sproeiers

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Catweazle
Gast
Reactions:

sproeiers

Bericht door Catweazle »

Hoi allemaal,

Vraagje over de afstelling cq sproeier bezetting van de carb.
Heb een ander luchtfilter, K&N open filters en de uitlaat is aangepast, had ik al een probleem mee, hield in bij volgas geven ! Motor krijgt nu helemaal veel te veel lucht, geef ik iets meer gas dan stationair dan kapt ie er mee! In het kort heb ik dus de instellingen nodig en de maat van de sproeier(s), is er een techneut die me daarbij kan helpen en heeft iemand misschien nog een geschikte sproeier ?
Kan behoorlijk veel zelf maar carbs heb ik geen kaas van gegeten !

grtz Cat
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: sproeiers

Bericht door Rebel57 »

Catweazle schreef:Hoi allemaal,

Vraagje over de afstelling cq sproeier bezetting van de carb.
Heb een ander luchtfilter, K&N open filters en de uitlaat is aangepast, had ik al een probleem mee, hield in bij volgas geven ! Motor krijgt nu helemaal veel te veel lucht, geef ik iets meer gas dan stationair dan kapt ie er mee! In het kort heb ik dus de instellingen nodig en de maat van de sproeier(s), is er een techneut die me daarbij kan helpen en heeft iemand misschien nog een geschikte sproeier ?
Kan behoorlijk veel zelf maar carbs heb ik geen kaas van gegeten !

grtz Cat
Tja duidelijk dat de setting van de carb. nog helemaal origineel is. Teveel lucht dat zal niet zo zijn, te weinig brandstof eerder.
Zeker is dat je een andere hoofdsproeier moet monteren ik heb wel wat liggen.
Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: sproeiers

Bericht door MOD »

ik heb als het goed is heb ik nog een complete sproeierset liggen.
Je moet de sproeiers vervangen (stationair en hoofdsproeier) en het gas lucht mengsel afstellen. Heb dit al voor pakweg 100 wildstars gedaan, maak maar eens een afspraak dat je naar Buren kan komen, doe ik het wel voor je. :27:
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: sproeiers

Bericht door gerben termignoni »

Dat is mooi,

Het probleem wordt al opgelost :top:

Gerben
Gebruikersavatar
Catweazle
Gast
Reactions:

Re: sproeiers

Bericht door Catweazle »

Hoi guys,

Geweldig wat een positieve reacties :24:
Neem graag je aanbod aan, voorzitter, als Johan zich niet gepasseerd voelt en je er echt tijd voor hebt per slot van rekening probeer je The Lizz weer op de weg te krijgen, ben eigenlijk ook wel zo nieuwsgierig om even achter de coulissen te kunnen kijken :4:

grtz Cat
Gebruikersavatar
Catweazle
Gast
Reactions:

Re: sproeiers

Bericht door Catweazle »

rebel57 schreef: Tja duidelijk dat de setting van de carb. nog helemaal origineel is. Teveel lucht dat zal niet zo zijn, te weinig brandstof eerder.
Zeker is dat je een andere hoofdsproeier moet monteren ik heb wel wat liggen.
Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.
Hoi Johan,

Bedankt voor je reactie en info.
Zal proberen met :mod: een afspraak te maken is wat makkelijker voor mij om heen te gaan, denk ik.
Ga je tip van de boutjes betreft opvolgen en die vast opsnorren !
Heb een hele berg RVS boutje maar dat is geloof ik niet aan te raden in combinatie met aluminium ?! Mocht ik een probleem hebben om met :mod: wat af te spreken mag ik je dan alsnog aan je jasje trekken? :)

grtz Cat
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: sproeiers

Bericht door Rebel57 »

Catweazle schreef:
rebel57 schreef: Tja duidelijk dat de setting van de carb. nog helemaal origineel is. Teveel lucht dat zal niet zo zijn, te weinig brandstof eerder.
Zeker is dat je een andere hoofdsproeier moet monteren ik heb wel wat liggen.
Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.
Hoi Johan,

Bedankt voor je reactie en info.
Zal proberen met :mod: een afspraak te maken is wat makkelijker voor mij om heen te gaan, denk ik.
Ga je tip van de boutjes betreft opvolgen en die vast opsnorren !
Heb een hele berg RVS boutje maar dat is geloof ik niet aan te raden in combinatie met aluminium ?! Mocht ik een probleem hebben om met :mod: wat af te spreken mag ik je dan alsnog aan je jasje trekken? :)

grtz Cat
RVS boutjes geen probleem, velen van ons hebben er al RVS inbusboutjes erin zitten.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Catweazle
Gast
Reactions:

Re: sproeiers

Bericht door Catweazle »

rebel57 schreef: Daarna zal de carburateur afgesteld moeten worden.
Ook zal de een paar nieuwe boutjes moeten hebben om de vlotterkamer van de carb. opnieuw vast te zetten. De originele zijn gemaakt van pisbakkenstaal :boos1: Deze beschadigen teveel als je ze eruit moet hebben.

RVS boutjes geen probleem, velen van ons hebben er al RVS inbusboutjes erin zitten.
Robert heeft de carb onder handen genomen afgelopen weekend :top:
Setting was inderdaad helemaal orgineel, nu niet meer :24:
Trekt als een beer maar bij het gas opentrekken onder het rijden houdt ze toch nog iets in. Robert denkt dat dat door de verwijderde brandstofpomp komt !
Moet ook langer de choke erop hebben !

Setting is, hoofdsproeier, 205, snelle naald, kleinere stationairsproeier en luchtmengschroef 3 en een kwart uitgedraaid.

Boutjes moesten inderdaad gemold worden en er zitten nu RVS inbus boutjes op!

grtz Cat
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: sproeiers

Bericht door Rebel57 »

Ik denk dat je pilotsproeier te klein is, standaard zit er dacht ik nr 25 in. Ik zou 27,5 of 30 proberen. Als de motor niet vlot oppakt bij het plotseling gas geven vanuit stationair, dan moet je het onderste stelboutje van de acceleratie pomp iets verder uitdraaien (ca halveslag)

Wat ook mogelijk is , is dat het niveau in de vlotterbak te laag is.
Kijk deze link ff. Is wel in het Engels, maar is een heel goed verhaal
http://weislake.com/sig/mucker/carb/carb%20tech3.pdf

suk6
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Catweazle
Gast
Reactions:

Re: sproeiers

Bericht door Catweazle »

rebel57 schreef:Ik denk dat je pilotsproeier te klein is, standaard zit er dacht ik nr 25 in. Ik zou 27,5 of 30 proberen. Als de motor niet vlot oppakt bij het plotseling gas geven vanuit stationair, dan moet je het onderste stelboutje van de acceleratie pomp iets verder uitdraaien (ca halveslag)

Wat ook mogelijk is , is dat het niveau in de vlotterbak te laag is.
Kijk deze link ff. Is wel in het Engels, maar is een heel goed verhaal
http://weislake.com/sig/mucker/carb/carb%20tech3.pdf

suk6
Dank je voor het meedenken Johan.
Maar zoveel verstand heb ik niet van carbs !!
Acceleratiepompstelboutje ( 10x woordwaarde ) heb ik al iets verdraaid !
Zal het stukje lezen, hou wel van een spannend verhaal :)

grtz Cat
Plaats reactie