cilinders ongelijke verbranding
Re: cilinders ongelijke verbranding
Ja ik zou hem iets minder rijk maken in het halfgas gebied
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: cilinders ongelijke verbranding
Johan, is dit een aanvulling op of vervanging van de Dynatek 3000? Welke heb jij?rebel57 schreef:Dit kwam omdat het oude motormanagement te beperkt was.
Ik heb deze nu voorzien van een volledig open elektronisch management systeem. (MegaSquirt)
Dit systeem is op elke motor te bouwen, van 1 t/m 12 cilinders
Via een laptop kun elke map afzonderlijk instellen.
gr Johan
Re: cilinders ongelijke verbranding
Nee Paul hierbij gaat het niet alleen over de onstekingscurve maar ook over de AFR en inspuiting
Hiervoor kun je de manifold aanpassen en er een injector inzetten ( monopoint) en natuurlijk een trottlebody
Op Youtube staat wel wat voorbeelden over de toepassing van een MegaSquirt. Ga hier niet verder op in want is erg OFF TOPIC
Hiervoor kun je de manifold aanpassen en er een injector inzetten ( monopoint) en natuurlijk een trottlebody
Op Youtube staat wel wat voorbeelden over de toepassing van een MegaSquirt. Ga hier niet verder op in want is erg OFF TOPIC
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: cilinders ongelijke verbranding
Als ik megasquirt intype krijg ik heel wat anders.
Is inderdaad off topic.
Is inderdaad off topic.
0
Twin
In den beginne was er niets................ en zelfs dat ontplofte!
SREU#0142
In den beginne was er niets................ en zelfs dat ontplofte!
SREU#0142
Re: cilinders ongelijke verbranding
twin schreef:Als ik megasquirt intype krijg ik heel wat anders.
Is inderdaad off topic.
Ik dacht precies hetzelfde hahaha
0
- Ton van Leeuwen
- Gast
- Reactions: 144
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 14:11
- Contacteer:
Re: cilinders ongelijke verbranding
Mooie vermogenscurve hoor. Maar jouw probleem ligt niet zo zeer in het top vermogen, maar in de brandstof/luchtverhouding.
Het een en ander heeft natuurlijk wel een aantal tegenstrijdigheden als het gaat om aan de ene kant het top vermogen en de optimale verbanding.
Een WS heeft nu eenmaal een zeer ouderwets brandstof management systeem. Bij de MS is dat al iets beter maar ook nog achterhaalt.
Waarschijnlijk zal jouw motor veel beter (schoner) lopen bij snelweg condities .
Het een en ander heeft natuurlijk wel een aantal tegenstrijdigheden als het gaat om aan de ene kant het top vermogen en de optimale verbanding.
Een WS heeft nu eenmaal een zeer ouderwets brandstof management systeem. Bij de MS is dat al iets beter maar ook nog achterhaalt.
Waarschijnlijk zal jouw motor veel beter (schoner) lopen bij snelweg condities .
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
- Ton van Leeuwen
- Gast
- Reactions: 144
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 14:11
- Contacteer:
Re: cilinders ongelijke verbranding
ja hij loopt weer top......
wat poreuze slangetjes vervangen en manifold waarvan we dachten dat de pakkingsringen erin zaten bleek dus niet zo te zijn.
weer blij en rij weer als nieuw....
bedankt voor jullie input !!
wat poreuze slangetjes vervangen en manifold waarvan we dachten dat de pakkingsringen erin zaten bleek dus niet zo te zijn.
weer blij en rij weer als nieuw....
bedankt voor jullie input !!
0