In voorbereiding op een set HC zuigers wil ik alvast een andere onstekingsmodule kopen.
Heeft een Dynatek 3000 zonder de HC zuigers nog invloed op het vermogen?
(Reeds aangepast: spruitstuk, dynojet-kitje, open uitlaten)
Ik weet dat je onder meer je begrenzer kunt manipuleren, maar krijg je ook meer power?
Doen de Dynatek 3000 en het apparaat van Yamaha competition hetzelfde?
Dynatek 3000
Re: Dynatek 3000
Dank Kuper, dit zocht ik.
Iemand nog aanvullingen/nieuwe ervaringen? Die op het oude forum zijn redelijk gedateerd namelijk.
Iemand nog aanvullingen/nieuwe ervaringen? Die op het oude forum zijn redelijk gedateerd namelijk.
0
SREU#0121
Re: Dynatek 3000
Ja, alleen de Dyna 3000 heeft ook al een effect . Weet niet welk bouwjaar jou bike is, maar als deze van 2001 of eerder is zou ik de Dyna niet aftellen op 5000 rpm maar een stapje lager.( tenzij je ook wat aan de oliepomp doet)
Begrijp dat je HC zuigers wilt hebben, dan zul je aanzienlijk meer pk's krijgen in voornamelijk het hogere bereik.
Helemaal mooi zou zijn als je ook de nokkenassen en de klepveren verandert.
Wil je meer, dan wordt het een BigBore set. Hierdoor zal voornamelijk het koppel gigantisch toenemen. Dit metname in het lagere en middendeel
Begrijp dat je HC zuigers wilt hebben, dan zul je aanzienlijk meer pk's krijgen in voornamelijk het hogere bereik.
Helemaal mooi zou zijn als je ook de nokkenassen en de klepveren verandert.
Wil je meer, dan wordt het een BigBore set. Hierdoor zal voornamelijk het koppel gigantisch toenemen. Dit metname in het lagere en middendeel
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Dynatek 3000
Ha Erjee,
Mischien ter aanvulling:
32A curve is ongeveer gelijk aan de orginele module
34A Is een curve voor de gemiddelde wildstarrijder maximum koppel/vermogen rond de 2500 rpm
36A voor de sportievere rijder (vooral in combinatie met een 31 tands voorpully) max vermogen rond de 3000 rpm
bovenstaande is ook afhankelijk van het gebruikte uitlaatsysteem.
Mijn advies zou zijn 34a begrenzer op 4750 rpm (beruchte oliepompverhaal)
Met hoogcompressiezuigers en een goede aandrijving van de oliepomp is 28b begrenzer op 5000 rpm een goede keuze zijn.
De rest is al gezegd en er zit bij de dynatek 3000 een goede handleiding meegeleverd.
Gerben
Mischien ter aanvulling:
32A curve is ongeveer gelijk aan de orginele module
34A Is een curve voor de gemiddelde wildstarrijder maximum koppel/vermogen rond de 2500 rpm
36A voor de sportievere rijder (vooral in combinatie met een 31 tands voorpully) max vermogen rond de 3000 rpm
bovenstaande is ook afhankelijk van het gebruikte uitlaatsysteem.
Mijn advies zou zijn 34a begrenzer op 4750 rpm (beruchte oliepompverhaal)
Met hoogcompressiezuigers en een goede aandrijving van de oliepomp is 28b begrenzer op 5000 rpm een goede keuze zijn.
De rest is al gezegd en er zit bij de dynatek 3000 een goede handleiding meegeleverd.
Gerben
Re: Dynatek 3000
En wil je nog hoger dan 5000 toeren dan dienen de klepveren (en het olietandwiel natuurlijk) aangepast (lees: stugger) te worden.gerben termignoni schreef:Ha Erjee,
Mischien ter aanvulling:
32A curve is ongeveer gelijk aan de orginele module
34A Is een curve voor de gemiddelde wildstarrijder maximum koppel/vermogen rond de 2500 rpm
36A voor de sportievere rijder (vooral in combinatie met een 31 tands voorpully) max vermogen rond de 3000 rpm
bovenstaande is ook afhankelijk van het gebruikte uitlaatsysteem.
Mijn advies zou zijn 34a begrenzer op 4750 rpm (beruchte oliepompverhaal)
Met hoogcompressiezuigers en een goede aandrijving van de oliepomp is 28b begrenzer op 5000 rpm een goede keuze zijn.
De rest is al gezegd en er zit bij de dynatek 3000 een goede handleiding meegeleverd.
Gerben
Dan hebben we het nog niet gehad over de HSR carburateur (met VOES of TPS), grotere kleppen, snellere nokkenassen en geflowede koppen........enz, enz......
Re: Dynatek 3000
Ben van mening dat de WildStar voldoende vermogen heeft, en dat je hem het beste standaard kan houden :blaah:
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Dynatek 3000
Maar is is toch zo leuk om die Ducati jongens uit te dagenMOD schreef: Ben van mening dat de WildStar voldoende vermogen heeft, en dat je hem het beste standaard kan houden :blaah:
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Dynatek 3000
Mijn Roadstar is van 2000, dus zal 4750 mijn max zijn.
Ik heb een 31 tander gemonteerd trouwens ... dus 36A zal ook kunnen.
Bedankt voor jullie toelichting, ik ga in beraad (en conclaaf met vrouwlief )
Ik heb een 31 tander gemonteerd trouwens ... dus 36A zal ook kunnen.
Bedankt voor jullie toelichting, ik ga in beraad (en conclaaf met vrouwlief )
0
SREU#0121
Re: Dynatek 3000
Meer dan 4750 kan wel ErJee bij een 2000der model, maar dan moet je wel het olietandwiel meenemen. Ik zou trouwens altijd deze vervangen, maar just to be safe en om te voorkomen dat de klepveren ook zwaarder moeten is het verstandig om de 4750 niet te overschrijden.eRJee schreef:Mijn Roadstar is van 2000, dus zal 4750 mijn max zijn.
Ik heb een 31 tander gemonteerd trouwens ... dus 36A zal ook kunnen.
Bedankt voor jullie toelichting, ik ga in beraad (en conclaaf met vrouwlief )