uitlaat zonder verbindingspijp.
uitlaat zonder verbindingspijp.
Ik heb al een aantal onderdelen op papier waarbij alle vraagtekens al zijn verdwenen. Het frame, tank, luchtfilter en forward controls, voorvork, wielen. Ik wil nu beginnen aan de uitlaat en voor het geluid ga ik voor een pijp per cilinder, dus zonder verbindingspijp. Van RVS, het eerste deel dubbelwandig tegen verkleuring. Nu zie ik allerlei uitlaten, maar door het populaire V-Twin model heb je (bijna)altijd verschil in lengte. Heeft dit invloed op de prestaties van de motor, dat je dus per cilinder een verschil in uitlaat hebt. Moet je dit compenseren en zo ja, hoe??
Re: uitlaat zonder verbindingspijp.
2 in 1 uitlaat geeft de beste resultaten mbt. tot vermogen.
Proefondervindelijk ondervonden
Proefondervindelijk ondervonden
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: uitlaat zonder verbindingspijp.
Dat is een duidelijk antwoord. Maar vermogen is bij mijn project ondergeschikt aan het uiterlijk, dus de keus is(en blijft) twee afzonderlijke pijpen. Dus blijft de vraag overeind, moet ik en kan ik dit compenseren?
Re: uitlaat zonder verbindingspijp.
Als je 2 pijpen wilt, dan zal je rekening moeten houden met de lengte. In dit geval zou dat betekenen dat de uitlaten aan de achterzijde vd motor niet gelijk liggen.
Wil je dat wel, dan moet je de pijp van cil 1 (achterste cil) iets aanpassen. Er zou dan een vernauwing gemaakt moeten worden waardoor er in beide pijpen dezelfde tegendruk ontstaat.
Wil je dat wel, dan moet je de pijp van cil 1 (achterste cil) iets aanpassen. Er zou dan een vernauwing gemaakt moeten worden waardoor er in beide pijpen dezelfde tegendruk ontstaat.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: uitlaat zonder verbindingspijp.
Leon,
Ik denk dat de man (Titte) op onderstaande foto wel wat kent van wildstars verbouwen.
Op dezelfde foto zie je ook dat hij in de uitlaat van de achterste cilinder een extra bocht gemaakt heeft om zo tot ongeveer dezelfde lengte te komen als die van de voorste.
En ook zijn de uitlaten tot aan de supertraps door hem zelf gemaakt dmv RVS pijp en lasbochten dacht ik.
Als je er meer over wil weten vind je zijn email in zijn profiel op ons forum ( http://www.starbikers.be/forum/index.php )
grtz,
Lucske
Ik denk dat de man (Titte) op onderstaande foto wel wat kent van wildstars verbouwen.
Op dezelfde foto zie je ook dat hij in de uitlaat van de achterste cilinder een extra bocht gemaakt heeft om zo tot ongeveer dezelfde lengte te komen als die van de voorste.
En ook zijn de uitlaten tot aan de supertraps door hem zelf gemaakt dmv RVS pijp en lasbochten dacht ik.
Als je er meer over wil weten vind je zijn email in zijn profiel op ons forum ( http://www.starbikers.be/forum/index.php )
grtz,
Lucske
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SREU nr.: #0107
Re: uitlaat zonder verbindingspijp.
De lengte van de afzonderlijke pijpen is minder van belang, waar het om gaat is een gelijke opbouw van tegendruk(weerstand)!!
0
Re: uitlaat zonder verbindingspijp.
HA Knutsel,
Verschil in lengte is wel degelijk van invloed op de prestaties en op het mooi stationair draaien van je Twin
Ducati heeft heeft een L- twin blok waardoor de voorste uitlaatbocht erg lang is ten opzichte van de achterste uitlaatbocht
Zij hebben dit opgelost door de diameter van de achterste uitlaatbocht kleiner te nemen waardoor er meer weerstand optreed.
Zelf heb ik een kleine restrictie aan laten brengen in de achterste uitlaatbocht om ook een gelijke tegendruk te krijgen.
Verschil in uitlaatlengte kan ook gecompenseert worden door een kortere demper te monteren in de voorste uitlaatbocht.
Gerben
Verschil in lengte is wel degelijk van invloed op de prestaties en op het mooi stationair draaien van je Twin
Ducati heeft heeft een L- twin blok waardoor de voorste uitlaatbocht erg lang is ten opzichte van de achterste uitlaatbocht
Zij hebben dit opgelost door de diameter van de achterste uitlaatbocht kleiner te nemen waardoor er meer weerstand optreed.
Zelf heb ik een kleine restrictie aan laten brengen in de achterste uitlaatbocht om ook een gelijke tegendruk te krijgen.
Verschil in uitlaatlengte kan ook gecompenseert worden door een kortere demper te monteren in de voorste uitlaatbocht.
Gerben
Re: uitlaat zonder verbindingspijp.
Ik neem aan dat ze op een Dynabank deze tegendruk kunnen meten. Als ik kijk naar allerlei after market uitlaten, zoals de Turn Down van Highway hawk zal er inderdaad wat aangepast moeten worden. Als dat met de dempers kan, vind ik dat wel ok. Dit omdat ik die ook zelf maak en dan hoef ik niets in te leveren voor wat betreft het design. Is het kwestie van lang genoeg beginnen en pas stoppen als het goed is. Hartelijk dank voor de tips.