Het eindvermogen tussen bigbore en hoogcompressiezuigers is nihil.
alleen het gebied van de vermogenswinst van bigbore is groter.
Het eind vermogen zal bij allebei met orginele nokken rond de 80 achterwiel pk's liggen.
Reken voor hoogcompressie vermogenswinst vanaf 2750 rpm
Reken voor bigbore vermogenswinst vanaf stationair toerental.
Verder heb je met bigbore een slordige 20 NM meer aantrekkracht dit vooral onder de 3500 rpm.
Enne opvoeren is leuk maar zoals Ed ooit al zei:
Een ride out blijft een ride out en wordt geen race out, laten we dat effe niet vergeten
Gerben
yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Ja Johan JIJ moet dat zeggen LOL
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
Ik had bij de eerste keer nogal wat uitdagingen bij het opbouwen van het blokkie zeker toen er snelle nokkies en verstelbare stoterstangen gemonteerd werden.johan maessen schreef:Hee Mod,
Wat was erbij Bikkel eigenlijk mis gegaan bij die ombouw?
Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Dat moet een stealer toch kunnen?
Johan
Nu nog volg ik elke stap via het handboek en als het mogelijk is schakel ik ervaren hulp in.(twee weten immers meer dan een)
Vooral toen ik de bike ging opvoeren kwam er bij mij nogal wat ervaring/praktijkkennis te kort om alles tiptop in orde te krijgen.
Mijn blok is destijds opgebouwd bij Roadrunner motoren in Velp (met mij als hulpmonteurtje) en daar heb ik veel dingen geleert die niet in een werkplaatshandboek staan.
Gerben
Re: yamaha speedstar cilinderkoppen vraagje
In dit topic wordt gesproken over een gezamenlijk oprijden naar Thunderbike voor de testbank.
Speelt dit nog?
De mijne is ondertussen aangepast, maar nog niet opnieuw afgesteld.
Bike rijdt prima, maar toch wil ik weten of alles goed staat.
Speelt dit nog?
De mijne is ondertussen aangepast, maar nog niet opnieuw afgesteld.
Bike rijdt prima, maar toch wil ik weten of alles goed staat.
0
SREU#0121