V&H Short Shots op XV1600?

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob
Gast
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jul 2022, 20:28
Contacteer:

V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Bob »

Dag allemaal,

Nog steeds superblij met mijn Wild Star! al een hoop probleemloze km's erop, maar ik zou het toch wel fijn vinden om iets meer geluid te horen.
Ik ben op zich een absolute liefhebber van origineel, maar ik hoor het blok meer dan de uitlaat en mag van mij wel andersom.

Nu ben ik zeer gecharmeerd van de looks(!) van de Short Shots van Vance & Hynes, maar heb geen idee hoe die klinken. Heb alles op youtube inmiddels wel gezien en gehoord, maar kan niet met zekerheid zeggen of dat te luid is. Want dat is voor mij erg belangrijk - ik zou graag een wat diepere dreun erbij horen maar alsjeblieft geen lawaai...
Ze zijn inmiddels weer leverbaar op de 1600 (bijv via nr1motor), alsook bijpassende db killers.
Ik heb wat zitten zoeken op het forum en via google, maar ik krijg nog niet helemaal antwoord op mijn vraag;

Wat zou ik moeten aanpassen aan mijn Wild Star (carb, luchtfilter) als ik een V&H Short Shots systeem erop zou zetten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten, Bob
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Stosh »

Dag Bob,
je gekozen uitlaat is erg luid maar dat is een keuze.
Als je de achterkant gaat openmaken moet je dat ook aan de voorkant doen en alles wat er tussen in zit.
Ofwel een open luchtfilter plaatsen, carburateur aanpassen in combinatie met je gekozen uitlaten.
Hiermee zal je motor zeker wat meer power krijgen en geen motor die bij het gas dicht draaien alleen maar aan het knallen is.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Bob
Gast
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jul 2022, 20:28
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Bob »

Hi Stosh,

Bedankt voor je reactie.
Wat zou er precies aan de carb moeten gebeuren? Is er een bepaalde bijpassende sproeier voor te vinden?

V&H heeft ook zijn eigen (quiet) baffles, nemen die niet voldoende lawaai weg?

Wat zou een ander aan te raden systeem zijn wat niet meteen voor hoofdpijn zorgt? Bij mezelf en omstanders ;)
0
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Royal Joop »

Als je wat geduld heb, kun je natuurlijk ook een keertje komen luisteren als een deel van ons bij elkaar komt. Ik geloof dat er 12 augustus al ergens een ride out is.... Dan kun je in de praktijk luisteren en met welke soorten/smaken er rond gereden word.
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Bob
Gast
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jul 2022, 20:28
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Bob »

Royal Joop schreef: 08 aug 2023, 17:01 Als je wat geduld heb, kun je natuurlijk ook een keertje komen luisteren als een deel van ons bij elkaar komt. Ik geloof dat er 12 augustus al ergens een ride out is.... Dan kun je in de praktijk luisteren en met welke soorten/smaken er rond gereden word.
Dat lijkt me erg leuk, maar heb niet veel tijd op het moment… toevallig iemand in de regio groene hart/woerden met een mooi systeem? :) kom ik even luisteren!
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Stosh »

Ik denk dat je beter kan kijken wat er nog te koop is voor een Wildstar. Het meeste is inmiddels uit de productie omdat het voor fabrikanten niet meer interessant is. Ook open luchtfilters zijn bijna niet meer te krijgen, bij Kuryakyn is alles uit de productie. Als je het dus nieuw niet meer kan kopen dan ben je al afhankelijk van wat er gebruikt word aangeboden. En de Short Shots is toevallig de enige uitlaat wat nog in productie zit bij V&H en voor de rest niets meer.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Bob
Gast
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jul 2022, 20:28
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Bob »

Ja Stosh, makes sense. Er staat idd niet veel te koop…

Weet iemand concreet wat er dan aan de carb moet gebeuren?
0
Gebruikersavatar
Ruben
Member
Reactions: 46
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 jul 2020, 21:59
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Ruben »

Ik denk dat je even moet kijken naar ander posts.

Ik vond deze bijvoorbeeld. Wat ik gelezen heb inmiddels lijkt dit veelal een aanpassing.
Knutselsmurf schreef: 21 jan 2023, 19:57 IK zie dat de belangrijkste niet is aangepast. Tenminste als je "sproeier" 35 de ruimte is die je met je PMS schroef kunt regelen, je luchtmengsel schroef. Daar moet bij de meeste aanpassingen echt een 37.5 in en basis 3 1/2 slag uitgedraaid.
Die 57 niks aan doen, de 187.5 heb je feitelijk alleen nodig bij hoge snelheid, denk aan snelweg kilometers. Onze rijstijl gebruikt zo'n 80% de 37.5 sproeier, ook wel de pilot genoemd.
Verder ook het vlotterniveau eens meten.
De aanpassing van de naald is nodig om hem "lekker aan het gas" te hebben hangen.
Althans, dit zijn mijn ervaringen. Maar er is meer kennis op dit forum aanwezig.
De 205 is een andere nummering als van Mikuni.

Succes. :24:
Vond ik in een post over hypercharger
0
:bier: May The Best Day Of Your Past Be The Worst Day Of Your Future :bier:

SREU#1391
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Member
Reactions: 88
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Knutselsmurf »

Hallo, Bob, waar woon je? Je kan ze komen beluisteren in Biddinghuizen, onder het genot van een kop koffie.
Ben 1 september terug van vakantie. :star:
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: V&H Short Shots op XV1600?

Bericht door Stosh »

Bob schreef: 10 aug 2023, 10:18 Ja Stosh, makes sense. Er staat idd niet veel te koop…

Weet iemand concreet wat er dan aan de carb moet gebeuren?
De aanpassing is afhankelijk van wat je gaat plaatsen, ofwel welke uitlaten en welk filter ga je plaatsen?
Maar ga er vanuit dat je de pilot, hoofdsproeier en de naald moet aanpassen.

Mensen die alleen de uitlaten vervangen voor halfopen uitlaten passen verders niets aan.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Plaats reactie