Stage 2 dynojet

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Stage 2 dynojet

Bericht door Reef »

Dag allen,

Ben ik weer. Weet iemand zo 123 waar ik een dynojeset stage 2 vandaan kan halen? Ik probeer het via google, maar binnen Nederland lastig te krijgen blijkbaar. Kan maar zo zijn dat ik het onhandig aanpak hoor. Graag tips :top:
0
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Stage 2 dynojet

Bericht door Thefons »

Is dit misschien wat?

Edit: is een stage 1. Maar mogelijk kunnen ze je wel verder helpen?
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Stage 2 dynojet

Bericht door Reef »

Bedankt Knaks, maar volgens mij zijn dat allemaal buitenlandse sites of niet? Had gehoopt via Nederland ergens iets te kunnen vinden...
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Stage 2 dynojet

Bericht door Knaks »

Reef schreef:Bedankt Knaks, maar volgens mij zijn dat allemaal buitenlandse sites of niet? Had gehoopt via Nederland ergens iets te kunnen vinden...
Klopt, zijn allemaal buitenlanders, maar ik heb nooit anders gedaan.

Een Nederlandse site is bv: http://www.zodiac.nl/
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Voor de techneuten

Bericht door Reef »

Dag medeknutselaars (met kennis),

Ik ben me wat aan het afvragen. Ik ben op zoek naar een dynojetset stage 2, maar ik las iets tijdens mijn zoektocht wat bij mij een vraag op roept. Er werd daar gesteld dat stage 2 eigenlijk een stage 1 setje is, maar dan met de e-ring op een andere plek van de naald. Dat zou dus betekenen dat een stage 1 set (naald) zo afgesteld kan worden dat je hem als stage 1 en 2 zou kunnen gebruiken. Stage 2 dynojet setje waar ik nu telkens naar aan het zoeken ben kan ik dan dus ook niet vinden omdat er dus eigenlijk alleen een dynojet set stage 1 te koop is die tevens in te stellen is als stage 2.

Is dit een juiste conclusie, kan iemand mij dat vertellen?
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Voor de techneuten

Bericht door Kokkie »

Ik dacht dat stage 2 gewoon een grotere sproeier was...
Ik denk dat je je motor met de stage 1 gewoon al goed kan afstellen. Maar .... meten is weten.

http://www.dynojet.com/pdf/4175.pdf

Is er iets mis met je motor dan?

Ouwe wijsheid: "...if it aint broke, don't fix it..."

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Voor de techneuten

Bericht door Reef »

Vorig jaar zijn er een V&H longshots hs opgezet. Daarna is er een toevoeging gedaan met een dynojet set stage 1. Dit heb ik allemaal laten doen. Ik wilde een mooi open K&N teardrop luchtfilter, maar hij kreeg hem toen niet goed afgesteld. Uiteindelijk een simpele luchtfilter erop gezet van 15 euro, veel lucht en opeens reed hij echt als een trein. Ik blij, geen mooi luchtfilter, maar rijden als de duivel :top: Helaas bleek tijdens de rit in Hoogeveen dat mijn pms schroef eruit getrild was. Jammer voor mij, want geen rit uiteindelijk. Ik heb via internet een met de hand verstelbare pms schroef besteld en die erin gedraaid, tijdens de rit in Veenendaal bleek deze op ongeveer 5 slagen of meer te zitten. Even voor de beeldvorming, hij stond op 2,5 slag toen ik weg reed uit Groningen. Uiteindelijk die schroef oom kwijt geraakt.

Enige tijd geleden zag ik bij Jaap een Spike luchtfilter op zijn wildstar, die moet ik hebben dacht ik. Zo gezegd zo gedaan, ding erop gezet gisteren. Echt blij mee en toen gaan testrijden. Hij houdt in. Ik moest met het vorige luchtfilter al de choke open laten staan vanwege het feit dat hij dan beter rijdt en vanwege de klappen uit de uitlaat als ik gas terug deed. Verder reed hij wel, met vorige luchtfilter, heel goed....ook bij vol gas. Nu echter met dit filter houdt hij in als ik het gas open draai. Als hij wat warmer is wil het iets beter, maar het is zeker niet goed. Hij is nu ook minder vlot dan met het vorige filter. Dat maakt me op zicht niet zo uit, maar hij moet wel soepel rijden vind ik.

Ik heb een mooie carburateur liggen en inmiddels via een aantal liefhebbers hier sproeiers verzamelt. Ik wil nu eigenlijk een dynojet setje stage 2 halen om die carburateur in te gaan stellen op de nieuwe setting en dan deze erop monteren. Ik heb gelezen dat een stage 2 kit uitermate geschikt is voor half/open uitlaten in combinatie met open (K&N) luchtfilter.

Stage 1 is bedoeld voor aangepaste uitlaten met origineel luchtfilter. Dat originele luchtfilter zit er dus niet op maar een Spike in combi met V&H longshots hs.

Beetje duidelijk verhaal zo?
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Voor de techneuten

Bericht door Kokkie »

Welke en hoe is de mainjet nu geinstalleerd, en heb je de PMS schroef al weer vervangen? (Duhhh)

Met alles wat je hebt liggen....heb je ook een main jet DJ190 en/of DJ195?
Die zijn bedoeld om er een stage 2 upgrade van te maken, samen met 1 van de meegeleverde gasnaalden. Die gasnaalden zijn volgens mij allemaal hetzelfde.
Zoek vervolgens iemand met een dynojet testbank en ga daar eens langs. Proefdraaien en bepalen welke jet/afstelling optimaal is. Vaak hebben zij ook nog vanalles liggen.
Laat even goed noteren wat ze precies aanpassen, is altijd makkelijk voor latere referentie.

Beter rijden met choke, wil zeggen datie beter rijdt met ¨minder¨ lucht. Dan denk ik dat je te zuinig staat afgesteld.
Klappen zou weer betekenen dat je te rijk bent afgesteld. (stationair/PMS afstelling?? Weet ik ff niet.)

Adressen testbanken:
http://www.dynojet.nl/motornl.html

Succes.

Kokkie

ps...heb de berichten even samengevoegd dan hebben we alles bij elkaar staan...
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Stage 2 dynojet

Bericht door Reef »

Thanks :top:

Handig advies! Ga er ff mee bomen!
0
Plaats reactie