Keuze Luchtfilter

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XV1600Fan
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2017, 23:30
Contacteer:

Keuze Luchtfilter

Bericht door XV1600Fan »

Beste Medeforummers,

Ik zit met een vraagje, ik wil mijn wildstar wat meer pit geven, en wil beginnen met het luchtfilter.

Op dit moment heb ik drie opties over.

1. vervangen originele luchtfilter met vervanger van K & N - https://www.knfilters.com/search/produc ... od=YA-1699

2. vervangen gehele filter met K & N RK-3905-1 - https://www.knfilters.com/search/produc ... =RK-3915-1

3. Vervangen gehele filterbehuizing van Highwayhawk https://highwayhawk.com/product/Airclea ... n/?lang=nl

nou vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn.

Vanwege het uiterlijk en praktische wil ik er geen hypercharger of zon puntfilter op.

Vraag me af wat jullie mij zouden adviseren?

Ik wil hem eventueel later nog een goede dyno tuner brengen, en de carb laten aanpassen (sproeiers, naald, etc)

Groet,
Peter
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door Grote Wim »

Ik zelf rij met hypercharger er op. En laten afstellen bij Jeroen v/d Meet in Uithoorn. Mijn motor loopt top.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Titte
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2008, 22:35
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door Titte »

Ter info .. ik heb nog een mooie ronde alu THUNDERBIKE filter te koop met KN-filter element ...
0
Gebruikersavatar
XV1600Fan
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2017, 23:30
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door XV1600Fan »

Grote Wim schreef: 03 jul 2018, 19:52 Ik zelf rij met hypercharger er op. En laten afstellen bij Jeroen v/d Meet in Uithoorn. Mijn motor loopt top.
bedankt voor de tip!
0
Gebruikersavatar
XV1600Fan
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2017, 23:30
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door XV1600Fan »

Titte schreef: 03 jul 2018, 20:25 Ter info .. ik heb nog een mooie ronde alu THUNDERBIKE filter te koop met KN-filter element ...
Hallo Titte,

dank voor het aanbod.

Bedoel je deze?
https://shop.thunderbike.de/en/Thunderb ... illed.html

in welke kleur heb je hem? en kreeg je ook meer vermogen met dit filter?

groet,
Peter
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door knutselsmurf »

Voor " meer " vermogen stopt het niet bij je luchtfilter. Als er meer lucht in kan, moet het er daarna ook beter uit kunnen, dus uitlaat. En dan moet er tussen in ook nog wat gebeuren, carburateur. Want als je meer lucht geeft moet er ook meer brandstof komen. Anders gaat hij " arm " lopen, erg slecht voor je moror.
Gebruikersavatar
Titte
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2008, 22:35
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door Titte »

Hallo Peter

Nee ik heb het V-tech FIlter .... Dit wordt verkocht met de KN filter gecleand en terug geolieed .....
Voor de extra power kan ik je een thunderbike carbu-setje leveren .... nieuw
Dit heb je echt nodig indien je wilt dat je Wilde wat meer pit heeft en zoals Knutsel al zei mooi setje uitlaten helpt ook ....

Laat ik dat nou ook liggen hebben ... Vance&Hines longshots ...
0
Gebruikersavatar
XV1600Fan
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2017, 23:30
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door XV1600Fan »

knutselsmurf schreef: 04 jul 2018, 02:51 Voor " meer " vermogen stopt het niet bij je luchtfilter. Als er meer lucht in kan, moet het er daarna ook beter uit kunnen, dus uitlaat. En dan moet er tussen in ook nog wat gebeuren, carburateur. Want als je meer lucht geeft moet er ook meer brandstof komen. Anders gaat hij " arm " lopen, erg slecht voor je moror.
Hallo Knutselsmurf,

Ik heb op het moment er een highwayhawk slashcut uitlaat op zitten. Dat zijn alleen maar de dempers, en de bochten zijn origineel. Verwacht dat dit al een iets betere "spoeling"geeft. Heb de PMS schroef nu op 5 en halve slag staan, dan is het naklappen in de uitlaat zo goed als weg, dus verwacht dat mijn mengsel nu optimaal is (voor zover huidig mogelijk). Heb ook een AIS removal set besteld, en zal dan nog eens opnieuw stellen.

bedankt voor de tip!
0
Gebruikersavatar
XV1600Fan
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2017, 23:30
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door XV1600Fan »

Titte schreef: 04 jul 2018, 10:37 Hallo Peter

Nee ik heb het V-tech FIlter .... Dit wordt verkocht met de KN filter gecleand en terug geolieed .....
Voor de extra power kan ik je een thunderbike carbu-setje leveren .... nieuw
Dit heb je echt nodig indien je wilt dat je Wilde wat meer pit heeft en zoals Knutsel al zei mooi setje uitlaten helpt ook ....

Laat ik dat nou ook liggen hebben ... Vance&Hines longshots ...
Hallo Titte,

Als ik op de website van thunderbike kijk, lijkt die v-tech voor de xvs1100 te zijn?

Bedoel je deze
https://shop.thunderbike.de/en/Thunderb ... xid-1.html

Wat vraag je voor het luchtfilter en wat vraag je voor het carbu setje?

Uitlaat moet ik nog even mee wachten, spaarvarken heeft al te veel pijn momenteel ;)

Groet,
Peter
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Keuze Luchtfilter

Bericht door Rebel57 »

De PMS 5,5 slagen eruit? pas op dat je hem niet gaat verliezen, je zal niet de eerste zijn.
Deze stelschroef regelt voornamelijk het mengsel bij stationair , bij halflast loopt de motor nog steeds te arm.
Je moet de naaldstand en de sproeier veranderen, dan kan ook de pms wat terug
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Plaats reactie