Uitlaat aanpassen

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stoffel
Gast
Reactions:

Uitlaat aanpassen

Bericht door Stoffel »

Mijn star is een standaard uitvoering met hier en daar wat accessoires en ik wil gaag wat meer geluid zonder boze buren als ik s'morgens naar mijn werk ga. De makkelijkste manier is het uitboren van de dempers en ik heb rondgekeken op het forum, maar doordat ik motortechnisch niet zo sterk ben is het mij niet helemaal duidelijk hoever ik kan gaan voordat er aanpassingen nodig zijn zoals het afstellen van het mengsel of de acceleratiepomp en het plaatsen van een ander luchtfilter? En mocht ik zover gaan als de beruchte mercedesster waar moet ik dan rekening mee houden met het oog op de inlaat/uitlaat verhouding?
Alvast dank voor de reacties.
Groeten, Stoffel

ps. Ik wil graag een orgineel setje dempers als back-up houden dus als iemand dempers te koop heeft die ik rustig kan mishandelen dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door RockEDstar »

Stoffel, alvorens iets te kopen of onderdelen te verfraaien eerst even kontakt opnemen met Kleine Jan. Die heeft vaak een aardige werkvoorraad. Ook kun je eventueel op de site van de duitse Wildstarfans kijken of daar iets van je gading is.
0
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door Krekel »

Stoffel,

Als het alleen om wat meer geluid gaat dan kun je gaten boren in het achterschot van je uitlaten. Ik had bijvoorbeeld in iedere uitlaat 6 gaten van 10 mm geboord maar er zijn ook andere oplossingen zoals het hele schot verwijderen. Wil je het eenvoudig houden dan kun je het beste gaten boren.

Na iedere aanpassing die je doet aan je uitlaat / luchtfilter etc. is het het beste je fiets even af te laten stellen, je weet dan altijd zeker dat hij goed loopt. Ik heb het laten doen bij een van de vele dynojet banken, sommige techneuten binnen de club doen het zelf.

Wil je je originele uitlaat niet veranderen dan heb ik nog wel een originele set liggen waar de gaten al inzitten, die kun je voor een zacht prijsje overnemen eventueel.

Succes,

Jaap.
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door Leen »

Jaap, mocht Stoffel niet geinteresserd zijn dan zal naar alle waarschijnlijkheid Lucske wel interesse hebben hij vroeg mij er naar tijdens de 1 mei rit.
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door Krekel »

Leen schreef:Jaap, mocht Stoffel niet geinteresserd zijn dan zal naar alle waarschijnlijkheid Lucske wel interesse hebben hij vroeg mij er naar tijdens de 1 mei rit.
Hoi Leen,

Dank voor de tip! Ik mail hem wel even.

Groet, Jaap.
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door Leen »

Goedemorgen Jaap, misschien twee mensen blij :)
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 32
Berichten: 1391
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door eRJee »

Ik weet niet of ze nog te koop zijn... maar Yogi heeft/had ook een set liggen.
Uitgeboorde originele met een mooie sound.
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door Yogi »

eRJee schreef:Ik weet niet of ze nog te koop zijn... maar Yogi heeft/had ook een set liggen.
Uitgeboorde originele met een mooie sound.
Zijn inmiddles verkocht. Lucske had mijne willen kopen maar de deal ging niet door.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Stoffel
Gast
Reactions:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door Stoffel »

Jaap,
Dit is de makkelijkste oplossing ik stuur wel een mailtje.
Groeten, Rene
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Uitlaat aanpassen

Bericht door Kleine jan »

Soffel er zijn meerdere mogelijkheden <

Hallo met jan ja ik heb nog wel een setje liggen .
Ik doe div aanpassingen aan de dempers,

1 Gaten boren in het eind schotje
2 eindschotje verwijderen +/- 116db (met ster logo er in )
3 eind binnendemper verwijderen (geheel open achterkant)
4 eind binnenpijp uitboren (heb je open uitlaat) De boys uit dalfsen rijden hier mee rond ,lage harde sound
zie voor foto's website .. http://www.kleinejan.com en kijk bij wildstar techniek.

mvg jan
0
Kleine Jan & Petra
Plaats reactie