Hoi allemaal,
Vraagje over de afstelling cq sproeier bezetting van de carb.
Heb een ander luchtfilter, K&N open filters en de uitlaat is aangepast, had ik al een probleem mee, hield in bij volgas geven ! Motor krijgt nu helemaal veel te veel lucht, geef ik iets meer gas dan stationair dan kapt ie er mee! In het kort heb ik dus de instellingen nodig en de maat van de sproeier(s), is er een techneut die me daarbij kan helpen en heeft iemand misschien nog een geschikte sproeier ?
Kan behoorlijk veel zelf maar carbs heb ik geen kaas van gegeten !
grtz Cat
sproeiers
Re: sproeiers
Tja duidelijk dat de setting van de carb. nog helemaal origineel is. Teveel lucht dat zal niet zo zijn, te weinig brandstof eerder.Catweazle schreef:Hoi allemaal,
Vraagje over de afstelling cq sproeier bezetting van de carb.
Heb een ander luchtfilter, K&N open filters en de uitlaat is aangepast, had ik al een probleem mee, hield in bij volgas geven ! Motor krijgt nu helemaal veel te veel lucht, geef ik iets meer gas dan stationair dan kapt ie er mee! In het kort heb ik dus de instellingen nodig en de maat van de sproeier(s), is er een techneut die me daarbij kan helpen en heeft iemand misschien nog een geschikte sproeier ?
Kan behoorlijk veel zelf maar carbs heb ik geen kaas van gegeten !
grtz Cat
Zeker is dat je een andere hoofdsproeier moet monteren ik heb wel wat liggen.
Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: sproeiers
ik heb als het goed is heb ik nog een complete sproeierset liggen.
Je moet de sproeiers vervangen (stationair en hoofdsproeier) en het gas lucht mengsel afstellen. Heb dit al voor pakweg 100 wildstars gedaan, maak maar eens een afspraak dat je naar Buren kan komen, doe ik het wel voor je.
Je moet de sproeiers vervangen (stationair en hoofdsproeier) en het gas lucht mengsel afstellen. Heb dit al voor pakweg 100 wildstars gedaan, maak maar eens een afspraak dat je naar Buren kan komen, doe ik het wel voor je.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: sproeiers
Dat is mooi,
Het probleem wordt al opgelost
Gerben
Het probleem wordt al opgelost
Gerben
Re: sproeiers
Hoi guys,
Geweldig wat een positieve reacties
Neem graag je aanbod aan, voorzitter, als Johan zich niet gepasseerd voelt en je er echt tijd voor hebt per slot van rekening probeer je The Lizz weer op de weg te krijgen, ben eigenlijk ook wel zo nieuwsgierig om even achter de coulissen te kunnen kijken
grtz Cat
Geweldig wat een positieve reacties
Neem graag je aanbod aan, voorzitter, als Johan zich niet gepasseerd voelt en je er echt tijd voor hebt per slot van rekening probeer je The Lizz weer op de weg te krijgen, ben eigenlijk ook wel zo nieuwsgierig om even achter de coulissen te kunnen kijken
grtz Cat
Re: sproeiers
Hoi Johan,rebel57 schreef: Tja duidelijk dat de setting van de carb. nog helemaal origineel is. Teveel lucht dat zal niet zo zijn, te weinig brandstof eerder.
Zeker is dat je een andere hoofdsproeier moet monteren ik heb wel wat liggen.
Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.
Bedankt voor je reactie en info.
Zal proberen met een afspraak te maken is wat makkelijker voor mij om heen te gaan, denk ik.
Ga je tip van de boutjes betreft opvolgen en die vast opsnorren !
Heb een hele berg RVS boutje maar dat is geloof ik niet aan te raden in combinatie met aluminium ?! Mocht ik een probleem hebben om met wat af te spreken mag ik je dan alsnog aan je jasje trekken? :)
grtz Cat
Re: sproeiers
RVS boutjes geen probleem, velen van ons hebben er al RVS inbusboutjes erin zitten.Catweazle schreef:Hoi Johan,rebel57 schreef: Tja duidelijk dat de setting van de carb. nog helemaal origineel is. Teveel lucht dat zal niet zo zijn, te weinig brandstof eerder.
Zeker is dat je een andere hoofdsproeier moet monteren ik heb wel wat liggen.
Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.
Bedankt voor je reactie en info.
Zal proberen met een afspraak te maken is wat makkelijker voor mij om heen te gaan, denk ik.
Ga je tip van de boutjes betreft opvolgen en die vast opsnorren !
Heb een hele berg RVS boutje maar dat is geloof ik niet aan te raden in combinatie met aluminium ?! Mocht ik een probleem hebben om met wat af te spreken mag ik je dan alsnog aan je jasje trekken? :)
grtz Cat
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: sproeiers
Robert heeft de carb onder handen genomen afgelopen weekendrebel57 schreef: Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.
RVS boutjes geen probleem, velen van ons hebben er al RVS inbusboutjes erin zitten.
Setting was inderdaad helemaal orgineel, nu niet meer
Trekt als een beer maar bij het gas opentrekken onder het rijden houdt ze toch nog iets in. Robert denkt dat dat door de verwijderde brandstofpomp komt !
Moet ook langer de choke erop hebben !
Setting is, hoofdsproeier, 205, snelle naald, kleinere stationairsproeier en luchtmengschroef 3 en een kwart uitgedraaid.
Boutjes moesten inderdaad gemold worden en er zitten nu RVS inbus boutjes op!
grtz Cat
Re: sproeiers
Ik denk dat je pilotsproeier te klein is, standaard zit er dacht ik nr 25 in. Ik zou 27,5 of 30 proberen. Als de motor niet vlot oppakt bij het plotseling gas geven vanuit stationair, dan moet je het onderste stelboutje van de acceleratie pomp iets verder uitdraaien (ca halveslag)
Wat ook mogelijk is , is dat het niveau in de vlotterbak te laag is.
Kijk deze link ff. Is wel in het Engels, maar is een heel goed verhaal
http://weislake.com/sig/mucker/carb/carb%20tech3.pdf
suk6
Wat ook mogelijk is , is dat het niveau in de vlotterbak te laag is.
Kijk deze link ff. Is wel in het Engels, maar is een heel goed verhaal
http://weislake.com/sig/mucker/carb/carb%20tech3.pdf
suk6
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: sproeiers
Dank je voor het meedenken Johan.rebel57 schreef:Ik denk dat je pilotsproeier te klein is, standaard zit er dacht ik nr 25 in. Ik zou 27,5 of 30 proberen. Als de motor niet vlot oppakt bij het plotseling gas geven vanuit stationair, dan moet je het onderste stelboutje van de acceleratie pomp iets verder uitdraaien (ca halveslag)
Wat ook mogelijk is , is dat het niveau in de vlotterbak te laag is.
Kijk deze link ff. Is wel in het Engels, maar is een heel goed verhaal
http://weislake.com/sig/mucker/carb/carb%20tech3.pdf
suk6
Maar zoveel verstand heb ik niet van carbs !!
Acceleratiepompstelboutje ( 10x woordwaarde ) heb ik al iets verdraaid !
Zal het stukje lezen, hou wel van een spannend verhaal :)
grtz Cat