Heren en dames,
Morgen ga ik de Wilde voorzien van Longshots en een Kuryakin Velocity Twin filter.
Ik heb een bedrijfje in Schijndel gevonden die Dynojet testbank hebben en redelijk veel ervaring met choppers.
Ik zou van jullie iemand een idee hebben wat er meestal aan naalden , jets vervangen dient te worden.
De reden hiervoor is dat deze man van de testbank zei dat dat niet altijd nodig was om de naalden en jets te vervangen.
Nu weet ik zeker dat er wat vervangen moet worden, want bij mijn vorig W* had ik een hypercharger en de Propipe eronder liggen en daar hebben ze zekers wat aangepast.
Tevens heb ik gisteren het filter (heb er nu nog BSM dempers op) gemonteerd, en dan merk je al dat hij veel teveel lucht krijgt en niet echt lekker doortrekt.
Kan iemand mij ongeveer vertellen welke waardes de naalde en jets denk te moeten hebben?
Dan heb ik tenminste aanknoop punten en ideeen voor morgen.
Al vast bedankt!
Groet,
Rob
needles en afstellen W*
- Zwarzenekkerdt
- WSFH-Support
- Reactions: 26
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 11:19
- Contacteer:
needles en afstellen W*
0
Met groeten,
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Re: needles en afstellen W*
Sproeier 205 gasnaald op standje 3 en er moet een kleinere stationairsproeier in anders loopt ie te hoog stationair.
Luchtmengsel schroef dichtdraaien en 3,75 slag uitdraaien en dan moet het goed zijn. Tenminste dat is mijn ervaring met 98 % van de carburators die ik heb omgebouwd.
Luchtmengsel schroef dichtdraaien en 3,75 slag uitdraaien en dan moet het goed zijn. Tenminste dat is mijn ervaring met 98 % van de carburators die ik heb omgebouwd.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: needles en afstellen W*
Ben het helemaal eens met de Mod!!!
Robert heeft bij mij ook de twin velocity filter gemonteerd in combi met longshots met genoemde afstelling en sproeiers.
Ik heb daarna nog wel een run laten maken en er zijn geen wijzigingen meer aangebracht.
Groet Stanneman..
Robert heeft bij mij ook de twin velocity filter gemonteerd in combi met longshots met genoemde afstelling en sproeiers.
Ik heb daarna nog wel een run laten maken en er zijn geen wijzigingen meer aangebracht.
Groet Stanneman..
0
SREU#0184
Re: needles en afstellen W*
Nu we het er toch over hebben wat is de +/- afstelling voor een vlakschuif carb.?
Wat voor sproeier moet er bijv. in?
Ik heb de pro-pipe en een twin velocity momenteel gemonteerd.
thx
roberto
Wat voor sproeier moet er bijv. in?
Ik heb de pro-pipe en een twin velocity momenteel gemonteerd.
thx
roberto
Re: needles en afstellen W*
Deze afstelling klopt bij gebruik van de standaard gasnaald (als ik het goed heb)MOD schreef: Sproeier 205 gasnaald op standje 3 en er moet een kleinere stationairsproeier in anders loopt ie te hoog stationair.
Luchtmengsel schroef dichtdraaien en 3,75 slag uitdraaien en dan moet het goed zijn. Tenminste dat is mijn ervaring met 98 % van de carburators die ik heb omgebouwd.
Gebruik je een conische gasnaald (meegeleverd bij een dynojetkit) dan zal een hoofdsproeier 185 volstaan.
Deze afstelling heeft als voordeel dat je iets meer koppel/vermogen hebt bij lagere toerentallen en dat je bike vlotter reageert op het gas.
Gerben
Re: needles en afstellen W*
Als je er de standaard gasnaald in hebt zitten zou een hoofdsproeier 185/190 moeten volstaan.roberto schreef:Nu we het er toch over hebben wat is de +/- afstelling voor een vlakschuif carb.?
Wat voor sproeier moet er bijv. in?
Ik heb de pro-pipe en een twin velocity momenteel gemonteerd.
thx
roberto
De luchtmengselschroef (zit naast de benzineslang aansluiting) als volgt afstellen.
Bike op bedrijfstemperatuur stationair laten draaien, als je nu de luchtmengselschroef verdraait merk je dat de bike anders stationair gaat lopen.
Zoek de afstelling met het hoogst mogelijk stationair toerental (alleen met de luchtmengselschroef) en je zit goed.
Bovenstaande geldt ook voor de standaard carb.
Gerben
Re: needles en afstellen W*
Klopt als een bus, echter de grootste maat leverbaar voor een HSR is 190.
Deze heb ik er nu inzitten.
Deze heb ik er nu inzitten.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: needles en afstellen W*
en gasnaald standje 3 is van onderaf gezien? de 3e inkeping vanaf de naald gezien?MOD schreef: Sproeier 205 gasnaald op standje 3 en er moet een kleinere stationairsproeier in anders loopt ie te hoog stationair.
Luchtmengsel schroef dichtdraaien en 3,75 slag uitdraaien en dan moet het goed zijn. Tenminste dat is mijn ervaring met 98 % van de carburators die ik heb omgebouwd.
- Zwarzenekkerdt
- WSFH-Support
- Reactions: 26
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 11:19
- Contacteer:
Re: needles en afstellen W*
Robert,MOD schreef: Sproeier 205 gasnaald op standje 3 en er moet een kleinere stationairsproeier in anders loopt ie te hoog stationair.
Luchtmengsel schroef dichtdraaien en 3,75 slag uitdraaien en dan moet het goed zijn. Tenminste dat is mijn ervaring met 98 % van de carburators die ik heb omgebouwd.
Bedankt voor de duidelijke informatie!
Precies de info die ik zocht!
0
Met groeten,
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Re: needles en afstellen W*
Succes, kan het ook wel voor je doen tijdens de knutseldag
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM