Uitlaat dempings materiaal

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat dempings materiaal

Bericht door knutselsmurf »

Ik vind het een zinvolle discussie. Een uitlaat is en blijft een onmisbaar onderdeel van de motor, en iedereen is bezig met het personaliseren van zijn motor.
Het draagt dus ernstig bij aan het persoonlijke ontwerp en ik moet eerlijk zeggen dat de standaard uitlaat nou niet de hoofdprijs wint voor het ontwerp, maar voldoet wel aan de gestelde eisen.
Ik heb op de nieuwe motor Short Shots gepland op basis van het uiterlijk, maar ik houd niet van de decibels die ze produceren, niet voor mijn omgeving maar ook niet voor mezelf. Dus de dempers gaan er uit, worden verlengd en dus meer dempingsmateriaal er in.
Ik heb ook geen badge met "Loud Pipes Save Lifes"op mijn vest, want ik houd niet van herrie. Dus dempen!!
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat dempings materiaal

Bericht door knutselsmurf »

Ze worden allemaal geleverd met standaard dempers, maar die zijn vaak niet goedgekeurd voor de Nederlandse weg. Daarnaast zijn er ook de zgn Silent Baffles te koop en neit voor niets natuurlijk. Maar voor die prijs kan ik zelf wel iets bakken.
Verder is het zo dat de meeste onder ons de dempers verbouwen en/of verwijderen om meer geluid en borden op de dijk te krijgen. Herrie schijnt stoer te zijn, persoonlijke mening. Ik hoor liever het mechanisch geluid of een goed stuk muziek.
Maar muziek in je helm is erg gevaarlijk, dan hoor je geen omgevingsgeluiden!!
Herrie is lastig voor jezelf en voor je omgeving, nog afgezien dat het geld kan gaan kosten.
Maar dit alles is en blijft een persoonlijke keuze en het geluid blijft afhankelijk van je rechterhand.
Voorbeeld, als ik tijdens een Ride -Out, waarbij over het algemeen rustig wordt gereden, naast Fred rijd met zijn open Short Shots vind ik dat een mooi geluid.
Maar als hij het gas flink open trekt wil ik er niet naast en al helemaal niet achter rijden.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Uitlaat dempings materiaal

Bericht door Rebel57 »

Ook maak je de uitlaat stil, ik denk dat er bij een keuring het toch niet goed gaat ivm ontbreken van het
E-teken
Wat ik in vakbladen lees wordt dat een keurings item
Maar niks is nog officieel he
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Uitlaat dempings materiaal

Bericht door Kokkie »

bjansen schreef: En is er een verzamelplek of site waar de manieren om je uitlaat te dempen.
Op dit forum staat natuurlijk genoeg maar het staat her en der verspreid.
Als je member bent kun je de zoekfunctie gebruiken en wordt het allemaal wat overzichtelijker.....maar dan moet je eerst effe een motorrijbewijs en een motor hebben...
0
Plaats reactie