Serieuze problemen met de HotDog

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Knaks »

Serieuze problemen met de Hotdog. :32:

Bij meer dan 2500 tpm loopt ie nog maar op 1 cylinder. Waarschijnlijk de achterste.(voorste blijft koeler)
Mogelijke oorzaken:
Bobine of stuurdraad bobine.
Ontstekingsmodule
Klepstoter (onwaarschijnlijk omdat deze pas vervangen zijn)

Wie kan mij helpen bij foutzoeken.
Ik heb nodig: Bobine (bij voorkeur DC4-1 maar mag ook origineel) en ontstekingsmodule (Dynatek 3000)
Alleen voor het testen.

Bougies zijn nieuw, bougiekabels ook.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Thefons »

Euh.. Als de voorste koeler blijft zou dat er dan niet op wijzen dat juist die niet mee draaid? ( geen verbranding = geen hitte)
En je geeft aan dat klepstoters net vervangen zijn, zou dat juist de oorzaak kunnen zijn, foutje bij montage oid?
Heb je de mogelijkheid om de cylinderdrukken te meten? Dat zou ook een goede indicatie kunnen zijn denk ik?
Just my 2 cents
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Knaks »

Oh draaien doet ie wel, kan ook niet anders hè, zit aan de krukas vast. Die klepstoters zitten er 2 jaar in. Tot 2500 tpm doet ie het prima. Alleen bij opeens flink gas geven (inhalen bv) dan houdt ie in, klapt in de uitlaat (onverbrande benzine) en gaat dan verder.

Ik ga zondag de stuurdraad van de bobine bekijken. En daarna de bobine omdraaien. Ik weet alleen niet wanneer de achterste of de voorste cylinder het niet doet. Het effect is hetzelfde. Dus omdraaien heeft niet zoveel zin. Wie heeft er een electronische thermometer infrarood. Waar kan ik mijn bobines laten doormeten?
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Thefons »

sorry, bedoelde niet dat ie niet mee draait, maar dat ie niet of minder verbranding heeft omdat ie koeler bleef...
en dat zou kunnen wijzen op kleppen die niet goed mee werken? mogelijk door klepstoters die niet goed zijn? te kort is niet voldoende kleppen lichten is onvolkomen brandstof verbranden is klap in uitlaat? (of zelfs nokkenas slijtage??? zie noot onderaan)

maar ook idd slechte vonken kunnen dit veroorzaken, maar juist omdat je aangaf dat de klepstoters waren vervangen.

je zou bobines kunnen doormeten volgens mij, in werkplaatshandboek zouden de juiste weerstand waarden moeten staan.

noot:
is het een W* ? mijn wild was volledig in de soep gedraaid door het zeer plotseling volledig afslijten van de nokkenas (was geen verklaring voor, gebeurde gewoon)
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door SkyZip »

Motoport in Uithoorn heeft een soort testbankje gemaakt waarmee ze bobines kunnen testen.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Knaks »

SkyZip schreef:Motoport in Uithoorn heeft een soort testbankje gemaakt waarmee ze bobines kunnen testen.
Okay, bedankt Joop. Wel gek dat Jeroen vd Meer dat niet weet want die woont in het pand ..... Maar ik ga ze bellen ....
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door SkyZip »

Motoport Uithoorn was 20 jaar lang mijn dealer en werkplaats, maar na 3x een grove fout ben ik bij ze weggegaan, zit nu bij hun achterburen. (letterlijk de straat achter hun en het pand recht achter ze.)
http://www.motorserviceuithoorn.nl/
2de hands motoren, motorkleding en motorreparatie in 1 pand, maar wel 3 onafhankelijke bedrijven, erg goede sfeer, veel kennis en goede koffie.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Knaks »

Dan gaan we daar de volgende keer eens kijken....
Gebruikersavatar
Kiepertje
Member
Reactions: 25
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:06
Contacteer:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Kiepertje »

Hoi knaks controleer ook eens de module ging bij mij ook kapot inhouden en harde klapen uit de uitlaat
0
SREU#0269
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Serieuze problemen met de HotDog

Bericht door Knaks »

Update:
gisteren bij Skyzip de stuurdraad en naar de bobines vervangen. Nette soldeerverbindingen ipv stekkertjes en andere knijp oplossingen. Krimpkous en dergelijke.

Nou..... lopen als de brandweer...
Plaats reactie