Aanpassing standaard pijpen Wildstar

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Aanpassing standaard pijpen Wildstar

Bericht door Joep »

In de standaard pijpen van mijn Wildstar had de vorige eigenaar de bekende gaatjes geboord in het achterschotje voor wat meer herrie, maar ik was meer opzoek naar een wat lager/zwaarder geluid in plaats van het "ploffende" geluid wat veroorzaakt werd door de relatief kleine gaatjes.

Ik heb dus de kleine DB Killers aan de achterzijde compleet verwijderd, en ja: dan hoor je hem wel... :shock:
Dit was vrij simpel te doen door eerst met een smalle gatenboor, en daarna met een grotere gatenboor van rond 62mm het achterschotje te verwijderen, zodat je met wat heen en weer gewrik de DB Killers makkelijk kan verwijderen.
IMG_20181106_100741-400x300.jpg
Nu kun je aan de binnenzijde zien waar de uitlaatgassen uit komen (grote diameter pijp)
IMG_20181106_100815-400x300.jpg
Daarna 2 geperforeerde buizen er in gelast van rond 60mm, en in het midden een klein schotje gelast ter plaatse van het pijpje waar de uitlaatgassen uit komen, zodat de gassen geforceerd worden om door de geperforeerde buis gedempt te worden. Niet helemaal dicht natuurlijk, maar voor de helft.
Ook nog wat dempingsmateriaal toegevoegd.
IMG_20181106_124250-300x400.jpg
Geluid is nu acceptabel, vooral bij laag toerental, en klinkt mooi diep. Ik hoef me in ieder geval niet meer te schamen voor de buurman als ik om 8 uur vertrek. :bat:
Nieuwsgierig naar het geluid? Kom gerust een keertje luisteren... :top:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Aanpassing standaard pijpen Wildstar

Bericht door Grote Wim »

Joep,dat is bekend binnen de club er rijden er veel binnen de club met deze aangepaste uitlaten.Zeker een mooi geluid rij er zelf ook mee.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Joep
Gast
Reactions:

Re: Aanpassing standaard pijpen Wildstar

Bericht door Joep »

Grote Wim schreef: 07 nov 2018, 13:57 Joep,dat is bekend binnen de club er rijden er veel binnen de club met deze aangepaste uitlaten.Zeker een mooi geluid rij er zelf ook mee.
Ja, ik wist dat er meerdere de achterste db-killers hebben verwijderd, maar ik wist niet dat er ook al mensen de extra buis voor extra demping hadden geplaatst...vandaar dat ik het geplaatst had. Maar dat wiel is ook al uitgevonden begrijp ik.... ;) :top:
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Aanpassing standaard pijpen Wildstar

Bericht door Grote Wim »

Zie het nu met die buis is mij niet bekend. Ben benieuwd hoe dan het geluid 🔊 is.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Plaats reactie