Slippende koppeling

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Slippende koppeling

Bericht door Kokkie »

Helaas...ik heb een slippende koppeling.
Zat bij Hellriser te kijken, en kwam het volgende tegen...


http://www.hellrisercustoms.com/bikes/1 ... D4WM098400

Afbeelding

Is iemand hiermee bekend? Zou het kunnen werken?

Heeft iemand anders een link naar zo'n Warrior-veer waar ook over gesproken wordt op het forum. (Of is dit 'm !!?) :bloos:

Groeten,

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Bullit
Star Friend
Reactions: 7
Berichten: 1263
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:39
Contacteer:

Re: Slippende koppeling

Bericht door Bullit »

Kokkie,

Of de getoonde Competition III diafragmaveer gelijk is aan de Warriorveer kan ik je niet 1,2,3 vertellen. Wel zal deze veer een grotere veerspanning hebben dan de standaard veer.
De vraag is alleen of je er bent met alleen de veer vervangen. Wanneer je een slippende koppeling hebt zullen de koppelingsplaten een overmatige slijtage (gaan) vertonen. In de meeste gevallen is het dan ook verstandig om deze gelijktijdig te vervangen.

Een zeer goed en binnen de club veelvuldig toegepast alternatief is een Barnett drukgroep welke ook veel in de racerij wordt toegepast. Eenvoudig te monteren en. met een betere drukverdeling. Deze oplossing is wel wat duurder kost rond de $120,00
maar je hebt dan ook wel wat.
0
Bullit............................Gone in 7 seconds!!!!!!!
Afbeelding
j.f.vanderhilst@gmail.com
SREU#0187
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Slippende koppeling

Bericht door Krekel »

Hoi Kokkie,

Ik had hetzelfde en heb de sets van Barnett gekocht bij Hellrisers. (klik op de plaatjes voor een groter beeld)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Slippende koppeling

Bericht door MOD »

Rij nu bijna 3 jaar met de Barnett koppeling rond en deze houdt het xtra vermogen prima op de weg. Ik zou daar zo weer voor gaan. :27:
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Slippende koppeling

Bericht door Keesie »

mocht je voor de warriordrukveer gaan kun je gewoon bij Goedhart bestellen kost meen ik 60 euro ik hoop dat je er dan mee bent,ik heb zelf de koppelingsplaten vervangen is goed te doen met de aanwijzingen van Rebel op het forum,maar zal het niet snel weer zelf doen...ze slipten wel maar waren niet echt versleten dus bij mij had de warriorveer alleen misschien ook voldoende geweest,gr
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
Wolf
WSFH-Support
Reactions: 50
Berichten: 711
Lid geworden op: 15 jan 2008, 23:33
Contacteer:

Re: Slippende koppeling

Bericht door Wolf »

Dag Kokkie,

Bij mij slipte de koppeling ook (maar ja er hangt ook het e.e.a. extra aan gewicht aan, en met z'n tweeën en 9 jaar oud).
Heb ik opgelost door een Warrior drukveer en nieuwe gevoerde platen. (de stalen platen waren nog goed)

groet,
Boris
0
- Bor(is) de Wolf -
SREU#0126
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Slippende koppeling

Bericht door Kokkie »

Bezig met de koppeling.
Alle clutch plates zaten er verkeerd op. (Uitsparingen niet tegenover "puntjes")

Afbeelding

De (warrior)veer die ik besteld had lijkt als 2 druppels water op de originele veer!
Vraag me dus ook af of dat verschil gaat maken....wie weet het?
Partnummer van de nieuwe veer is: 1FK-16334-00

Afbeelding

Wie kan mij vertellen of bij het vervangen van de clutch en friction plates ik ook de platen achter de borgveer moet vervangen? (Nummer 17 op Blz. C8 in de parts catalogue)

Zoja, ik zag dat de friction plate achter de borgveer een ander partnummer heeft. Moet die apart besteld worden, of zit die standaard ook bij een set platen als ik die bestel.

En, voorlopig laatste vraag:
Origineel yamaha platen kopen, of weet iemand een goed alternatief?

Aa';u9nwnepu'ma gvbes...........sorry, nog olie op m'n vingers,

Alvast bedankt,

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Slippende koppeling

Bericht door Stosh »

Hoi Kokkie,

Ik zou eerst de oude platen is opmeten ( zie werkplaats handboek ) als de platen nog voldoen betreft dikte ze gewoon op de juiste mannier terug monteren. Kijk ook even of de ijzeren tussen platen niet blauw zijn geworden. Hierna ook de drukgroep op merkteken met de warrior veer terug monteren. Zo heb ik het ook gedaan met de motor van Izi en hij heeft er al weer heel wat km opzitten zonder problemen.

Als de platen niet meer voldoen alle platen vervangen maar voor monteren wel de nieuwe platen een tijdje in de olie leggen.

Suc6
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Slippende koppeling

Bericht door knutselsmurf »

Ik ben niet bekend met de prijzen en de kosten van het verzenden vanuit de States, maar volgens mij is dit adres niet zo heel ver van je vandaan.

http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... ind=2&fs=1

Ik heb dit al eens eerder gemeld, aan Pee. Ik heb toen gemaild en kreeg deze foto retour. Ik weet niet hoe de bestelling is gelopen, als je op de site kijkt van deze leverancier krijg je een "error-melding".
http://wsfh.nl/phpBB2010/viewtopic.php? ... ett#p63549
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Slippende koppeling

Bericht door Kokkie »

Heee Stanneman, fijn menneke,

Bedankt voor je antwoord.
Toen jij die veer bij IzI hebt gemonteerd, leek die toen ook zo op de oude/originele veer?...Ik kan geen verschil zien.

Groeten aan Nafke,


Hallo Knutsel,

Bedankt voor de tip..ziet eruit als een uitgebreide motorzaak hier in de buurt..das altijd hendig...

Groeten aan Jacqelien,

Houdoe


Kokkie
0
Plaats reactie