Longshots

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Libo
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2018, 22:23
Contacteer:

Longshots

Bericht door Libo »

Zijn er hier “simpele” mogelijkheden bekend om de longshots een klein beetje te dempen voor een wat zwaarder geluid? Heb ze van Vance & hines zelf gezien maar dit is een vrij prijzige oplossing voor een paar db minder. Zag dat kleine jan ook een oplossing had maar kon hier verder niks over vinden. :24:
0
:star:
Gebruikersavatar
Bartman
Member
Reactions: 108
Berichten: 1197
Lid geworden op: 13 jan 2008, 14:45
Contacteer:

Re: Longshots

Bericht door Bartman »

Welk type van Vance & Hines heb je precies
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.

SREU#0222
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Longshots

Bericht door knutselsmurf »

De Long Shots van V&H hebben niet zo,n grote diameter. Diameter bepaal of het geluid 'Vol"wordt of niet. Je moet uiteindelijk achter een schot hebben wat het geluid reflecteert en het liefst wat diameter om dempingsmateriaal te kunnen plaatsen.
https://www.harliepleats.nl/exhaust/van ... -bigshots/
Niet kijken naar de motor maar naar de opties van de uitlaten.
Het betreft de Quiet Baffles, maken hem wel stiller, maar weet niet of er een vol geluid door ontstaat.
Als je je type uitlaat ingeeft op het net met de vermelding XV1600 komen er aardig wat filmpjes voorbij met geluid. :27: :star:
Gebruikersavatar
Lysander
Star Friend
Reactions: 19
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 okt 2018, 16:52
Contacteer:

Re: Longshots

Bericht door Lysander »

Ik heb dan wel geen Longshots maar shortcut dempers.
Ik heb bij de action een paar pannensponzen gehaald en die om de db-killers gedaan en de rest van de dempers mee opgevuld. De sponsjes zijn van rvs staal dus ik hoop dat ze wel even mee gaan. In geluid scheelt het echt veel.

Afbeelding

Afbeelding
1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennis Claessens
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2021, 20:29
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Longshots

Bericht door Dennis Claessens »

Ik heb nu een paar jaar mijn V&H longshots eronder. Ook ik wilde ze iets stiller, en heb toen andere dempers erin gezet. Voor mn gevoel scheelde het bijna niets. Nu sta ik op het punt om de longshots te vervangen voor Cobra powerpro 2-into1, of V&H propipe. Het schijnt dat deze pijpen een donkerder, voller geluid geven dan dat blikkerige, superharde van de longshots.

Kan iemand dit bevestigen? Op youtube wel al wat filmpjes gezien, maarja het geluid moet je toch echt even in real gehoren hebben... kan ik echt niet beoordelen op mn laptop speakers :)

Het hoeft an mij echt niet stil, maar als ik ff wil accelereren, voel ik me zowat schuldig naar de fietsers en wandelaars om me heen...

Wie o wie heeft er wat tips voor me?
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Longshots

Bericht door Grote Wim »

De originele uitlaten aanpassen. Geweldig donker geluid kost niets. 😄
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Dennis Claessens
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2021, 20:29
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Longshots

Bericht door Dennis Claessens »

knutselsmurf schreef: 08 jun 2020, 19:49 De Long Shots van V&H hebben niet zo,n grote diameter. Diameter bepaal of het geluid 'Vol"wordt of niet. Je moet uiteindelijk achter een schot hebben wat het geluid reflecteert en het liefst wat diameter om dempingsmateriaal te kunnen plaatsen.
https://www.harliepleats.nl/exhaust/van ... -bigshots/
Niet kijken naar de motor maar naar de opties van de uitlaten.
Het betreft de Quiet Baffles, maken hem wel stiller, maar weet niet of er een vol geluid door ontstaat.
Als je je type uitlaat ingeeft op het net met de vermelding XV1600 komen er aardig wat filmpjes voorbij met geluid. :27: :star:
Deze dingen halen ietsje het scherpe randje van het geluid af, met nadruk op ietsje.... Verder doen ze naar mijn ervaring weinig geluid dempen. Voller geluid al helemaal niet, daarvoor zijn de longshots gewoon te klein in diameter. Vandaar dat ik mijn longshots nu wil vervangen voor een heel ander systeem, wellicht de propipe, maar dat ben ik nu aan het uitvogelen...
0
Plaats reactie