Dyna 3000

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Dyna 3000

Bericht door Leen »

Johan, Gerben,

Bedankt voor de gegevens ik zie dat jullie iets van mening verschillen, misschien dat dit komt omdat ik het bouwjaar niet vermeld had.
Ik zie dat Gerben in een PB een verschil maakt tussen van voor en na bouwjaar 2001 mijn motor is van 2004.
Wat is jouw ervaring daarmee Johan.
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Dyna 3000

Bericht door gerben termignoni »

Leen,

Het bouwjaarverhaal heeft te maken met het type aandrijftandwiel dat de oliepomp aandrijft, de latere bouwjaren hebben een sterker type tandwiel vandaar ook het verschil in toerentalbegrenzer (4750 rpm of 5000 rpm)

Die tip van Johan over te veel voorontsteking in combinatie met TPS is een goede.

Gerben
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Dyna 3000

Bericht door Rebel57 »

Zolang je geen plannen hebt om over de 4750 Rmp grens te gaan zou ik me geen zorgen maken over het oliepomp verhaal.
Mocht je in de toekomst dat wel willen, dan komen er nog wat andere dingetjes bij.
Bijvoorbeeld, nokkenassen, klepveren en het oliepomp tandwiel
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Dyna 3000

Bericht door Leen »

Mijn dank voor de oplossingen is groot heren. :eens: :top: :top:
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Dyna 3000

Bericht door Leen »

Johan,

Echt een goede Tip van je om een stukje uit de accubak te halen dat scheelt enorm veel werk als je wilt veranderen.

Bedankt hiervoor
Gebruikersavatar
Pingel
Gast
Reactions: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:09
Contacteer:

Re: Dyna 3000

Bericht door Pingel »

Leen,

Ik hoop dat je er meer van snapt dan ik :doh: , van de voorgaande mails van onze tuningspecialisten ;)
En ben vervolgens heel benieuwd hoe je 'm vindt rijden na deze aanpassingen.
Heb namelijk praktisch dezelfde combinatie (standaard blok, ander luchtfilter en V&H ProPipe HS) en Gerben gaat die brommer van mij een dezer dagen ook met een Dyna 3000 wat kietelen :26:

Pingel
and the Gray Lucky Bastard ( die niet gaat pingelen....)
0
SREU#0308
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pingel
Gast
Reactions: 0
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:09
Contacteer:

Re: Dyna 3000

Bericht door Pingel »

Ik weet hoe het bij Leen is, maar mijn Wildstar loopt als een speer :24: (met dank aan Gerben!) Dyna 3000 geïnstalleerd en een andere frontpully.
Duidelijk meer trekkracht onderin aanwezig en vervolgens kan je 'm langer doortrekken (hoger max. toerental). Schakelmomenten vind ik ook wat gunstiger.

Groeten,
Pingel
0
SREU#0308
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Dyna 3000

Bericht door Leen »

Pingel,

Gaf bij mij ook een perfect beeld eigenlijk hetzelfde als jij omschrijft en een toename van 5 PK na het afstellen bij Ruud Fredriks in Goes.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dyna 3000

Bericht door knutselsmurf »

Pingel, wat is de wijziging geweest op de pully, vertanding :huh: ?????
Gebruikersavatar
Joop
Member
Reactions: 71
Berichten: 1310
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:27
Contacteer:

Re: Dyna 3000

Bericht door Joop »

knutselsmurf schreef:Pingel, wat is de wijziging geweest op de pully, vertanding :huh: ?????
Dat vroeg ik m'n eigen ook al af?
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Plaats reactie