uitlaatsysteem vervangen

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Gebruikersavatar
Wilco
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door Wilco »

Nadat ik mijn V&H Propipe HS erop gebouwd had, met het Kuryakin Luchtfilterhuis e.d. ben ik ook bij Frederiks Goes geweest.
Hij heeft mijn carburateur aangepast,(Dynojet Kit ingebouwd ) en enkele runs gemaakt.
Nadat alles afgesteld was, liep hij vééél beter, en had ik er ook nog eens 20 pk op het achterwiel erbij!! :24: :24:

Zie uitdraai :
Dynorun-b.jpg
Het loont dus zéér de moeite om ff daarlangs te gaan.
Maak wel ff vantevoren een afspraak, want hij heeft het altijd nogal druk!!
Ik ging in het winterseizoen langs wanneer het er errug rustig is, en ik hoefde "slechts" Tweeeneenhalveweek te wachten!!! :shock:
Nu in het voorjaar, wanneer iedereen zijn motor klaar wil hebben voor het komende seizoen, zou dat zomaar eens op kunnen lopen naar een week of 4 / 5!!

Grtzzz,
Wilco.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
gertjan jongejan
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door gertjan jongejan »

bedankt voor de snelle reactie ga contact met ze opnemen ben wel nieuwschierig wat voor resultaat het opleverd groetjes gertjan
Gebruikersavatar
gertjan jongejan
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door gertjan jongejan »

Hallo Wildstarfans,
Eindelijk heb ik mijn uitlaat binnen en natuurlijk direct gemonteerd, nu ga ik het luchtfilter monteren maar daar wil ik graag wat informatie over, weet iemand of het luchtfilter vanuit de fabriek behandeld is met olie, of moet je dat zelf doen? Ik heb het luchtfilter al op de motor gehad maar de motor kreeg te veel lucht en te weinig brandstof, hij liep niet goed! heeft iemand nog een goede raad hoe ik dit op kan lossen? Ik had zelf de bijgeleverde hoofdsproeier gemonteerd maar hij liep heel slecht. Ik hoor graag van jullie!
Groetjes Gertjan
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door gerben termignoni »

Ha Gertjan,

Als ik het goed heb heb je een luchtfilter van Kuryakin gekocht, hierbij zitten K&N luchtfilters gelevert en deze zijn gebruiksklaar.

Bij deze luchtfilters zit ook een sproeierkit meegelevert.

Effe twee vragen:

Heb je deze kit gebruikt ?

Wat heb je precies in je carburateur geschroeft ?

Gerben
Gebruikersavatar
gertjan jongejan
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door gertjan jongejan »

Hallo Gerben ik heb de hoofd sproeier gemonteerd zoals beschreven,maar ik heb de gas naald niet hoger gezet er moet een shim tussen en de Pilot Air Bleed word 1.5 voorgeschreven ik weet alleen niet wat daar mee bedoeld word. Ik heb de nieuwe uitlaat gemonteerd en rij daar mee naar Frederiks en dan monteer ik terplaatsen het nieuwe luchtfilter en laat de motor afstellen.Ik heb nog een vraag is het mogelijk om de doorlaat van je vlotter sproeier te vergroten ? rij nu al een jaar zonder brandstofpomp maar ik denk dat ik straks tekort brandstof krijg met het nieuwe luchtfilter ook heb ik gemerkt dat de sproeier die nu gemoteerd is iets lekt moet de kraan steeds dicht zetten begint na ongeveer 20 sec te lekken dus ik denk dat ik hem toch moet vernieuwen hij is niet vervuild groetjes Gertjan
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door gerben termignoni »

Ha Gertjan,

Gewoon naar de dyno en daar je bike af laten stellen.
De lekkage komt waarschijnlijk omdat je vlotterbakhoogte niet goed staat afgesteld.
Meld dit aan Ruud en hij verhelpt het euvel in no time.

Met het rijden zonder brandstofpomp in combinatie met orginele carb heb ik geen ervaring

Er staat ook het een en ander vermeld over de vlotterbakhoogte in het werkplaatshandboek.

Gerben
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door Rebel57 »

Als je carburateur lekt, denk ik ook dat er iets mis is met de vlotter. Misschien is daar iets verbogen?
Je zegt dat je al een jaar zonder pomp aan het rijden bent, heb je de vlotternaald aangepast???
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
gertjan jongejan
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door gertjan jongejan »

Hallo mede star fans ik heb zelf geprobeerd om de diameter van het gaatje van de vlottersproeier op teboren van 2 mil naar2.5 mil daardoor is het gatje iets uit het midden geraakt waardoor hij nu iets lekt mijn vraag is kan je ergens een nieuwe bestellen zo ja kan je ze ook krijgen met een diameter van 2.5 millimeter omdat ik gelezen heb ik denk op de sitte van mikuni dat als je een carburateur bestel of er een brandstofpomp op zit of niet groetjes Gertjan
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door Rebel57 »

Om eem grotere doorlaat te krijgen zodat je zonder pomp kunt rijden, moet je de vlotternaald met behuizing vervangen.

Voor de 2,5 mm doorlaat kun je het volgende suzuki onderdeel bestellen deze past.
#2.5 13370-08F50(Suzuki p/n)

Deze post is wel een beetje off topic :doh:
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: uitlaatsysteem vervangen

Bericht door gerben termignoni »

gertjan jongejan schreef:Hallo mede star fans ik heb zelf geprobeerd om de diameter van het gaatje van de vlottersproeier op teboren van 2 mil naar2.5 mil daardoor is het gatje iets uit het midden geraakt waardoor hij nu iets lekt mijn vraag is kan je ergens een nieuwe bestellen zo ja kan je ze ook krijgen met een diameter van 2.5 millimeter omdat ik gelezen heb ik denk op de sitte van mikuni dat als je een carburateur bestel of er een brandstofpomp op zit of niet groetjes Gertjan
Je weet zeker dat je vlotterbakhoogte goed is ??

Die tip van Johan is het op een na beste wat je kunt doen, de voorkeur is toch het monteren van een Mikuni HSR carb...

Gerben
Plaats reactie