Dynojet Kit - 2

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max
Gast
Reactions:

Dynojet Kit - 2

Bericht door Max »

Hey motorvrienden,

Maqar es even geen bericht onder het kopje "beste wensen".
Nu hier maar eens even... Gaat momenteel dan ook goed met me en qua kwaal gaat alles redelijk. Zolang het steeds maar beter gaat.

Juist omdat ik de laatste tijd weer wat meer uit handen krijg en ook de ideeen beginnen te dagen, heb ik de motor naar een monteur gebracht die alles even langs zou lopen en alles winterklaar zou maken. Reden... De motor liep eigenlijk vanaf de koop niet top. Volgens Benjamin Siepman was de motor aangepast en moest de motor alleen nog afgesteld worden. Dit heb ik begin van de zomer laten doen en hij liep een stuk beter. Toch had ik steeds het idee dat het nog niet optimaal was... Een extra beurtje was dan ook niet een slecht idee.

E.e.a uitrgelegd aan de monteur heeft hij geopperd een Dynojet kit op de bike te zetten. Opnieuw alles afgesteld en heb vandaag de bike weer gehaald en ben dan ook gelijk even gaan testen bij ons op de eemshavenweg. Tot mijn genot liep de motor echt een stuk beter... Constanter en starte vrijwel direct. Alles in die zin ok. Wat mij wel tegen viel was het vermogen dat je extra zou krijgen door de dynojet kit, eigenlijk mis. Volgens zeggen zou de motor een +/- 15pk meer hebben, vooral onder in. Mede hierdoor zou de motor ook iets sneller lopen. Dat laatste heb ik niet vernomen... Volgens de monoteur zou hij de 180 zo halen, maar ik kwam maar zuinig aan de 160. Eigenlijk wel een beetje een tegenvaller.

Nu hoorde ik wel van de monteur dat het type motor niet was gemaakt voor het snelle rijden, maar meer was voor het touren... Prima, daar ging het mij dan ook om... lekker tuffen door de provincie, maar dat deed hij ook voor de Dynojet kit al...

Heeft iemand hier op het forum meer verstand van een dergelijke kit??? Er staat in weze genoeg over een Dynojet kit op maar niet datgene waar ik nou juist benieuwd naar ben en had gehoopt. Tevens niet over een vervolg aan het tunen van de machine... Tenminste wat in een budget past...:-)

Tevens zou dit het maximale zijn wat er uit het blok te halen zou zijn, mits je echt onderdelen/uitlaten enz zou vervangen of veranderen... Als iemand uit de club mij hier een toepasselijk advies in kan geven, dat zou prima zijn....

Ik hoop hierover te horen....


|Greetzzz Max
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Dynojet Kit - 2

Bericht door Rebel57 »

Tja Max, natuurlijk kun je veel meer uit je bike halen :24: , maar om je een zinneg antwoord te geven zou ik eerst moeten weten wat er nu op zit. Welke uitlaat, luchtfilter etc.
Je zei dat die niet harder loopt dan 160 kmh, nou dan denk ik toch dat er iet niet goed staat afgesteld. Een standaard WS loopt al harder
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Dynojet Kit - 2

Bericht door gerben termignoni »

Ha Max,

Een dynojetkit is geen opvoerkit.
Deze kit is ontwikkeld om je bike beter af te stellen en dat is wat anders dan opvoeren.
Met alleen een dynojetkit win je geen 15 pk vandaar dat de vermogenswinst je tegenvalt.

Schroef je een ander luchtfilter en uitlaat onder je bike dan heb je een dynojetkit nodig om je bike weer af te stellen.
Het is immers een vast gegeven dat een verandering aan je inlaat-/uitlaattraject een andere afstelling vereist, hier is een dynojetkit voor ontwikkelt.

De samenwerking van een ander luchtfilter en (goede) aftermarket uitlaat EN je dynojetkit geven inderdaad maximaal 15 pk extra.

Gerben.

ps: Je zou Pingel effe een berichtje kunnen sturen over hoe zijn bike presteert.
We hebben deze bike tot het uiterste "getuned" zonder het motorblok open te schroeven.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Dynojet Kit - 2

Bericht door RockEDstar »

Gerben, is dit jouw fiets?
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie