Vance and Hynes uitlaten

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
perry
Gast
Reactions:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door perry »

Je kan van de originele uitlaten de dempers verwijderen.
Dit geeft een donkerder geluid.
En dat is zeker niet te luid.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door Thefons »

Zitten er op dit ogenblik wel dempers in je v&H pijpen? zoniet dan kun je daar al winst bij halen
Zo wel: je kan met je huidige pijpen ook andere dempers gebruiken:
Ik heb bij mijn vorige motor in de cobra pijpen de BigcityThunder dempers gebruikt en was daar zeer tevreden over: prachtig donker geluid, maar toch stiller, én je zou zelfs nog meer demping kunnen krijgen als je er de originele (of een deel als je lengte te kort hebt) er nog achter plaatst.
De BCT dempers moeten namelijk minimaal 6 inch vanaf het uiteinde gemonteerd worden en dat achterste stuk kan nog met de extra demping gebruikt worden.

Vraag 2: ja die dempers kun je makkelijk zelf doen, en ook een complete uitlaat moet lukken. denk wel aan nieuwe uitlaatringen tussen uitlaat en cilinderkop
Gebruikersavatar
De Goog
Gast
Reactions:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door De Goog »

UItlaat vervangen is zelfs voor iemand met twee linkerhanden nog te doen. Om de boel een keer goed te kunnen poetsen en de beginnende vlugroest weg te krijgen heb ik afgelopen winter de uitlaat gedemonteerd en weer teruggezet. Dat was een probleemloze actie voor een eenvoudig iemand als ik.
Gebruikersavatar
RicharddeWildstar
Gast
Reactions:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door RicharddeWildstar »

Ik heb dezelfde vraag. Op mijn Yamaha XV1600 zitten de V&H Longshots. Dit zijn smalle open pijpen met naar mijn smaak een te hard en te schel geluid. Ik zoek een donkerder geluid bij voorkeur ook legaal. Heeft iemand ervaring met de V&H BIG SHOTS YAMAHA (zie foto)? Eventueel een andere uitlaat? Thanks, Richard.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door Reef »

Wat bedoel je met legaal? Alle veranderingen aan een motor dat afwijkt van het origineel is per definitie niet 'legaal'. Bijna alle type open uitlaten maken teveel lawaai. Uitlaten vervangen is inderdaad vrij simpel, met nieuwe ringen zoals gezegd wordt echter moet je ook kijken of bij verandering van uitlaat er niet ook een verandering van luchtfilter nodig is en dus wellicht andere afstelling van carburateur.....dat is allemaal wat meer ingewikkeld.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door knutselsmurf »

Voor een vol geluid heb je dempers met een grote diameter nodig. Een slanke uitlaat, zoals de long shots of zoals ik, de short shots zullen nooit "vol en diep" klinken.

Het scherpe kan er deels af door dempers te verlengen, zoals de Silent Baffles van V&H en het gebruik van dempingswol tussen demper en buitenwand. Worden ze wel stiller van.
Maar ook de vorm van het eindstuk of de tip maakt het nodige verschil.

Op de Roadstar heb ik de Roadhouse Dooleys er onder zitten. Die zijn er met drie verschillende tips. De Taperd, de Slash Cut en de Fishtail. Dezelfde uitlaat, maar klinken alle drie verschillend, waarbij de Taperd het "volst" klinkt.(gelukkig)
Afbeelding
De slash cut.
Afbeelding
De Fishtail
En de meeste uitlaten zijn te horen op You Tube.
Gebruikersavatar
Dries
Member
Reactions: 80
Berichten: 2116
Lid geworden op: 19 nov 2008, 19:25
Contacteer:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door Dries »

De Propipe vind ik ook een mooi geluid hebben... :27:
0
mvg
Gerard

:24:

SREU#0113

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Twin
Member
Reactions: 99
Berichten: 499
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:52
Contacteer:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door Peter Twin »

Oordopjes?? :4:
0
Peter


U moet de groe(n)ten van HAK hebben!

petertwin@gmail.com

SREU#0172
Afbeelding
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door lex »

Dries schreef: 24 jun 2017, 10:38 De Propipe vind ik ook een mooi geluid hebben... :27:


Ik heb een pro pipe besteld maar dan wel onder een Midnight 1900

Over veel geluid , "luid pijpen ...........................................
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Vance and Hynes uitlaten

Bericht door Grote Wim »

Dries schreef: 24 jun 2017, 10:38 De Propipe vind ik ook een mooi geluid hebben... :27:
Niets mis mee :top:
Toch ben ik overgegaan van de pro-pipe naar aangepaste originele uitlaten.
En dat bevalt me prima mooi donker geroffel en niet zeer aan je oren.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Plaats reactie