Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Reef »

Dag allen,

Hopelijk weet 1 van jullie wat ik het beste kan doen. Ik heb dus sinds kort longshots HS vance&hines. Daarbij heb ik, na het lezen van het forum, een K&N filter besteld (YA-1699). Nu heb ik ook een dynojet set stage 1 besteld, maar als ik wat op Google zoek dan begin ik te twijfelen of stage 1 de goede is. Moet ik wellicht stage 2 of 3 hebben?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Groet Ralph
0
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door MOD »

Meestal wordt er bij een K&N filter ook een sproeiersetje geleverd, tenminste dat is mijn ervaring.
Alles valt of staat met de juiste afstelling. :27:
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Reef »

Dag MOD,

Ik heb niet gelezen dat bij het filter een sproeier meegeleverd zou worden. Mijn vraag is dan ook, stel je voor dat die sproeier niet meegeleverd wordt, zou dynojetsetje ste stage 1 dan het goeie setje zijn?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Bij een replacement filter van K&N wordt geen setje sproeiers meegeleverd. Mogelijk wel bij een compleet ander luchtfilter-behuizing, maar de ya-1699 wordt geplaatst in het origineel filterhuis.
Ik weet dat er bij de club een aantal "monteurs "zijn die hier veel ervaring mee hebben en die eigenlijk een basisafstelling kunnen ophoesten op basis van hun ervaring.
Je bent alleen even afhankelijk wanneer ze dit bericht lezen en dan komen er vanzelf sproeiers en gasnaaldstanden voorbij.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Reef »

Bedankt voor het antwoord. Volgens mij had je eerder al zoiets benoemd. Maar hiermee suggereer je dus dat het dynojet setje stage 1 het goeie setje zou zijn? Het hangt dan alleen af van de juiste instelling....
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Knaks »

Idd een setje wordt niet meegeleverd.

De testbank moet het uitwijzen, dat kun je zo niet zeggen. Het mengsel moet 1 op 11 bedragen (ruwweg). M.a.w. de spulletjes erop bouwen en een testrun maken op de rollenbank.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Testrun is niet heilig, Paul. Er zijn binnen de club genoeg Wildstars die perfect lopen, aangepast zijn op uitlaat en luchtfilter en afgesteld zijn met een verbruik van 1:20. En die hebben nooit een testrun gedaan.
Het is op zich vrij eenvoudige techniek, het is even zoeken naar de juiste combinatie.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Knaks »

knutselsmurf schreef:Testrun is niet heilig, Paul. Er zijn binnen de club genoeg Wildstars die perfect lopen, aangepast zijn op uitlaat en luchtfilter en afgesteld zijn met een verbruik van 1:20. En die hebben nooit een testrun gedaan.
Het is op zich vrij eenvoudige techniek, het is even zoeken naar de juiste combinatie.
Een testrun is dan misschien niet heilig, wat wel heilig is de benzine/luchtmengsel verhouding van 1 op 11. Hoe wou jij daarachter komen zonder?
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door knutselsmurf »

Knaks schreef:
knutselsmurf schreef:Testrun is niet heilig, Paul. Er zijn binnen de club genoeg Wildstars die perfect lopen, aangepast zijn op uitlaat en luchtfilter en afgesteld zijn met een verbruik van 1:20. En die hebben nooit een testrun gedaan.
Het is op zich vrij eenvoudige techniek, het is even zoeken naar de juiste combinatie.
Een testrun is dan misschien niet heilig, wat wel heilig is de benzine/luchtmengsel verhouding van 1 op 11. Hoe wou jij daarachter komen zonder?
1op11 is dan misschien het ideale, Paul, maar is voor mij niet heilig. Motor moet goed lopen, lekker aan het gas hangen en niet te veel verbruiken. En als dat dan volgens de metingen 1op11 is, is dat mooi meegenomen.
Ik heb meerdere keren gehoord dat motoren, die van een Dynabank afgekomen zijn, een vermogen hebben afgerekend en vervolgens meer verbruikte en slechter liepen als voor die tijd. Maar het kan ook goed gaan.
Binnen de club zijn al vele motoren naar tevredenheid omgebouwd en afgesteld zonder de wetenschap of ze een 1op11 mengsel hadden.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Dynojet setje in combinatie met vance&hines + KN filter

Bericht door Kokkie »

...hmmm...volgens mij is die verhouding wel degelijk heel belangrijk. (Dacht dat het 1:14 was, maar dat is dan waarschijnlijk voor de luchtvaart).
Daarmee heb je 2 van de 3 componenten voor verbranding ideaal geregeld. (Zuurstof/brandstof).
Wat dan overblijft is de ontsteking. Stage 2 slaat volgens mij op een naald met een nog grotere opening, voor als je nog meer brandstof nodig hebt. Bijvoorbeeld als je geen of een aparte open luchtfilter hebt. Welke dit zijn weet ik niet.
Verder natuurlijk het mechanische gedeelte zoals versnellingsbak/overbrenging, zuigers en veren, kleppenwerking/afdichting enz.

Ik heb destijds goede ervaring gehad met Dynojet Jeroen van der Meer in Uithoorn.
Daar ga je heen met een setje naalden/sproeiers (stage 1), en ahv testresultaten bepaald hij dan welke sproeiers het meest geschikt zijn. Mod, Rebel en Stosh weten soms bij voorbaat al welke sproeiers en standen geschikt zijn bij een bepaalde combinatie van filter en uitlaat.

Ik weet eigenlijk niet precies wat het apparaat van Rebel meet, maar daarmee krijgt ie ook veel voor elkaar vwb afstelling.

Succes,

Mike.
0
Plaats reactie