

Succes
Gerben

ps: Longshots zijn uitlaten voor de show en voor het lawaai, voor vermogen en een vette sound ga je voor een propipe.. :26: :26:


http://baronscustom.com/catalog/display/536/index.html
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Meer Power

Bericht door Knaks »

gerben termignoni schreef:
Als je zuigers via hellriser besteld vraag dan ook gegevens over de pistonringgap (zuigerveer speling)
Bij Baron staan ze keurig vermeld in de bijlage, bij Patrick Racing moet je er om vragen. :boos1:
Minimale correctie op het verhaal van Gerben :)

de waarde waar je naar moet vragen heet "cylinder/piston clearance"
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Meer Power

Bericht door gerben termignoni »

Knaks schreef:
gerben termignoni schreef:
Als je zuigers via hellriser besteld vraag dan ook gegevens over de pistonringgap (zuigerveer speling)
Bij Baron staan ze keurig vermeld in de bijlage, bij Patrick Racing moet je er om vragen. :boos1:
Minimale correctie op het verhaal van Gerben :)

de waarde waar je naar moet vragen heet "cylinder/piston clearance"
Knaks,

help me effe

Volgens mij heeft het cylinder/piston clearance verhaal te maken met de speling tussen de zuiger en de cilinderwand, hiermee zou je dan ALLEEN te maken hebben met een bigbore kit.(meer dan 95 mm boring)

Een set hoogcompressiezuigers past gewoon in de standaard boring (95 mm)

Het piston ringgap verhaal heeft (volgens mij) te maken met de speling tussen de uiteinden van de zuigerveer als deze in de cilinder gemonteerd wordt. hiermee heb je altijd te maken als je nieuwe zuigers monteert.

Gerben

Het wordt nu wel errug interessant met deze dollarkoersen om je wilde deze winter met een setje hoogcompressiezuigers en een dynatek 3000 te verwennen.. :) :top:
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Meer Power

Bericht door Rebel57 »

gerben termignoni schreef:
Knaks schreef:
gerben termignoni schreef:
Als je zuigers via hellriser besteld vraag dan ook gegevens over de pistonringgap (zuigerveer speling)
Bij Baron staan ze keurig vermeld in de bijlage, bij Patrick Racing moet je er om vragen. :boos1:
Minimale correctie op het verhaal van Gerben :)

de waarde waar je naar moet vragen heet "cylinder/piston clearance"
Knaks,

help me effe

Volgens mij heeft het cylinder/piston clearance verhaal te maken met de speling tussen de zuiger en de cilinderwand, hiermee zou je dan ALLEEN te maken hebben met een bigbore kit.(meer dan 95 mm boring)

Een set hoogcompressiezuigers past gewoon in de standaard boring (95 mm)

Het piston ringgap verhaal heeft (volgens mij) te maken met de speling tussen de uiteinden van de zuigerveer als deze in de cilinder gemonteerd wordt. hiermee heb je altijd te maken als je nieuwe zuigers monteert.

Gerben

Het wordt nu wel errug interessant met deze dollarkoersen om je wilde deze winter met een setje hoogcompressiezuigers en een dynatek 3000 te verwennen.. :) :top:

Ik heb de juiste waarden voor de zugerveren, als het zover is dan zoek ik het wel op
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fonz
Gast
Reactions:

Re: Meer Power

Bericht door Fonz »

De wildstar is nog van 1999.
De zuigers van Patrick Racing staan me meer aan omdat die nokkenassen me ook wel wat zeggen en goed te overwegen is.
Dus de koppelingsveer van Yamaha of Baron en de aandrijftandwiel voor de oliepomp zal er ook moeten komen.

Bigbore ga ik niet doen, denk als ik het op de bovenstaande manier doe ook wel een tijdje verder kan.

Nu stilletjes aan op internet alles eens bij elkaar zoeken, kan wel zijn dat ik hier nog een paar keer kom vragen of dit en dat wel goed is, want op dit gebied ben ik nog erger dan een leek... maar wil altijd bijleren. Thx voor al de info die jullie me gegeven hebben.

Benodigdheden:
Patrick Racing hoogcompressiezuigers 10,25:1 (#3003 Yamaha Road Star '99)
Barnett Koppelingsveer conversion (SS Custom Cycle) (Zit hier kwaliteitsverschil in, tussen een nieuwe of is het allemaal conversie?)
Dynatec 3000 (SS Custom Cycle)
Dikkere startkabels (Hot-Shot kit, SS Custom Cycle)
Aandrijftandwiel oliepomp (vind ik niet dadelijk, iemand de engelse benaming??)

Zodra ik de aandrijftandwiel van de oliepomp vind ga ik eens kijken om het één en ander al te bestellen... :bier:

Zit momenteel aan 631 €

optie:
Patrick Racing nokkenassen

en dan :star: :metal1:
Grtz
Plaats reactie